Rijbewijs ingevorderd

Afgelopen dinsdag heeft het noodlot toegeslagen. Volledig eigen schuld, wat het nog stommer maakt.

Ik reed achter een politieauto op een 60 weg. Op een kruispunt ging de auto rechtdoor, waarop ik afsloeg naar links. Het was een lege weg tussen de weilanden waar verder geen medeweggebruikers te vinden waren. Nadat ik ben afgeslagen, is de dienstauto gelijk gekeerd en mij achtervolgd. Dit heb ik niet gezien wat me nog het meest irriteert van alles. Ik ben een 80 weg op gegaan en heb daar het gas opengetrokken, politieauto erachteraan. Slecht 1 tegenligger tegengekomen dus ook weer een lege weg. Vervolgens ben ik de bebouwde kom ingegaan en heb me weer netjes aan de toegestane snelheid gehouden. Totdat ze opeens vlak achter me zaten en de sirenes aandeden. Uit een soort van reflex en angst ben ik in plaats van te stoppen harder gaan rijden en heb ik ze via een stukje fietspad weten af te schudden. Maar tevergeefs, de heren hadden m'n kenteken al te pakken.
Het duurde niet langer dan 5 minuten voordat de heren aan de deur stonden.
Rijbewijs kon ik gelijk inleveren, logisch natuurlijk. De mannen zeiden dat ze op de 80 weg zelf 180 reden en hun auto niet harder kon, maar dat ik nog uitliep en ze dus niet mijn snelheid konden meten.(ik heb zo mijn twijfels of het in dit geval positief is dat ze niet gemeten hebben)

Dit is de eerste keer dat ik gepakt ben met een snelheidsovertreding. Heb wel al langer dan 5 jaar m'n autorijbewijs, maar voor de motor pas 2 jaar. dus ik weet niet precies hoe het dan zit met beginners rijbewijs. Ik heb het pasje wel echt nodig voor mijn werk, ik werk met een verkoopwagen. Dit had ik natuurlijk ook kunnen bedenken voor ik het gas optrok. Ik vraag me af of ik 'm misschien eerder (tijdelijk) terug kan krijgen en dat ze dan de boete verhogen oid.

Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen of mensen die weten hoe zoiets in z'n werk gaat? Dat negeren van 'stop politie' en de sirenes is ook behoorlijk aso natuurlijk, maar kan op het internet niet echt iets vinden of het nou wel of niet strafbaar is. Lees op verschillende sites dat het niet verplicht is om aan je eigen aanhouding mee te werken :? Vaag verhaal, maar hoop dat het waar is.

Fijne avond!
hèhèh... de stakkers })

ik vraag me af of een politiewagen met sirene (evt. met ''stop politie" matrix bord) erop ACHTER je gezien wordt als het negeren van een stopteken, dat kun je in je motorspiegels toch niet duidelijk zien !

ik vraag me af of een politiewagen met sirene (evt. met ''stop politie" matrix bord) erop ACHTER je gezien wordt als het negeren van een stopteken, dat kun je in je motorspiegels toch niet duidelijk zien !
:')

Feit blijft dat het met de huidige buiten proportionele straffen het als sportieve motorrijder steeds "interessanter" wordt om met niet aanwezige of slecht leesbare kentekenplaat te rijden.

Dat bedoel ik: Je kan beter met de plaat op zak rijden onder het motto net "erafgevallen", dan dat je voor een overtreding wordt aangehouden. Als je opvalt bij de politie kun je dan altijd nog beslissen te stoppen of door te rijden. Vroeger op ons opgevoerde brommertje probeerden we ook altijd weg te komen, wat meestal wel lukte. Nooit een bekeuring voor gehad wel een vermanend vingertje van oom agent, waarom ik niet stopte.

Als de politie zich met de criminelen net zo intensief zou bemoeien als met verkeerscontroles, dan zou er als er in verhouding net zulke overdreven sancties aan criminelen worden uitgedeeld nauwelijks criminaliteit zijn.

Maar goed TS heeft al toegegeven, dus zit nu in de molen..
Nooit toegeven en de vinger naar een ander wijzen dan ga je vrijuit en kun je zelfs ongestraft iemand doodrijden.

