Route de Grand Alpes in je uppie? Ervaringen?

Twee motoren zullen elkaar altijd wel kunnen passeren op een bergpas. Als je als motorrijder een auto tegenkomt dan past het meestal ook wel of het moet wel een erg smalle pas zijn. Zelf nog niet meegemaakt dat het niet paste, maar ik rijd dan ook geen GS met alle koffers. Auto gaat dan meestal zoveel mogelijk aan de kant en stilstaan zodat jij er met de motor rustig langs kunt. Past het niet dan heeft stijgend verkeer altijd voorrang op dalend verkeer. Dus zal de daler achteruit moeten. Als het erg smal is dan zijn er vaak nog wel passeerhavens. Ver vooruit kijken op smalle stukken en stoppen op de brede stukken cq passeerhavens als je tegenliggers ziet. Ben je zelf met de motor dan zou ik me niet te druk maken. past meestal wel.
 
Laatst bewerkt:
Maar op dit soort stukken hebben twee auto's toch een uitdaging. Dan is het te hopen dat de tegenligger op de brug in de verte al kijkt of er iets aankomt en daar wacht. Dit is overigens Clue d’Aiglun in Frankrijk. Was ik 4 weken geleden nog. :P

Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ergens langs de kant gaan staan waar een mini inhammetje is? Zo doe ik het. En bij voorkeur ga ik dan aan de bergkant staan.
(iets van latente hoogtevrees en laat die auto met zijn vier wielen maar langs de afgrond rijden in plaats van dat ik een keer een tikkie met de spiegel krijg en 100 meter naar beneden kukel).
 
Overigens had mijn man dat twee jaar terug.
Op een niet al te brede weg kwam er een hooimachine van de andere kant.
Hij ging dus aan de rechterkant van de weg staan. Maar niet te ver vanwege de afgrond naast hem.
De tractor wijkt iets uit en hij krijgt net een tik van een van die uitstekende pennen van de hooimachine.
Hij kukelt dus om. Maar kan de motor weer rechtop zetten. De tractor keek nog eens achterom en reed vervolgens door.
Geen schade. Zijn arm deed wel wat zeer. Na een kwartiertje verder gereden te hebben hebben ze de motor toch even langs de kant gezet omdat de handschoen nat begon te worden. Bloed. Dikke jaap in de arm (je kon zo naar binnen kijken) en door naar het ziekenhuis in Digne les Bains. Een paar uur later en een hele partij hechtingen rijker kon er door gereden worden. Lelijke jaap was dat.
 
Kom net terug van drie weken RDGA en route Napoleon. Motor met tentje. Alles onvoorbereid met als motto: Het komt zoals het komt.
Prachtig weer met mooie vergezichten en natuurlijk de wegen. Druk met auto’s , fietsers en natuurlijk motoren. Ik heb me uitstekend vermaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_1945.jpeg
    IMG_1945.jpeg
    192,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1866.jpeg
    IMG_1866.jpeg
    641,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1864.jpeg
    IMG_1864.jpeg
    150,3 KB · Weergaven: 5
  • IMG_1811.jpeg
    IMG_1811.jpeg
    613,3 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1792.jpeg
    IMG_1792.jpeg
    505,9 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1742.jpeg
    IMG_1742.jpeg
    210,9 KB · Weergaven: 7
  • IMG_1721.jpeg
    IMG_1721.jpeg
    871,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1582.jpeg
    IMG_1582.jpeg
    272,1 KB · Weergaven: 6
Kom net terug van drie weken RDGA en route Napoleon. Motor met tentje. Alles onvoorbereid met als motto: Het komt zoals het komt.
Prachtig weer met mooie vergezichten en natuurlijk de wegen. Druk met auto’s , fietsers en natuurlijk motoren. Ik heb me uitstekend vermaakt.
Heel gaaf!! En 3 weken 😎 Ben je van plan een verslag te schrijven hier? Ik ga over 2 weken voor een dag of 8. Altijd leuk om hier tips over colletjes te lezen.
 
Weten jullie nog toen we nog geen navi hadden en met kaart op tanktas ook alles vonden?
Mar we vergeten-selectief- het niet-vinden en verkeerd rijden? :$
 
Weten jullie nog toen we nog geen navi hadden en met kaart op tanktas ook alles vonden?
Mar we vergeten-selectief- het niet-vinden en verkeerd rijden? :$
Nee. Van te voren de route bepalen en gewoon de plaatsnaam borden volgen. Paar plaatsnamen onthouden is niet zo ingewikkeld.
 
Slecht modelletje?

Ik kan mijn GPS prima aflezen
Je ziet maar een heel klein deel op grote schaal, en op kleine schaal vallen alle details weg. Dit is inherent aan een GPS met klein scherm. Op een computerscherm zie je al wat meer, en op een papieren kaart nog meer. Veel mensen missen het overzicht niet omdat ze het nooit gehad hebben.
 
Je ziet maar een heel klein deel op grote schaal, en op kleine schaal vallen alle details weg. Dit is inherent aan een GPS met klein scherm. Op een computerscherm zie je al wat meer, en op een papieren kaart nog meer. Veel mensen missen het overzicht niet omdat ze het nooit gehad hebben.
En sommige mensen hebben het overzicht in hun hoofd en gebruiken de gps voor de details.
 
Terug
Bovenaan Onderaan