Mij eigenlijk ook. Maar zat een beetje te klooien met 60km wegen. In 4 hoge toeren en in 5 weer te laag. En aangezien ik volgend jaar via Duitsland naar Zweden wil en daar veel 100km wegen zijn leek dit mij wel een goede oplossing. Ik zal zodra mijn rug het toelaat een update tevens.Ben benieuwd hoe jou dit straks bevalt. Zoals die orgineel is ben ik deze nu helemaal gewend en bevalt die eigenlijk heel erg goed.
Nou ben jij volgens mij ook wel recordhouder zuinig rijden!
Waar haal je die 1 op 37 vandaan?1 op 37. Valt nog mee hoor, ik heb 1 op 38 met de Classic gehaald, dat moet de Meteor ook kunnen. Ik denk dat het nog wel zuiniger kan.
Ik rij 1:36. Maar dat is op 50/70/80/90 en snelweg gemengd. De 1:42 is hoofdzakelijk 50km wegen volgens mij.Waar haal je die 1 op 37 vandaan?
Bertocello rijdt gemiddeld 1 op 42 zag ik in zijn verhaal…
Mijn KTM Duke 200 haalt bij stevig doorrijden 1/35 en bij rustig rijden zit ik op 1/40-1/45Hoe dan ook het is vele malen beter dan menig ander merk.
Ja ik heb een 125cc gehad en die deed 1:50. Ik praat over de gemiddelde motor die 200kg weegt. Dan is 1:18 redelijk standaard.Mijn KTM Duke 200 haalt bij stevig doorrijden 1/35 en bij rustig rijden zit ik op 1/40-1/45
Mijn destijds nieuw gekochte Honda Dylan 150 verbruikte gemiddeld 25 km/l. Het laagste verbruik was 33 km/l.Ja ik heb een 125cc gehad en die deed 1:50. Ik praat over de gemiddelde motor die 200kg weegt. Dan is 1:18 redelijk standaard.
Oh ik las 556 kilometer tussen tankbeurten... en de Meteor heeft een 15 liter in de tank, maar dat is natuurlijk wel tot helemaal leeg.Waar haal je die 1 op 37 vandaan?
Bertocello rijdt gemiddeld 1 op 42 zag ik in zijn verhaal…
En dat wordt afgeraden ivm dat de benzine ook koeling is voor de pomp. Kans op schade aan brandstof pomp wordt groter. Het is goed om te weten maar daar houd ik het dan ook bij.Oh ik las 556 kilometer tussen tankbeurten... en de Meteor heeft een 15 liter in de tank, maar dat is natuurlijk wel tot helemaal leeg.
Helemaal leegrijden moet je sowieso niet doen.En dat wordt afgeraden ivm dat de benzine ook koeling is voor de pomp. Kans op schade aan brandstof pomp wordt groter. Het is goed om te weten maar daar houd ik het dan ook bij.
Nee klopt maar dat is meestal ivm vervuiling. De oververhitting is iet van de RE. Vaak gelezen op FB pagina.Helemaal leegrijden moet je sowieso niet doen.
Dat vind ik nuttige informatie, want ik rijd meestal door tot de meter op reserve springt en vraag me dan af hoever ik nog kan doorrijden op "F". Zodra de meter op "F" springt kan ik ca. 10 liter tanken (tot de onderrand van de vulopening). Dat zou betekenen dat er op "F" nog effectief ruim 3 liter beschikbaar is en je veilig nog 100 km kunt doorrijden. Mee eens?Nee, die 556 kilometer is tot de motor begint te sputteren bij gebrek aan benzine. Ik kon dan 13,23 liter bijtanken tot bijna helemaal vol.
Zou graag de handgreep willen zien, weten waar je hem vandaan hebt.Vandaag weer even een rondje rond de kerk, dikke 100 km, het was er het weer voor.
Me een weg gebaand door Solexjes, Dafjes en elektrische dingen met brede banden, toeristen seizoen in Friesland draait op volle toeren.
Inmiddels 1800 km gereden met de Meteor, en nog steeds tevreden, blok is soepeler geworden.
Rijstijl is nu wat pittiger, laatste twee tank beurten een score van 1 op 35 km, iets meer toeren en wat sneller.
Heb voor de aardigheid, even een digitaal torrentellertje op het stuur geplakt (eentje met draadje om bougie kabel,met batterijtje) en op gevoel schakelend geeft dat ding een 3500 tot 4000 toeren aan.
Verder weinig aan onderhoud gedaan, bij elke 500km ketting met doek schoon en weer in het vet.
Ketting is bijna aan wat opspannen toe.
Verder nog een greep, links achter op de schokdemper geschroefd(grote kettingsgalm), bokt net wat makkelijker op nu.
Had gehoopt dat de achtervering nog wat soepeler zou worden, vind deze net iets te hard, dus de niergordel maar weer uit de kast gehaald.
Zal me eens verdiepen over eventuele vervangend materiaal, op www genoeg over te vinden, maar vind het gehalte van wij van wc eend, nog wat te groot.
Dus suggesties, hou me aanbevolen.
Net als met mijn Jawa, veel aanspraak onderweg , ja hij is nieuw en nee komt niet uit Engeland
Gr. Bas
Zal van de handreep wel eens een foto maken. (komt uit de oud ijzer bakZou graag de handgreep willen zien, weten waar je hem vandaan hebt.
Zit zelf op 1500 met pittige rijstijl en ik kom ook op ongeveer 1:36.
Gisteren voortandwiel gewisseld naar 1th groter. Rijd nu wat lekkerder op de 60km in 4 80 in 5 en 50 in 3. Wegrijden bij stoplichten hoef ik ook wat minder snel op te schakelen. Maar voor ik een definitieve beslissing neem wil ik eerst wat meer km maken en weten of de 120km/u nog steeds makkelijk te halen is met wind tegen.
Zocht je andere achter vering?
Zou graag de handgreep willen zien, weten waar je hem vandaan hebt.
Thanks Bas, waar gekocht?
Zelf gemaakt.Thanks Bas, waar gekocht?
Moet ik ook maar even bekijken dan.Zelf gemaakt.
Ketting schalm, en stukje 3mm plaat.
Ben even bezig om uit te zoeken wat het kost om er 1 te maken. Hou je op de hoogte.Niet iedereen is even handig om dit te maken. Misschien voelt iemand die dit wel kan zich geroepen om er een aantal te maken en die voor een leuke vergoeding beschikbaar te stellen? Ik zou er graag een overnemen.