Route de Grand Alpes in je uppie? Ervaringen?

Route de Napoleon is niet zo spannend. Gewoon de doorgaande weg naar Grenoble. Je zal niet enige zijn. Vrachtwagens, caravans, campers. Die zitten allemaal voor je.
Ik zou de Route Napoleon zelfs uitgesproken saai en druk willen noemen.
Indien mogelijk altijd proberen te vermijden!
Wij deden hem een jaar of 6 geleden in zuidelijke richting in anderhalve dag.
 
Laatst bewerkt:
Nou dan ik ook maar
cwSMNzv.jpg


En om te bewijzen dat ik er op de motor was een van de andere kant ;)

Yqpx801.jpg
 
We zijn weer thuis *O*
Een paar dagen al maar moest echt even acclimatiseren na terugkomst. Wekenlang bezig met de volgende dag, slaapplek als je niets gereserveerd heb, waar eindigen we vandaag, wat gaan we eten en met name het hele dagen rijden gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Mij niet in ieder geval. Heb vnl gebruik gemaakt van BnB's maar ook in hostels geslapen en twee dagen in een zomerhuisje op een camping gezeten omdat ik een uitstapje naar de Gorges de Daluis wilde maken. Jurrassic Park is er niets bij wil ik bijna zeggen
Ik ga hier geen compleet reisverslag van maken maarrem, het was AWESOME!! RDGA viel 100% mee en mede door het goede asfalt (naast perfecte weersomstandigheden) was het prima te doen. Heb daarna nog een aantal dagen id buurt van Cinque Terre in Italie doorgebracht maar omdat het weer op een gegeven moment echt slechter begon te worden, besloten om wat eerder terug te keren dan de bedoeling was. Wat plaatjes om het avontuur mee af te sluiten en dank nog voor de mentale ondersteuning toen ik nog van niets wist.
 

Bijlagen

  • 20220908_134656.jpg
    20220908_134656.jpg
    540,9 KB · Weergaven: 90
  • 20220907_181510.jpg
    20220907_181510.jpg
    395,9 KB · Weergaven: 87
  • 20220908_143516a.jpg
    20220908_143516a.jpg
    661,8 KB · Weergaven: 69
  • 20220909_121327.jpg
    20220909_121327.jpg
    299,3 KB · Weergaven: 67
  • 20220908_142731.jpg
    20220908_142731.jpg
    716,2 KB · Weergaven: 75
  • 20220908_180022.jpg
    20220908_180022.jpg
    576,7 KB · Weergaven: 75
  • 20220908_124338.jpg
    20220908_124338.jpg
    646,1 KB · Weergaven: 76
  • 20220910_130841.jpg
    20220910_130841.jpg
    449,1 KB · Weergaven: 75
  • 20220910_133425.jpg
    20220910_133425.jpg
    271,1 KB · Weergaven: 76
  • 20220912_150226.jpg
    20220912_150226.jpg
    665,5 KB · Weergaven: 76
  • 20220912_154345.jpg
    20220912_154345.jpg
    416,1 KB · Weergaven: 75
  • 20220909_132628.jpg
    20220909_132628.jpg
    361,8 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
hoi!
door het aanhoudend slecht weer hier wil ik weer op pad met de motor.
de route des grand alpes staan al een tijd op de to do lijst en waarom nu niet :)
aangezien ik alleen ga en best wel wat kilometers kan rijden vraag ik me af of het haalbaar is met zo een 10 rij uren de route met deze tussenstops/ overnachtingen te doen? op corsica reed ik ongeveer 350km per dag ( inclusief pauzes en een lunch van een klein uurtje ).

- maastricht tot thonen les bains ( hier in de buurt overnachten ). 850km 9 uur rijtijd. moet lukken.

- thonen les bains tot Briançon ( in de buurt overnachten ). ongeveer 360km 8.20 uur rijtijd. is dit reëel of neemt het meer tijd inbeslag tijdens hoog seizoen?

- Briancon tot Nice. 342km 8.10 uur rijtijd. ook dit stuk te doen in hoog seizoen?

Reden dat ik vraag is omdat ik liefst op voorhand hotel/bnb wil boeken.
tis niet dat ik het wil rushen maar ik ben niet het type dat lange stops maak voor pauzes ect als ik alleen rij en daarom wat meer kilometers afleg.
alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
We zijn weer thuis *O*
Een paar dagen al maar moest echt even acclimatiseren na terugkomst. Wekenlang bezig met de volgende dag, slaapplek als je niets gereserveerd heb, waar eindigen we vandaag, wat gaan we eten en met name het hele dagen rijden gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Mij niet in ieder geval. Heb vnl gebruik gemaakt van BnB's maar ook in hostels geslapen en twee dagen in een zomerhuisje op een camping gezeten omdat ik een uitstapje naar de Gorges de Daluis wilde maken. Jurrassic Park is er niets bij wil ik bijna zeggen
Ik ga hier geen compleet reisverslag van maken maarrem, het was AWESOME!! RDGA viel 100% mee en mede door het goede asfalt (naast perfecte weersomstandigheden) was het prima te doen. Heb daarna nog een aantal dagen id buurt van Cinque Terre in Italie doorgebracht maar omdat het weer op een gegeven moment echt slechter begon te worden, besloten om wat eerder terug te keren dan de bedoeling was. Wat plaatjes om het avontuur mee af te sluiten en dank nog voor de mentale ondersteuning toen ik nog van niets wist.
En DAAROM is het zo handig om (af en toe) wild te kamperen en een brandertje mee te nemen.
 
hoi!
door het aanhoudend slecht weer hier wil ik weer op pad met de motor.
de route des grand alpes staan al een tijd op de to do lijst en waarom nu niet :)
aangezien ik alleen ga en best wel wat kilometers kan rijden vraag ik me af of het haalbaar is met zo een 10 rij uren de route met deze tussenstops/ overnachtingen te doen? op corsica reed ik ongeveer 350km per dag.

