Rijbewijs ingevorderd

Topic tijdelijk gesloten, over 10 minuten gaat ie weer open. En dan graag ON-TOPIC verder posten of wegblijven uit dit topic.
Echt schandalig zo andermans topic te verpesten, zelfs nadat daar al op gewezen was.

Zo, ON-TOPIC maar weer *D

De off-topic discussie is inmiddels naar PM verhuisd

Laatst bewerkt:
Dat werkt tegenwoordig echt niet meer.

" had je maar over na moeten denken op het moment dat je zo hard reed en ervandoor ging"
ik ben bij deze reactie gestopt dus als wat ik zeg een herhaling is, sorry

je werkgeven kan uiteraard een brief schrijven, net als dat "vroeger" ook kon.
het verschil lijkt te zijn dat dit tegenwoordig niet meer vaak een automatische teruggave betekend van je rijbewijs (tot de zaak voor kan komen).
wat de brief echter nog altijd zal doen is een signaal afgeven aan de rechter welke dit altijd mee zal nemen in zijn/haar oordeel.
je werkgever kan stellen dat je er voor deze keer mee weg komt maar indien je nog een keer je rbw kwijt rijd je ook ontslagen zult worden.

wanneer je niet hebt toegegeven de bestuurder te zijn is er nog hoop, er zijn manieren om toch de gevolgen wat in te perken maar 100% legaal mag ik die niet noemen.

ohja, ik heb niet iets gehoord van een vriend of collega maar ben zelf de lul geweest, en goed ook (topic is aanwezig op mf). ik ben toen, doordat de bestuurder onbekend was, ook redelijk goed ervan af gekomen

sterkte

Ik bedoelde STOP POLITIE in rood. :) Ook dat is erg opvallend in je spiegels.
hoewel ik alle keren ben staande gehouden door een ongemarkeerde auto en ik niet mee kan praten over een gemarkeerde auto ben ik dit niet met je eens.
beide keren moest de agent welke mij staande wilde houden mij voorbij om het zo duidelijk te maken, in de spiegels had ik het stop politie aan de zonneklep niet gezien.

ok, 1 keer heb ik het wel gezien maar daar had ik ook voor de rode tekst al kunnen stoppen, mijn rijgedrag was opvallend genoeg toen ze me tegemoet kwamen en ik zag ze keren :)

hoewel ik alle keren ben staande gehouden door een ongemarkeerde auto en ik niet mee kan praten over een gemarkeerde auto ben ik dit niet met je eens.
beide keren moest de agent welke mij staande wilde houden mij voorbij om het zo duidelijk te maken, in de spiegels had ik het stop politie aan de zonneklep niet gezien.

ok, 1 keer heb ik het wel gezien maar daar had ik ook voor de rode tekst al kunnen stoppen, mijn rijgedrag was opvallend genoeg toen ze me tegemoet kwamen en ik zag ze keren :)

Ongemarkeerd heb ik dan geen ervaring mee. Zonneklep is misschien minder goed zichtbaar. Dat zou kunnen. :)
Wat ze hier ook veel doen is lichtsignalen geven. (Groot licht knipperen) om je aandacht te trekken.

Maar waar het mij vooral om ging... blauwe verlichting, rood stop politie en sirenes... dat moet je aandacht wel trekken ondertussen. :+

Wel leuk om te zien dat zelfs als TS al aangeeft een fuckup gemaakt te hebben, de discussie kan ontaarden in haatdragende berichten over de politie :+

OT: Ik hoop voor je dat je er genadig vanaf komt, maar ik ben zomaar bang dat het een duur grapje gaat worden...

...........
Ik wil niet zeggen dat alle politiemensen zo zijn (voordat dit dadelijk weer vijandelijk wordt gezien), maar er loopt raar volk tussen 8-)
.........
Opmerkelijk nietwaar? Soms lijken het net echte mensen..... |(

EDIT: al gereageerd voordat ik de oproep zag om on-topic te blijven. Sorry.....

Laatst bewerkt:
Tussen 00:00 en 02:00u komen de sterke verhalen blijkbaar naar buiten. Ik schat in dat diegenen die zich zo weinig van gezag aantrekken, dit niet op een openbaar forum melden.
Ik was sarcastisch (daarom de :P smiley), en zeg daaronder zelfs dat ik niet denk dat het werkt (vandaar de :N smiley).

Ik vind het hele verhaal van TS maar idioot. Zo hard rijden is tot daar aan toe, maar het vluchten.. Laat ik het zo zeggen: als je bij het horen van een sirene achter je in een reflex in angst over het fietspad op de vlucht slaat, dan is het misschien tijd om het rijbewijs vrijwillig aan de wilgen te hangen. Want, ondanks alle verhalen hier, wanneer je dat doet (wel mans genoeg om dik 180+ over 80 weg te scheuren, maar in reflex op de vlucht slaan bij sirene) moet je jezelf toch nog eens goed achter de oren krabben of deze hobby wel wat voor je is.

Ik heb gisteren nog de reflexen van weggebruikers gezien tov een naderende sirene en zwaailichten: de helft reed als een mak schaap door, zonder aan de kant te gaan, een deel gooide het voertuig zeer onhandig aan de kant, abrupt.

Slechts enkelen deden het goed, en compenseerde ook de fouten van anderen, zodat de ambulance met enige vaart door kon.

Op de vlucht slaan bij zien van flitslichten en horen sirene is een heel apart gedrag. En geen reflex.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gisteren nog de reflexen van weggebruikers gezien tov een naderende sirene en zwaailichten: de helft reed als een mak schaap door, zonder aan de kant te gaan, een deel gooide het voertuig zeer onhandig aan de kant, abrupt.

Slechts enkelen deden het goed, en compenseerde ook de fouten van anderen, zodat de ambulance met enige vaart door kon.

Op de vlucht slaan bij zien van flitslichten en horen sirene is een heel apart gedrag. En geen reflex.

Ik denk dat er verschil zit of die lampies voor een ongeval verderop of voor jou bedoeld zijn in de keuze wel of niet vluchten . :+

Enige dat werkt in dit geval als je voor moet komen is door de ene fout te erkennen een denkkader te maken waarmee je de andere foutjes kan wegzetten:

Wees eerlijk en beken dat je fout zat en te hard hebt gereden en dat het je eigen bewuste keuze was. Vanwege deze reden ben je eens dat je een PASSENDE straf verdient. PASSENDE omdat je erkend, maar ook omdat je niet onnodig zwaarder gestraft wilt worden omdat je vervolgens je werk niet meer kan uitvoeren. Probeer dit netjes uit te "onderhandelen" Dit is construct nr 1.

Met bovenstaand construct ga je aanvoeren dat je vlucht gedrag GEEN keuze was maar oncontroleerbaar gedrag wat je niet gewild had. Je was bang of geschrokken. Probeer hiermee je straf of vervolging voor het vluchten te minderen en liefst te voorkomen.

Edit: Ondersteuning van vluchtgedrag is dat je naar veilig huis en haard ben gegaan nadat je ze kwijt was. Dit is een feit want de politie heeft je thuis aangetroffen in zeer korte tijd erna

Laatst bewerkt:
Enige dat werkt in dit geval als je voor moet komen is door de ene fout te erkennen een denkkader te maken waarmee je de andere foutjes kan wegzetten:

Wees eerlijk en beken dat je fout zat en te hard hebt gereden en dat het je eigen bewuste keuze was. Vanwege deze reden ben je eens dat je een PASSENDE straf verdient. PASSENDE omdat je erkend, maar ook omdat je niet onnodig zwaarder gestraft wilt worden omdat je vervolgens je werk niet meer kan uitvoeren. Probeer dit netjes uit te "onderhandelen" Dit is construct nr 1.

Met bovenstaand construct ga je aanvoeren dat je vlucht gedrag GEEN keuze was maar oncontroleerbaar gedrag wat je niet gewild had. Je was bang of geschrokken. Probeer hiermee je straf of vervolging voor het vluchten te minderen en liefst te voorkomen.
Als je zulk raar oncontroleerbaar gedrag vertoont laat je dus zien niet geschikt te zijn om deel te nemen aan het verkeer en mogen ze hem lekker eeuwig innemen. Druk genoeg op de weg.

Als je zulk raar oncontroleerbaar gedrag vertoont laat je dus zien niet geschikt te zijn om deel te nemen aan het verkeer en mogen ze hem lekker eeuwig innemen. Druk genoeg op de weg.

:^
Als jouw enigste reactie op een stressvolle situatie vluchtgedrag is, is het misschien beter dat je rijbewijs afgepakt wordt.

Dat kan zo opgevat worden dat is het risico. Ik weet echter zeker vanwege mijn opleiding, MSc medische biologie, dat vlucht gedrag niet altijd te controleren en te beheersen is. Dat geldt voor iedereen! Het is een evolutionair geimprint gedrag. FFF-> Fight, fright or flight (vechten, verstijven of vluchten/google dit maar) In het geval dat de topic opener een getraind militair, agent of beveiliger is dan kan je moeilijker appèll doen op dit gedrag omdat je opleiding je juist zo traint om dit te kunnen beheersen.

*Beroep op reflexief gedrag wordt echter zo nu en dan ook ten onrechte aangevoerd in de rechtszaal. Het gegeven is wel dat het een bekend en onderzocht fenomeen is wetenschappelijke onderbouwing heeft.

**Als we echt moeilijk gaan doen over FFF dan moeten we ook volgens bovenstaande reacties dus ook mutsen in een aygo van de weg halen die direct op de rem gaan als een hulpdienst voertuig hun van achter nadert. (Fright)

Laatst bewerkt:
Als het voor sommige mensen oncontroleerbaar is, dan moeten sommige mensen maar geen rijbewijs krijgen.
En wat betreft dat laatste, dat moet ook ja

Met je eens. De eerste reactie, om niet te stoppen en gas te geven, kan nog een reflex zijn. Twee seconden later wordt het wel degelijk een bewuste keuze.

TS heeft in dit geval een domme keuze gemaakt en moet zich daarvoor verantwoorden. Dat overkomt ons allemaal wel eens, ik heb er totaal geen behoefte aan om zout in die wond te strooien.
Maar wat ik minder handig vind, is dat TS het afdoet als een reflex. Daarmee geeft hij zichzelf een soort excuus voor zijn gedrag. Dat vind ik dan wel zorgwekkend.

Dat laatste ben ik met je eens. Persoonlijk kan ik me weinig voorstellen bij de reflex van vluchten voor de politie. We leven niet in een corrupt ontwikkelingsland.
:?
Een verklaring kan zijn dat TS dat vaker heeft gedaan (dat lijkt me bepaald geen goede verdediging).
Daarnaast kom je na een reflex meestal snel bij zinnen en stop je netjes (TS niet).
Evenmin besefte hij dat de afstand zodang kort was dat ze zijn kenteken konden lezen.
Verder heeft hij rijkelijk laat bedacht dat zijn rijbewijs noodzakelijk is voor het uitvoeren van zijn werk.
Tenslotte gaat het om een snelheid die je bewust rijdt (het is niet zo dan hij even niet oplette, maar TS gooide bewust het gas flink open).
:Y
Dus van mijn zijde hoef je geen medelijden te verwachten. Ik ben eerder verheugd even verlost te zijn van zo'n wegpiraat en hoop dat TS na een periode van bezinning zijn rijgedrag aanpast.
:W

Laatst bewerkt:
Is best te begrijpen dat je weg rijd omdat je bang bent alles te verliezen, rijbewijs, baan, motor fiets. ben zelf ook wel een per ongeluk met +200 langs een poltie voertuig gereden op de snelweg.