Maar het is wel zielig dat politie beheerst wordt door angst en wantrouwen en de gewone burger steeds harder aanpakt. Helaas steunt de regering dit door steeds meer overtredingen strafbaar te stellen, fraudewetten te bedenken, waardoor een per abuis verkeerd kruisje boetes oplevert van 25000 euro. Het CBR vrij mandaat geeft om zonder enige rechtspraak te beslissen over rijbewijzen.

Maar echte terroristen durven ze niet aan te pakken de schijtlijsters, maar de gewone burger durven ze wel te terroriseren door om de 10 km een snelheidscontrole op te leggen. Of een bekeuring te geven van 380 euro omdat je eeen klosje touw met een schaar in je handschoenenkastje heb liggen. Want met enig gezond verstand nadenken kunnen deze mensen ook niet meer.

Maar goed de meeste azijnzeikers die vinden allemaal dat je dat zelf verdient hebt wens ik veel controles toe. Controles waarbij je geen enkel recht meer hebt op enige privacy of grondwettelijke bescherming, puur om het feit dat je op de openbare weg met een kenteken rijdt. En waar een zielige agent puur op een "gevoel" jou een EMG kan aansmeren.

Om de procedure voor het terugkrijgen van het rijbewijs wat te versnellen kan je werkgever (als je die hebt) een brief schrijven naar de officier van justitie.
Heb een keer meegemaakt dat een collega het rijbewijs kwijtraakte en hem hierdoor sneller terugkreeg.

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet terecht. Als iemand z'n rijbewijs voor z'n werk nodig heeft, dient hij of zij des te voorzichtiger te zijn op de weg. Ik vind dat iemand die voor z'n werk veel rijdt, z'n rijbewijs langer kwijt moet zijn, en niet korter.

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet terecht. Als iemand z'n rijbewijs voor z'n werk nodig heeft, dient hij of zij des te voorzichtiger te zijn op de weg. Ik vind dat iemand die voor z'n werk veel rijdt, z'n rijbewijs langer kwijt moet zijn, en niet korter.
wat een kolder, iedereen gelijk voor de wet

ah, nog meer stimulatie om vooral niet te gaan werken... :+

Wel de daden plegen, maar geen verantwoordelijkheid nemen is in mijn ogen asociaal en hoort niet thuis in onze samenleving. Getint of niet, maakt geen verschil.

Staat los van TS, die neemt zijn verantwoordelijkheid hierin wel, en dat siert hem.

maar kapiteinkoek heeft wel gelijk,
helaas.

Dit is als grap bedoelt toch....?

ik dacht zelf van niet,
een achterop komende ambulance of politie wagen met sirene en zwaailicht hoor je in de auto pas als die vlak achter je rijd, soms zie ik hem allang in de spiegels maar hoor nog een tijd niks.
laat staan op een motor met 180km/u.

ik dacht zelf van niet,
een achterop komende ambulance of politie wagen met sirene en zwaailicht hoor je in de auto pas als die vlak achter je rijd, soms zie ik hem allang in de spiegels maar hoor nog een tijd niks.
laat staan op een motor met 180km/u.

Sirene, zwaailichten én een stopbord... dat je het niet hoort kan ik misschien nog inkomen. Maar die blauwe en rode verlichting dat zit te flikkeren in je spiegels zie je toch niet over het hoofd lijkt me.

Daarnaast zien ze wel wie er op de vlucht gaat of wie het gewoon niet ziet. :P

p.s: En uit ts zijn verhaal maak ik op dat hij de politie pas zag toen ze de toeters en bellen uit de kast trokken. :)

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik: Je kan beter met de plaat op zak rijden onder het motto net "erafgevallen", dan dat je voor een overtreding wordt aangehouden. Als je opvalt bij de politie kun je dan altijd nog beslissen te stoppen of door te rijden. Vroeger op ons opgevoerde brommertje probeerden we ook altijd weg te komen, wat meestal wel lukte. Nooit een bekeuring voor gehad wel een vermanend vingertje van oom agent, waarom ik niet stopte.

Als de politie zich met de criminelen net zo intensief zou bemoeien als met verkeerscontroles, dan zou er als er in verhouding net zulke overdreven sancties aan criminelen worden uitgedeeld nauwelijks criminaliteit zijn.

Nooit toegeven en de vinger naar een ander wijzen dan ga je vrijuit en kun je zelfs ongestraft iemand doodrijden.