- maastricht tot thonen les bains ( hier in de buurt overnachten ). 850km 9 uur rijtijd. moet lukken.

- thonen les bains tot Briançon ( in de buurt overnachten ). ongeveer 360km 8.20 uur rijtijd. is dit reëel of neemt het meer tijd inbeslag tijdens hoog seizoen?

- Briancon tot Nice. 342km 8.10 uur rijtijd. ook dit stuk te doen in hoog seizoen?

Reden dat ik vraag is omdat ik liefst op voorhand hotel/bnb wil boeken.
tis niet dat ik het wil rushen maar ik ben niet het type dat lange stops maak voor pauzes ect als ik alleen rij en daarom wat meer kilometers afleg.
alvast bedankt!
Een gemiddelde van 40 km/u is makkelijk te halen. Rij je flink door, dan kom je nog boven de 50 km/u.
Drukte? Wanneer wil je gaan?
 
Ik heb deze trip in het verleden solo met ongeveer dezelfde afstand per dag gedaan, het kan. Echter heb ik de trip later ook met een dag extra gedaan en dat gaf mij wel meer voldoening.
hoi!
door het aanhoudend slecht weer hier wil ik weer op pad met de motor.
de route des grand alpes staan al een tijd op de to do lijst en waarom nu niet :)
aangezien ik alleen ga en best wel wat kilometers kan rijden vraag ik me af of het haalbaar is met zo een 10 rij uren de route met deze tussenstops/ overnachtingen te doen? op corsica reed ik ongeveer 350km per dag.

- maastricht tot thonen les bains ( hier in de buurt overnachten ). 850km 9 uur rijtijd. moet lukken.

- thonen les bains tot Briançon ( in de buurt overnachten ). ongeveer 360km 8.20 uur rijtijd. is dit reëel of neemt het meer tijd inbeslag tijdens hoog seizoen?

- Briancon tot Nice. 342km 8.10 uur rijtijd. ook dit stuk te doen in hoog seizoen?

Reden dat ik vraag is omdat ik liefst op voorhand hotel/bnb wil boeken.
tis niet dat ik het wil rushen maar ik ben niet het type dat lange stops maak voor pauzes ect als ik alleen rij en daarom wat meer kilometers afleg.
alvast bedankt!
 
Je vergeet de monsters.
Ik noemde onze encounter daarnet op een ander forum! Gezien het bipedale rennen (dat jij niet hebt gezien) neig ik toch naar bigfoot i.p.v. beer. Anders bigfoot EN beer, maar dat lijkt onwaarschijnlijker.

Toch zaten we toen niet zo stuk als @Trickshot door zijn perikelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft is alleen deze dag(afstand) reëel.
De daarop volgende dagen niet, die dagafstanden lijken mij teveel.
heb zo een vermoeden dat in het hoog seizoen een slaap gelegenheid best op voorhand geboekt dient te worden.zeker als je de motor netjes binnen wilt hebben staan ect. ben ook wel bereid om er een dag extra voor te nemen maar het is niet de eerste keer dat ik om 16uur al aan het hotel ben en dat wil ik dan wel vermijden :)

ik hou het sws in gedachten.
thnx
 
Leuk om alle verhalen te lezen en foto's te kijken! Ik wil ook graag dit jaar naar Franse Alpen. Zal denk ik de RdGA worden en wat er omheen.
Vanwege een nieuwe baan moet ik alleen in augustus gaan ipv september... zal de week van 21 aug of vanaf donderdag 10 augustus worden.

Is het in augustus oké met de drukte of is dat niet aan te raden?
 
Wat doet iedereen moeilijk met drukte etc.. het is niet Monaco oid.
In de bergen lost een groot gedeelte van de drukte wel op.
Het zijn met name de steden beneden waar het wat drukker is.
En ik zou ondanks hoogseizoen echt niet reserveren.
Je weet nooit van tevoren hoever je op een dag komt.
Lekke band en je hele planning ligt overhoop.
1 kamer is er altijd wel. Je moet alleen de concessie doen dat de motor ook wel eens buiten staat. So what!
Slot erom en slapen. Niet teveel stressen. Nog nooit nodig geweest.
 
Zaterdag 2 Sept ga ik mijn eerste solo trip doen van 7/8 dagen met als doel de RDGA. Geen campings geboekt want van wat ik zo al lees is dat echt niet nodig. Aangezien ik 8 dagen max heb denk ik om via de Eiffel en Zwarte woud naar Thonon-les-Bains te rijden. Mocht ik een meer directe route willen rijden via de Vogezen, wat zou je aanraden kwa route door de "country side"? Tips voor een goede camping daar zijn welkom 🙏😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan