Rijbewijs ingevorderd

Vluchten voor politie of negeren van een stopteken levert je vanaf Januari volgens mij een strafblad op :X
Als je dan toch gaat vluchten als er politie achter je aan komt kan je beter zonder of met slecht leesbaar kenteken rijden ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een paar kentekenklapsysteemples liggen. Werken prima. Gebruik op eigen risico :$

Niet om het erger te maken voor TO. Maar ik dacht dat sinds 1-1-2015 het niet stoppen voor de politie een zogeheten "hufterovertreding" is.

Hopelijk wordt je daarvoor niet bekeurd.

Of dat allemaal al officieel goedgekeurd en ingevoerd is weet ik niet, maar deze overtreding staat inderdaad wel op die lijst.

Ook is het tegenwoordig zo dat je bij invordering rijbewijs deze in 99% van de gevallen gelijk voor 2 maanden kwijt bent, los van de boete die er eventueel nog op volgt. Je moet wel met een heel goed verhaal komen wil je hem voor je werk terugkrijgen, aangezien vrijwel het hele land het rijbewijs nodig heeft voor zijn werk.

Als TS ervan uitgaat dat het een hoop geld gaat kosten, dat hij zijn baan kwijt is, zijn rijbewijs nooit meer terugkrijgt en een strafblad heeft, dan kan het achteraf alleen maar meevallen.

Laatst bewerkt:
Te heeft het er zelf naar gemaakt. Dus:
latest

Te heeft het er zelf naar gemaakt. Dus:
[afbeelding]

Ah, de moraalridders en nooit-te-hard rijders hebben dit topic ook weer gevonden. Kansloze reactie en totaal nutteloos.

Vwb je verhaal: check ook ff flitsservice.nl. Daar kun je vaak wat meer info vinden mbt invordering en hoe deze weer terug te krijgen. Ik heb inderdaad al wel een aantal keer gelezen dat je je rijbewijs langer kwijt bent dan 10 dagen.

Ik vermoed dat het proberen te ontsnappen niet echt mee werkt in het eerder terugkrijgen van je kaart.

Succes!

EditL Ik vermoed dat het ontsnappen zelf ook wel een strafbaar feit is, in verband met negeren stopteken / aanwijzing politie. Of ze hier iets mee doen, kun je terug vinden in het proces verbaal (kun je opvragen via WOB traject). Ik weet niet wat de agenten aan de deur hierover gezegd hebben.

Verder hoef je inderdaad nooit mee te werken aan je eigen veroordeling. Dat is wettelijk geregeld. Je hoeft (lees: Moet) ook nooit een verklaring afgeven waarom je het gedaan hebt, dit wordt altijd tegen je gebruikt.

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me inderdaad de oplossing, verdwijnt de hele zaak waarschijnlijk in de vuilnisbak.

Dan wordt de kwestie "administratief" afgehandeld, en voorkom je EMG en rijbewijsinname.
Boete wordt wel hoger iig.

Ik heb nog een paar kentekenklapsysteemples liggen. Werken prima. Gebruik op eigen risico :$

Kan je beter je kentekenplaat verwijderen en zeggen dat je hem verloren bent als je wordt aangehouden want als je gepakt wordt met do'n systeem om je plaat op tr klappen ben je een stuk zwaarder de sjaak..

dat is nou zo geweldig in Nederland, er is altijd wel een mits of maar, en , als.
lekker makkelijk. :r

Vroeger was t vast makkelijker. Je reed te hard en kreeg een bon.

Daarna kwamen er mensen die geen verantwoordelijkheid wilden nemen en kost wat t kost eronderuit komen en dankzij advocaten die dan dik betaald moeilijk gingen doen was men genoodzaakt alles zo waterdicht mogelijk te timmeren. Dan krijg je idd steeds meer mitsen en maaren.....

Als jij als eigenaar niet kan aantonen dat er iemand anders gereden heeft, is de eigenaar verantwoordelijk en draait alsnog voor de consequenties op als bestuurder van het voertuig.

Dat klopt in een aantal gevallen, maar let ook eens op art 165 WVW

Artikel 165

1. Indien een bij deze wet als misdrijf strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, is de eigenaar of houder van dat motorrijtuig verplicht op vordering van een der in artikel 159 bedoelde personen binnen een daarbij te stellen termijn, die ten minste achtenveertig uren bedraagt, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend te maken.

Niet voldoen aan deze vordering levert op zich ook weer een strafbaar feit op.

Niet om het erger te maken voor TO. Maar ik dacht dat sinds 1-1-2015 het niet stoppen voor de politie een zogeheten "hufterovertreding" is.

Hopelijk wordt je daarvoor niet bekeurd.

Klopt, en dat zal in dit geval dan ook idd in de justitiële documentatie van de bestuurder worden opgenomen.

Alleen het op je motor gemonteerd hebben van zo'n systeem is al strafbaar. Je bent dus ook als je bij een gewone controle waar je nog niets strafbaars hebt gedaan ook de pineut als het gevonden word.

Ah, de moraalridders en nooit-te-hard rijders hebben dit topic ook weer gevonden. Kansloze reactie en totaal nutteloos.

Kansloze reactie's waarin opmerkingen staat met geweldige 'tips' die de vraagsteller alleen maar verder de afgrond in duwen staat er meer als reactie's van moraalridders. Ik vraag me af wat vervelender is voor de vraagsteller......

Feit blijft dat het met de huidige buiten proportionele straffen het als sportieve motorrijder steeds "interessanter" wordt om met niet aanwezige of slecht leesbare kentekenplaat te rijden.

50km te hard rijden op een lege weg kost je zomaar minimaal 500 euro en twee maanden je rijbewijs met alle gevolgen van dien :')

Je kan wat dat betreft beter winkels en bejaarden beroven in dit land :')

Laatst bewerkt:
Feit blijft dat het met de huidige buiten proportionele straffen het als sportieve motorrijder steeds "interessanter" wordt om met niet aanwezige of slecht leesbare kentekenplaat te rijden.

50km te hard rijden op een lege weg kost je zomaar minimaal 500 euro en twee maanden je rijbewijs met alle gevolgen van dien :')

Je kan wat dat betreft beter winkels en bejaarden beroven in dit land :')

Deels mee eens, zou t ook bepaald niet fijn vinden voor zoiets gepakt te worden :X maar het is en blijft je eigen verantwoording.

De TS neemt die verantwoording en vraagt advies. laten we ons daar toe beperken en het topic niet ontsporen en met een algemene "het is niet eerlijk want zij zijn nog slechter-discussie".

Als jij als eigenaar niet kan aantonen dat er iemand anders gereden heeft, is de eigenaar verantwoordelijk en draait alsnog voor de consequenties op als bestuurder van het voertuig.

Vond dit wel een geinige post. Klopt natuurlijk niks van want als je blijft ontkennen dat je gereden hebt kan je zelfs vrijgesproken worden van doodslag.

Ik denk dat de lichtgetinte heren van een tijdje geleden van het scooter incident of dat straatrace incident het ook hilarisch vinden.

Wel de daden plegen, maar geen verantwoordelijkheid nemen is in mijn ogen asociaal en hoort niet thuis in onze samenleving. Getint of niet, maakt geen verschil.

Staat los van TS, die neemt zijn verantwoordelijkheid hierin wel, en dat siert hem.

Niet binnen laten, zeggen dat jij niet reed en laat ze maar iets anders bewijzen. Succes! :P

Hmm, klinkt te simpel dus dat kan nooit werken :N

Tussen 00:00 en 02:00u komen de sterke verhalen blijkbaar naar buiten. Ik schat in dat diegenen die zich zo weinig van gezag aantrekken, dit niet op een openbaar forum melden.

Laatst bewerkt:
Rijbewijs ben je sowieso een maand kwijt. Alle Officieren hebben die werkregel meegekregen. Een zielig verhaal op gaan hangen dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk gaat niet meer op.

Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling inderdaad. Wel ben je verplicht om mee te werken op grond van de Wegen Verkeerswet. Je bent verplicht een stopteken of volgteken van een ambtenaar in functie op te volgen.

Zoals hierboven al vermeld. Ik hoop voor jou dat je artikel 5 krijgt. Dat is voordeliger dan dat je losse bekeuringen krijgt voor het niet opvolgen van een gegeven teken van een ambtenaar en het rijden over het fietspad. Bij artikel 5 word alles vaak een gemiddelde genomen. Je snelheid word wel een forse bekeuring en een EMG. Hier kun je dus rekening mee houden ;)

Terug
Bovenaan Onderaan