racen op een pc40 / pc37 2017

Heeft iemand nog spare parts nodig voor z’n pc37?
Nieuw en ongebruikt dynamodeksel €70
Originele remschakelset €75
Voorspatbord €50
 

Bijlagen

  • IMG_5705.jpeg
    IMG_5705.jpeg
    484,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_5701.jpeg
    IMG_5701.jpeg
    274,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5700.jpeg
    IMG_5700.jpeg
    112 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5699.jpeg
    IMG_5699.jpeg
    110,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5695.jpeg
    IMG_5695.jpeg
    196,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5696.jpeg
    IMG_5696.jpeg
    200,1 KB · Weergaven: 1
Afgelopen weekend het water er maar af gelaten, zodat we daar in de winter geen zorgen over hoeven te maken:
IMG20231112135337.jpg


Natuurlijk lette ik niet op en ging ik op de rand van de bak met water staan :+

Voor volgend jaar de rempomp die ik heb gekregen vanuit Hell heb als coulance nog montereren.
Achterrem blijft niet goed op druk, heb het vermoeden dat dit in de klauw zit. Dus of op zoek naar een vervanger of deze maar eens uit elkaar halen en alles nalopen.
Begin van het seizoen nog even nieuwe olie, oliefilter en water erop en dan moet die het maar gewoon doen :)
Enige waar ik van de winter nog op zoek naar ga, is een hogere kuipruit. Met mijn 1.94m is het toch wel proppen om me daar achter te kunnen verschuilen momenteel.

En om de winterdip voor te zijn, de eerste circuitdag van 2024 vast geboekt: 11 juli naar assen :]
 
Die Leovince steekt ver uit de kont! Ik rij zelf ook PC40 met Leovince, maar daar komt het mooi uit. Is dit specifiek een langere (en dus stillere) demper?
 
Het is inderdaad een beste kachelpijp..

Zat al op de motor toen ik deze kocht en de vorige eigenaar zei dat hij zonder killer geen problemen had op zowel Assen als Spa.
Ik vermoed inderdaad dat dit bewust een stillere demper is. Zal volgend jaar bij de meting eens vragen wat de DB-waarde is.
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg op deze winter mijn PC40 een grondige revisie te geven (bijna 60.000km, 20.000km circuit). Nu kriebeld het natuurlijk om deze ook wat op te kietelen nu we toch bezig zijn 😁
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik had gedacht aan:
- Het cilinderkop te laten flowen + vlakken voor meer compressie. Is het het geld waard, iemand ee idee van een prijs?
- HRC ECU ... zelfde vraag 😅
-Uitlaat ... welke wel of juist niet. Iemand toevallig een setje voorbochten liggen?

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Sportluchtfilter, TKRP inlaatkelken, snelgas en deftige vering heb ik al. En op het gewicht heb ik ook al wat bespaard (al kan ik zelf ook nog makkelijk 5kg kwijt raken, maar dat is niet zo makkelijk 🤣)

Ik weet dat leren sturen ook belangrijk is. Maar nu het blok toch open ligt wil ik van de situatie wel profiteren 😁

MVG Bram

Toch de verkoop in zag ik net?
 
Planning is om een open uitlaat dag te doen in Zolder volgend jaar. Aangezien mijn kachelpijp erg fijn is met de huidige DB limieten, moet er tijdens die dag natuurlijk wel wat herrie uitkomen.

Iemand een einddemper in de aanbieding voor een PC40, waar aardig wat muziek uit komt?
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!

Sinds kort eigenaar van een PC40 waar ik ook het circuit mee op wil gaan. Heb er een full system akrapovic onder zitten, deze maakt erg wat lawaai, ook met DB-killer (vind ik).
Op het internet kan ik nergens wat vinden over de DB's die de uitlaat maakt.
Iemand die deze er ook op heeft zitten, en weet of dat goed gaat op Assen?
 
Planning is om een open uitlaat dag te doen in Zolder volgend jaar. Aangezien mijn kachelpijp erg fijn is met de huidige DB limieten, moet er tijdens die dag natuurlijk wel wat herrie uitkomen.

Iemand een einddemper in de aanbieding voor een PC40, waar aardig wat muziek uit komt
Ik heb nog een scorpion demper liggen, is wel voor de PC37, maar is vast wel aan te passen. Voor een foto, zie openeningspost denk ik
 
Ik heb nog een scorpion demper liggen, is wel voor de PC37, maar is vast wel aan te passen. Voor een foto, zie openeningspost denk ik
Heb een Ali demper + linkpijp aangeschaft. Eens even kijken wat dat doet qua geluid en vermogensverlies :')

Afgelopen week de demper alvast binnengekregen en ziet er verdacht netjes uit. Plaatje van Ali zelf:
IMG-20231206-WA0006.jpg
 
Goedenavond!

Sinds kort eigenaar van een PC40 waar ik ook het circuit mee op wil gaan. Heb er een full system akrapovic onder zitten, deze maakt erg wat lawaai, ook met DB-killer (vind ik).
Op het internet kan ik nergens wat vinden over de DB's die de uitlaat maakt.
Iemand die deze er ook op heeft zitten, en weet of dat goed gaat op Assen?
Full systeem met db killer zou prima moeten gaan op assen.
 
Vraag: ik heb een 2003 kuipset van Sebimoto binnen. De uitsparing van de kuipruit op de topkuip is aan de onderkant rond. Een 2003 kuipruit is vanwege het OEM positielichtje recht. Hoe kan ik dat oplossen?

1703413581597.png
1703413633001.png
 
Plaatje prutsen met ductape oid. Doet op ons niveau voor de rest weinig.
Sommigen hebben er een plaatje met een camera in geprutst...........da's letterlijk prutsen.
 
Thanks! Volgens mij heb ik daar mijn huidige double bubble ruitje ook vandaan. Ik kan het niet goed zien, maar is deze nog weer een stuk hoger? Ivm mijn lengte zou dat wel goed zijn.
Ik heb hem zelf ook .
Is meer Isle of man TT gericht .
Ik vind hem helemaal fantastisch.
Kan mijn dikke lichaam goed kwijt achter dat scherm .
Mijn kuipwerk is ook van sebimoto.

Er komt wel bijna 2 tientjes bpm overheen als je hem daar besteld .

20230508_130856.jpg
 
Is niet de meest aerodynamische kuip, hier verlies je echt wel tijd mee...........dan kun je beter het gat van het lampje laten zitten.
Maar het is het jou geld/lijf. ;)
 
Ik ben bezig de kabelboom uit de topkuip te halen ivm de ombouw naar racekuipen. Is dit blokje de kantelsensor? Zit met een stekkertje in de kabel voor de verlichting en het dashboard.

1703765908029.png
 
Hoi allemaal,
Ik heb een probleempje.
Ik heb onlangs een ander blok onder mijn PC40 gehangen (terug een standaard blok).
Nu zit deze met een dip bij snel volgas geven, eens hij er door is komt er nog een dip rond 11.000 tr/min.
Hij geeft geen foutcodes, de 4 uitlaten worden gelijk warm, de tank (incl. benzinepomp) is al eens verwisseld geweest.
Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Half januari heb ik een testbankrun gepland. Maar ik denk niet dat dit aan het mengsel zou liggen (maar je weet maar nooit).

Iemand toevallig raad of iets soortgelijks mee gemaakt?

Alvast bedankt 🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan