Royal Enfield Meteor 350

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum Startdatum
Vanmiddag even langs Axel geweest. Ze boden me spontaan een proefritje aan op de nieuwe Scram. Ook een leuke fiets. Ik heb nog even op een Meteor gezeten, maar voor een proefritje had ik zelf te weinig tijd. Misschien ga ik hem binnenkort wel een dagje huren, dan kan ik alles eens goed ondervinden.

Sinds vandaag rijd ik een Royal Enfield Meteor. De goedkoopste versie, een knalgele. Ik was eerst voor de Super nova brown, dan toch maar blue maar uiteindelijk werd het de fireball yellow. Aanvankelijk was ik voor de Classic gegaan, had ik ook op proefgereden en zelfs al bijna gekocht tot de verkoper mij voorstelde om de meteor te testen. Het maakt echt wel verschil hoor. De Meteor heeft alles precies op z'n plaats, het voelde onmiddellijk goed. Heeft wel een tijdje geduurd eer ik een gele vond, met maagdelijke kilometerstand. Vandaag de eerste 35 kilometer dus.

Sinds vandaag rijd ik een Royal Enfield Meteor. De goedkoopste versie, een knalgele. Ik was eerst voor de Super nova brown, dan toch maar blue maar uiteindelijk werd het de fireball yellow. Aanvankelijk was ik voor de Classic gegaan, had ik ook op proefgereden en zelfs al bijna gekocht tot de verkoper mij voorstelde om de meteor te testen. Het maakt echt wel verschil hoor. De Meteor heeft alles precies op z'n plaats, het voelde onmiddellijk goed. Heeft wel een tijdje geduurd eer ik een gele vond, met maagdelijke kilometerstand. Vandaag de eerste 35 kilometer dus.
Gefeliciteerd met je Meteor.
Op naar de eerste 500km.
Ik heb een carter beschermplaat gekocht.

Is nog niet binnen maar zal eerdaags wel komen.
Ik heb de Stellar Black genomen.
Elke keer rijden met een glimlach 👍
wie wilt dat nu niet....

Gefeliciteerd met de enfield! Maar euh, pics!

gefeliciteerd Bertocello, ik ga van het weekend voor een proefrit waarschijnlijk in Loenen. Maar eerst mijn pasje maar eens ophalen bij de gemeente deze week net geslaagd voor de avd!

Gefeliciteerd met je Meteor.
Op naar de eerste 500km.
Ik heb een carter beschermplaat gekocht.

Is nog niet binnen maar zal eerdaags wel komen.
Ik heb de Stellar Black genomen.
Elke keer rijden met een glimlach 👍
wie wilt dat nu niet....
Me neefje rijdt ook meteor en heeft de beschermplaat ook besteld. Zit nog steeds erop te wachten. Rijdt al sinds eind december en is nog niet binnen -O-

120.200 km om precies te zijn. Niet slecht voor een luchtgekoeld 50cc blokje he.
Nee ik heb het gevolgd via STN…
Een enorme kilometerstand voor zo’n “simpel” scooterblokje!
Dan rij je nu wel even compleet wat anders!
Ben benieuwd hoeveel km je hier weer mee gaat halen!

IMG_20220518_180957026_HDR.jpg

Neem maar contact met mij op tegen de tijd dat je de motor hebt en een rugsteun wilt. Denk dat we elkaar wel kunnen helpen. Ik wil er een solo motor van maken namelijk.
Solo lijkt mij erg fraai. Bij Axel hebben ze er een met een solo zadel waarbij ze "fake" veren hebben gezet, ziet er leuk uit.

Uit diverse Youtube filmpjes zie ik dat er mensen zijn die een gemiddeld benzine verbruik hebben van 2,8 L/100 km. Het is nou net een van mijn eigenschappen om zo zuinig mogelijk te rijden. De uitdaging wordt dan natuurlijk om minder dan 2,5 L/100 km te verbruiken. Ik ben benieuwd of mij dat gaat lukken, eerst maar eens inrijden. Zeer sporadisch rijd ik met een duo passagier, vandaar dat ik eigenlijk het 2de zitje niet nodig heb. Het kost ongeveer 3 minuten om het origineel te demonteren en mijn eigen brouwsel in de plaats te schroeven. De bedoeling daarvan is dat ik bagage kan meenemen op mijn eendaagse uitstappen. Voornamelijk zal hier een kleine magnetische tanktas op geplaatst worden, die kan er in een beweging afgehaald worden en vervangen door een grotere reistas. Foto's van het geheel volgen nog.
AliExpress heeft ook precies passende zitjes in de aanbieding. Bevestiging middels zuignappen. Gewoon maar voor het zicht.
Royal Enfield Seat replacement.jpg

Die 2,8 verbruik haal ik ook. En dat is met gemengde snelheden.
Ben er nog niet over uit wat ik met de achterkant ga doen. Kon de handvatten die op een fireball zitten bestellen in india voor 81 euro incl verzendkosten. Het achter zitje verwijderen en er een plaat voor on de plaats kan ik denk ik goedkoper dan de 150 euro die ze op internet vragen. Ben nog aan het inrijden dus dat komt over een paar weken wel.
De jouwe ziet er ook leuk uit. Maar vind hem persoonlijk iets te grof.

Uit diverse Youtube filmpjes zie ik dat er mensen zijn die een gemiddeld benzine verbruik hebben van 2,8 L/100 km. Het is nou net een van mijn eigenschappen om zo zuinig mogelijk te rijden. De uitdaging wordt dan natuurlijk om minder dan 2,5 L/100 km te verbruiken. Ik ben benieuwd of mij dat gaat lukken, eerst maar eens inrijden. Zeer sporadisch rijd ik met een duo passagier, vandaar dat ik eigenlijk het 2de zitje niet nodig heb. Het kost ongeveer 3 minuten om het origineel te demonteren en mijn eigen brouwsel in de plaats te schroeven. De bedoeling daarvan is dat ik bagage kan meenemen op mijn eendaagse uitstappen. Voornamelijk zal hier een kleine magnetische tanktas op geplaatst worden, die kan er in een beweging afgehaald worden en vervangen door een grotere reistas. Foto's van het geheel volgen nog.
AliExpress heeft ook precies passende zitjes in de aanbieding. Bevestiging middels zuignappen. Gewoon maar voor het zicht.
Bekijk bijlage 1763436
Had jij een linkje van die zitjes op Aliexpress. Kon zo snel niet vinden.

Vandaar dat ik een vlakke plaat heb gemonteerd. Oogt wat groot maar de mogelijkheden om zowel zijtassen als tanktas of zitje te plaatsen zijn er dan wel.
Groot is niet het probleem. Hij oogt grof wat materialen betreft. Begrijp me niet verkeerd, het is een goede oplossing. En knap bedacht en gemaakt.
Die zitjes zijn kleiner maar is niet wat ik wil uiteindelijk. Thanks voor linkje.
Zoals ik al zei ik ga met de tijd wel wat knutselen. Misschien koop ik wel een baggagerek voor achter en een rekje met zuignapjes voor op de tank.

Sinds twee weken ben ook ik een gelukkige eigenaar van een Meteor 350, in knalrode basisuitvoering. Ondertussen staat er bijna 500 km op de teller en sta ik in de wachtstand voor de eerste beurt die pas op 10 juni ingepland kon worden. Meer kilometers maken wordt me afgeraden omdat de klepspeling gecontroleerd moet worden bij de eerste beurt. Maar ernaar kijken en daarvan genieten mag wel.

IMG_20220514_130119.jpg

Ik heb op Amazon de zijkoffer besteld, voor €120 inclusief montagebeugel. Die komt er nog op.

Sinds twee weken ben ook ik een gelukkige eigenaar van een Meteor 350, in knalrode basisuitvoering. Ondertussen staat er bijna 500 km op de teller en sta ik in de wachtstand voor de eerste beurt die pas op 10 juni ingepland kon worden. Meer kilometers maken wordt me afgeraden omdat de klepspeling gecontroleerd moet worden bij de eerste beurt. Maar ernaar kijken en daarvan genieten mag wel.

Bekijk bijlage 1764758
Ik heb op Amazon de zijkoffer besteld, voor €120 inclusief montagebeugel. Die komt er nog op.
Dat probleem had ik ook, wachttijd voor eerste beurt. Ik heb in goed overleg iets meer gereden 600km. Zolang je de toeren maar laag houd werd er gezegd. Moest me nog inhouden anders had ik het dubbele gereden. 500km beurtje is bij mij gisteren gedaan. Ben nu in afwachting van flyscreen, touring zadel en een bagagerek van givi.
De rode was ook mijn eerste keus, maar uiteindelijk toch voor de zwarte Stellar gegaan.

Terug
Bovenaan Onderaan