Afgelopen dinsdag heeft het noodlot toegeslagen. Volledig eigen schuld, wat het nog stommer maakt.
Ik reed achter een politieauto op een 60 weg. Op een kruispunt ging de auto rechtdoor, waarop ik afsloeg naar links. Het was een lege weg tussen de weilanden waar verder geen medeweggebruikers te vinden waren. Nadat ik ben afgeslagen, is de dienstauto gelijk gekeerd en mij achtervolgd. Dit heb ik niet gezien wat me nog het meest irriteert van alles. Ik ben een 80 weg op gegaan en heb daar het gas opengetrokken, politieauto erachteraan. Slecht 1 tegenligger tegengekomen dus ook weer een lege weg. Vervolgens ben ik de bebouwde kom ingegaan en heb me weer netjes aan de toegestane snelheid gehouden. Totdat ze opeens vlak achter me zaten en de sirenes aandeden. Uit een soort van reflex en angst ben ik in plaats van te stoppen harder gaan rijden en heb ik ze via een stukje fietspad weten af te schudden. Maar tevergeefs, de heren hadden m'n kenteken al te pakken.
Het duurde niet langer dan 5 minuten voordat de heren aan de deur stonden.
Rijbewijs kon ik gelijk inleveren, logisch natuurlijk.
De mannen zeiden dat ze op de 80 weg zelf 180 reden en hun auto niet harder kon, maar dat ik nog uitliep en ze dus niet mijn snelheid konden meten.(ik heb zo mijn twijfels of het in dit geval positief is dat ze niet gemeten hebben)
Dit is de eerste keer dat ik gepakt ben met een snelheidsovertreding. Heb wel al langer dan 5 jaar m'n autorijbewijs, maar voor de motor pas 2 jaar. dus ik weet niet precies hoe het dan zit met beginners rijbewijs. Ik heb het pasje wel echt nodig voor mijn werk, ik werk met een verkoopwagen. Dit had ik natuurlijk ook kunnen bedenken voor ik het gas optrok. Ik vraag me af of ik 'm misschien eerder (tijdelijk) terug kan krijgen en dat ze dan de boete verhogen oid.
Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen of mensen die weten hoe zoiets in z'n werk gaat? Dat negeren van 'stop politie' en de sirenes is ook behoorlijk aso natuurlijk, maar kan op het internet niet echt iets vinden of het nou wel of niet strafbaar is. Lees op verschillende sites dat het niet verplicht is om aan je eigen aanhouding mee te werken
Vaag verhaal, maar hoop dat het waar is.
Fijne avond!