En als je dan de poltie ziet aan snellen, adreline om hoog schiet , kan je de verkeerde keuze maken of alles kwijt maken of proberen er onder uit te komen :X

Soms heb je geluk maar vaker zit het tegen :W

Ik heb niet alle reacties gelezen gezien de richting ze opgingen maar ben in het begin en op het eind niets tegengekomen over de wetswijzigingen per 01-01-2015. Wellicht dat dit ergens middenin al genoemd is...... Zo'n beetje al het gedrag dat je vertoond hebt zal onder het strafrecht afgedaan gaan worden. Zo kort na het invoeren van deze wijzigingen kun je er iig op rekenen dat je de volledige voorbeeld bonus zult krijgen.

TS kan blij zijn dat er een onbevooroordeelde rechter zijn geval zal bekijken en erover oordelen, maar goed dat het niet een van de moraalridders van het MF is.

Laatst bewerkt:
TS kan blij zijn dat er een onbevooroordeelde rechter zijn geval zal bekijken en erover oordelen, maar goed dat het niet een van de moraalridders van het MF is.
Miv 2016 zullen dergelijke zaken door de rechtbank aan ons uitbesteed worden.

Er komt een apart subforum voor, naast Algemene Motorpraat.

Aangewezen users mogen dan stemmen. Uitslag wordt uitspraak.

Miv 2016 zullen dergelijke zaken door de rechtbank aan ons uitbesteed worden.

Er komt een apart subforum voor, naast Algemene Motorpraat.

Aangewezen users mogen dan stemmen. Uitslag wordt uitspraak.

_O- :')

Dat kan zo opgevat worden dat is het risico. Ik weet echter zeker vanwege mijn opleiding, MSc medische biologie, dat vlucht gedrag niet altijd te controleren en te beheersen is. Dat geldt voor iedereen! Het is een evolutionair geimprint gedrag. FFF-> Fight, fright or flight (vechten, verstijven of vluchten/google dit maar) In het geval dat de topic opener een getraind militair, agent of beveiliger is dan kan je moeilijhttp://www.motor-forum.nl/global/templates/motor-forum/images/icons/toolbar/bold.gif?v=1420477471ker appèll doen op dit gedrag omdat je opleiding je juist zo traint om dit te kunnen beheersen.

Helemaal mee eens .
Ik ben laatst in Maastricht door de politie staande gehouden (anoniem voertuig met veel blauw en stop op het dak).
Was met de auto, vrouwtje erbij ver na middernacht .
Ik zag ze en reed gewoon verder, door het stop plaatje wist ik natuurlijk dat ze mij niet wilde passeren .
Het was meer binnendoor (geen hoofdweg).
Net lang genoeg om beiden veiligheidsgordels aan te doen, dat scheelt 2 boetes natuurlijk :+ .
De 3 Politie agente deden er ook niet moeilijk over .

TS zijn verhaal (snelheid) kan ons allemaal overkomen natuurlijk .
Maar wat als de rechtbank gaat oordelen dat het vluchten te maken had met de FFF vluchten om niet gecontroleerd te worden ipv bekeurd te worden op snelheid ?
Het was waarschijnlijk TS zijn bedoeling niet maar op de rechtbank weten ze ook dat je vluchtmisdrijf pleegt, terwijl de politie je nr plaat al weet ...
Wat had je in je bezit op dat moment, dat niet meer te controleren is ?

Ach, als je een boete zou krijgen voor een paar km te hard, dan stop je wel even voor de politie.

Maar als je aan de schandpaal wordt genageld met EMG, verlies van mobiliteit, werk en inkomen, dan is het wel logisch om je uit de voeten te maken om de dans te ontspringen.

Terug
Bovenaan Onderaan