Heftig verhaal zeg
Zoiets verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar dit geeft wel aan dat je ook maar een mens bent, die in een vlaag van paniek rare dingen kan doen. (het afschudden van de politie heb ik het dan over) Je hebt ze daarmee trouwens wel laten zien, dat je wel motor kunt rijden, want het is wel gelukt
Heb je aan de betreffende agenten ook een verklaring gegeven die ze hebben genoteerd? Ik hoop het niet, want die worden nogal eens verdraaid door de politie in je nadeel.
Het enigste wat je kunt doen is afwachten en straks voor de rechter een pakkend verhaal verzinnen, waarin je -recht uit je hart- spijt betuigd van de door jou gedane feiten.
Aangezien dit de eerste keer is dat je zoiets overkomt, zal de rechter daar wel rekening mee houden lijkt me. Die rechter is ook een mens van vlees en bloed natuurlijk.
Als jij het aannemelijk maakt dat je zoiets nooit weer zal doen, heb je je lesje wel geleerd. En ik geloof uit jou verhaal ook wel dat je zo geschrokken bent dat je het geen 2e keer meer zal doen.
Als je het autorijbewijs al langer dan 5 jaar hebt, en motorrijbewijs 2 jaar, heb je geen puntenrijbewijs meer, dat scheelt misschien weer een beetje.
Snelheidsmeting is niet gedaan (zeg je), dus agenten kunnen er hooguit een artikel 5 aan vast hangen (wat ze ook wel zullen doen denk ik)
Het ervandoor gaan na een stopteken is (als ik het verhaal zo lees) een soort paniek aanval geweest. Is volgens mij ook wel redelijk te verklaren wanneer je zoiets voor het eerst mee maakt.
Je bent je er op dat moment bewust van dat je de sjaak bent, en het eerste wat er in je opkomt is "ik wil hier zo snel mogelijk vandaan", en handelt daarnaar.
Of misschien was je wel in de veronderstelling dat door de sirenes, jij vlot aan de kant moest, omdat de politie erlangs moest
Wanneer voertuigen met sirenes aan komen blazen, zie ik wel vaker mensen rare capriolen uithalen om de weg vrij te maken
Anders misschien even je verhaal houden op
Flitsservice, daar zitten ook juristen op het forum en kunnen je wellicht nog wat advies geven. Advies wat je straks wel heel goed kunt gebruiken denk ik.
Heel veel sterkte ermee iig, ik hoop voor je dat het allemaal nog enigszins mee gaat vallen voor je.....