Motorreis Zuid Thailand, Scenic royal coast route.

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.156
3.344
Castricum - Hua Hin Thailand
We vetrekken morgen, ik NL, Martin Uk en Paul, CAN, vanuit Hua Hin gaan we Thai Riviera route rijden, welke officieel van Samut Sakhon tot Songklah loopt, pak 'm beet 1400 kilometer bochten en wie wil ook off road langs de golf van Thailand, door pittoreske dorpjes en soms door uitlopers van bergen uit Myanmar in het gedeelte waar Thailand slechts 13 km breed is.
De route die deel uitmaakt van 3148 km kustlijn en 4863 km grens die twee zeeen omvat, de Andaman en de golf van Thailand

In principe kun je hier jaren over rijden, gewoon omdat er teveel te zien is en te doen, na elke bocht kun je wel een foto maken en van de panorama's genieten.

En hotel overnachtingen, vaak inc ontbijt zijn goedkoop, dus een paar daagjes ergens langer blijven maakt niet uit.

De route is vrij onbekend en wordt door touristen nauwelijks aangedaan, wel Thaise motorrijders zijn er hier te vinden, soms in groepjes.

Ik zal hier wat foto's en bevindingen posten, voor wie dat leuk vindt, ik op m'n crf Rally, Martin op zijn CB 500 X en Paul op de V Strom.
Zien hoelang we het uithouden met elkaar🤣🤣

3365624_790.jpg


20240220_135302.jpg
 
Ik probeer ook te volgen. Medio Oktober ook weer in Thailand inclusief of huur motor of van een vriend en rijden ga ik ook duszzz...👍
 
Even nassen op Au Manau, een militaire vliegbasis waar ze tijdens de tweede wereldoorlog met 34 man een Japanse overmacht twee dagen lang hebben kunnen afslaan en wat ook tevens het smalste punt van Thailand is, 13 km volgens wiki, 16 volgens mijn Garmin, oh ja naar het schijnt hebben de dappere Thai hier hun eigen pm na twee dagen beschoten die de overgave kwam.melden met een witte vlag, er werd gedacht dat het een valstrik van de Jappen was.

20240224_121651.jpg


20240224_123050.jpg
20240224_125259.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan