Hallo iedereen.
Mooie gelegenheid voor een hernieuwde kennismaking met het forum.
Ben al even lid, maar mijn laatste deelname is al een tijdje geleden.
Ben Bas en kom uit het noorden van Nederland, vanaf mijn 17/18 jaar, metaalbewerker.
Ben nu 56 dus draai al even mee.
Ooit weer opgestapt (2008) , en wel met een Suzukie Sixteen, 150 cc motorscooter, daarna is er een Jawa 350 model 640 bij gekomen.
En sinds afgelopen vrijdag een Royal Enfield 350 Meteor, een bruine.
Word een beetje vol in de schuur.
De Meteor.
Nu bijna 200 km op de teller,moet wat door rijden deze week, volgende week eerste 500km beurt geplant.(wie bedenkt zo iets)
Dus inrijden, veel schakelen, niet te veel toeren laten draaien, en heb nog niet harder dan 70km per uur gereden.
Door mijn eigen stomme schuld belande ik afgelopen vrijdag bij Kampen op de snelweg, was niet de bedoeling, veel bekenden tegen gekomen, toetoet.(Motor komt uit Zwolle)
Eerste impressie, ben blij verrast met, rij eigenschappen en de algehele afwerking van de Meteor.
Las en spuitwerk ziet er goed uit, hier en daar een spettertje, maar heb het bij duurdere motors wel slechter gezien.
En de rest zit ook goed in elkaar.
Het zit goed, wendbaar, en genoeg koppel, remmen doet het ook zat, Het is al gauw beter als je een Jawa gewent bent.
Bewust voor een 350 cc gekozen, op een snelweg heb ik niets te zoeken, laat mij maar wat op de binnen wegen rond ploffen.
Wel voor het eerst een verzekering met winterstop gekozen, de Jawa mag nu letterlijk het vuile werk opknappen.
Ben wel wat een doorrijder, wind en regen geen probleem, bij sneeuw en ijzel trek ik de streep.
Inmiddels via ebay een val beugel besteld, en ben bezig om leren zij tassen een beetje fatsoenlijk op de motor te zetten.
Denk dat ik hiervoor zelf maar een beugel maak.
Hak teen pook is ook nog een dingetje, schoenmaat 47 is wat anders dan een teenslipper.
Kijk het schakelen nog even aan, veel verstelmogelijkheden heb je niet. ( verstelbare link stangetje, en hak er afslijpen?)
Zo al weer een heel verhaal, maar dacht laat me hier maar even kennis maken, weet je dat ik ook mee lees.
Nog geen idee hoe actief ik weer op het forum ga worden, tijd zal het leren.
Met vriendelijke groet.
Bas