Maar het is wel zielig dat politie beheerst wordt door angst en wantrouwen en de gewone burger steeds harder aanpakt. Helaas steunt de regering dit door steeds meer overtredingen strafbaar te stellen, fraudewetten te bedenken, waardoor een per abuis verkeerd kruisje boetes oplevert van 25000 euro. Het CBR vrij mandaat geeft om zonder enige rechtspraak te beslissen over rijbewijzen.

Maar echte terroristen durven ze niet aan te pakken de schijtlijsters, maar de gewone burger durven ze wel te terroriseren door om de 10 km een snelheidscontrole op te leggen. Of een bekeuring te geven van 380 euro omdat je eeen klosje touw met een schaar in je handschoenenkastje heb liggen. Want met enig gezond verstand nadenken kunnen deze mensen ook niet meer.

Maar goed de meeste azijnzeikers die vinden allemaal dat je dat zelf verdient hebt wens ik veel controles toe. Controles waarbij je geen enkel recht meer hebt op enige privacy of grondwettelijke bescherming, puur om het feit dat je op de openbare weg met een kenteken rijdt. En waar een zielige agent puur op een "gevoel" jou een EMG kan aansmeren.

3f8e81dc7f437221a4045f0c12ca2a08_zps8430b59e.jpg

Sirene, zwaailichten én een stopbord... dat je het niet hoort kan ik misschien nog inkomen. Maar die blauwe en rode verlichting dat zit te flikkeren in je spiegels zie je toch niet over het hoofd lijkt me.

p.s: En uit ts zijn verhaal maak ik op dat hij de politie pas zag toen ze de toeters en bellen uit de kast trokken. :)

haha, toen reed ie braaf 50 en ze reden vlak achter hem, wel goed lezen meissie ;)

haha, toen reed ie braaf 50 en ze reden vlak achter hem, wel goed lezen meissie ;)

En toen ze gekeerd waren en hem alsnog achtervolgenden heeft hij ze niet gezien. Pas toen de sirenes aangingen zag hij ze. :) En in die tijd heeft hij hem opengetrokken tot 180 en een tegenligger gepasseerd. :P Toen zaten ze er al achter.

Nadat ik ben afgeslagen, is de dienstauto gelijk gekeerd en mij achtervolgd. Dit heb ik niet gezien wat me nog het meest irriteert van alles. Ik ben een 80 weg op gegaan en heb daar het gas opengetrokken, politieauto erachteraan. Slecht 1 tegenligger tegengekomen dus ook weer een lege weg. Vervolgens ben ik de bebouwde kom ingegaan en heb me weer netjes aan de toegestane snelheid gehouden. Totdat ze opeens vlak achter me zaten en de sirenes aandeden.

Laatst bewerkt:
En toen ze gekeerd waren en hem alsnog achtervolgenden heeft hij ze niet gezien. Pas toen de sirenes aangingen zag hij ze. :) En in die tijd heeft hij hem opengetrokken tot 180 en een tegenligger gepasseerd. :P Toen zaten ze er al achter.

hoe kan ie nou een tegenligger passeren? :P

effe serieus, ik begrijp uit het verhaal dat ie niet eens in de gaten had dat ze achter hem aangegaan zijn, pas toen ie in de 50 zone reed had ie het door.
anders had ie op de 80 weg al het gas eraf gehaald, verwacht ik.

wat een kolder, iedereen gelijk voor de wet

Beroepschauffeurs zouden beter moeten weten en als de wet voor iedereen gelijk is, mag een beroepschauffeur hem ook niet eerder terug als een gewone rijbewijs bezitter.

hoe kan ie nou een tegenligger passeren? :P

effe serieus, ik begrijp uit het verhaal dat ie niet eens in de gaten had dat ze achter hem aangegaan zijn, pas toen ie in de 50 zone reed had ie het door.
anders had ie op de 80 weg al het gas eraf gehaald, verwacht ik.

Dan zeggen we toch hetzelfde? :+ Lullen we zo langs elkaar heen?

En passeren= voorbij gaan, langs gaan, inhalen, etc etc.
Elkaar passeren. :P

Je mening mag je hebben, maar doe dat wel met normaal taalgebruik, anders lig je zo een tijdje van M-F af.

Het weerspiegelt ook op alle verkeersborden en alles wat maar reflecteerd of licht van kleur is :P

In een donkere omgeving met weinig straatverlichting word je als bestuurder zelf er gewoon knettrergek van :+

Terug
Bovenaan Onderaan