racen op een pc40 / pc37 2017

Maak je nog gebruik van de originele zwarte kuipsteun? Daar zitten aan de voorkant twee vlakke kanten, precies ter grote van de sensor. Twee gaatjes boren en draad tappen. Zo hangt het bij mij ook en dit werkt geweldig!
Ja die zit er nog op, dank voor de tip!
 
Ja die zit er nog op, dank voor de tip!
Een wat oudere foto, maar zoals dit;

Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-12 om 13.08.54_234d3df8.jpg
 
De opening voor het ruitje van deze Sebimoto topkuip lijkt onderaan te wijd aan de zijkanten waardoor de onderste twee schroeven niet mooi passen. Het ruitje paste perfect in de OEM kuip. Zie ik iets over het hoofd of zou de pasvorm van de kuip niet goed zijn :?

1709020582667.jpeg
 
De opening voor het ruitje van deze Sebimoto topkuip lijkt onderaan te wijd aan de zijkanten waardoor de onderste twee schroeven niet mooi passen. Het ruitje paste perfect in de OEM kuip. Zie ik iets over het hoofd of zou de pasvorm van de kuip niet goed zijn :?

Bekijk bijlage 1978242
Dat ruitje is ook voor een oem kuip .
Dat gaat wat je overhoudt zit normaal je stadslicht .

Dit ruitje past perfect en is inclusief het stuk waar je stadslicht zit .
Honda CBR 600 RR 2003 2004 TT Tall Race Screen - Slipscreens

En anders moet je het zelf dicht maken met polyester.
 
Dat ruitje is ook voor een oem kuip .
Dat gaat wat je overhoudt zit normaal je stadslicht .

Dat onderste gat is inderdaad voor het stadslichtje. Maar ik bedoel dat de kuip bij de onderste schroeven waar je het ruitje aan de kuip bevestigt te wijd lijkt. Misschien niet helemaal goed te zien op de foto, maar het ruitje loopt spitser toe dan de uitsparing. Ik ben bang dat de kuip met een ander ruitje aan de onderkant alsnog te veel ruimte overhoudt.
 
Dat onderste gat is inderdaad voor het stadslichtje. Maar ik bedoel dat de kuip bij de onderste schroeven waar je het ruitje aan de kuip bevestigt te wijd lijkt. Misschien niet helemaal goed te zien op de foto, maar het ruitje loopt spitser toe dan de uitsparing. Ik ben bang dat de kuip met een ander ruitje aan de onderkant alsnog te veel ruimte overhoudt.
Nee dat lijkt zo .
Ik heb dezelfde sebimoto kuip .
Het juiste ruitje is een stuk langer als origineel.
De gaten moet je ook zelf boren in het ruitje .
Het ruitje loopt onder de hrc sticker door .
Pas perfect met sebimoto.
20230903_133325.jpg


20230903_133138.jpg
 
De opening voor het ruitje van deze Sebimoto topkuip lijkt onderaan te wijd aan de zijkanten waardoor de onderste twee schroeven niet mooi passen. Het ruitje paste perfect in de OEM kuip. Zie ik iets over het hoofd of zou de pasvorm van de kuip niet goed zijn :?

Bekijk bijlage 1978242
Pasvorm circuitkuip is altijd net iets anders dan oem
 
Let us know wat de oplossing uiteindelijk is ;)
Probleem eindelijk opgelost ... uiteindelijk bleek het de Powercommander te zijn.
Ik heb hem bij de dealer binnen gedaan. Die had de waarden bekenen en vond die heel extreem. Hij heeft er dan een "stock" mapje in gestoken. En dat licht aangepast om een mooie vermogenscurve te krijgen.
Het is me een raadsel waarom deze extreme waardes goed werkten op mijn oude blok (dat overigens perfect draait in de andere motor).
Maar eind goed, al goed ... ik kan hem opbouwen voor Almeria 😁
 
Wat kan dit geluid zijn? Zou de waterpomp aan z’n einde zijn? Motor liep een tijdje stationair en begon toen dit geluid te maken :?
 
Iemand belang bij een gratis nieuw highflow luchtfilter voor de cbr600rr van 2003/2007 ?
IMG-20240312-WA0004.jpeg


Heb ook nog een in nieuwstaat verkerende originele uitlaat voor de 2003 RR voor de liefhebber .

Tegen de verzendkosten over te nemen.
Of gratis af te halen.
 
Doet hij het ook bij het inknijpen van de koppeling ?

Net nog even weer gestart, maar hij maakt nu geen gekke geluiden meer. Wellicht komt het omdat de waterpomp droog heeft gestaan in de winter. Maar even in de gaten houden.

Iemand belang bij een gratis nieuw highflow luchtfilter voor de cbr600rr van 2003/2007 ?


Heb ook nog een in nieuwstaat verkerende originele uitlaat voor de 2003 RR voor de liefhebber .

Tegen de verzendkosten over te nemen.
Of gratis af te halen.
Shit, net paar weken geleden zelf gehaald :+
 
Heb mijn motor ook klaar voor het aankomende seizoen. Voorvork van een CBR1000RR ingebouwd, en een extra waterkoeler.
Koelingsproblemen moeten zo verleden tijd zijn. Koelwater en olie werd vaak 120 graden, dat zie ik toch liever wat lager. :P

4 April even trainen met CRT en een week later alweer de 1e ZAC wedstrijd van het seizoen. :t
 

Bijlagen

  • 20240317_154830.jpg
    20240317_154830.jpg
    726,2 KB · Weergaven: 0
  • 20240317_133956.jpg
    20240317_133956.jpg
    600,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240316_122801.jpg
    20240316_122801.jpg
    615,2 KB · Weergaven: 0
Heb je de olie temperatuur gemeten of bedoel je de koelwater temperatuur?
Heb zelf ook een extra koeler gemonteerd maar die koelt de olie. Daardoor blijft get koelwater ook een stuk koeler omdat de olie en koelwater een eigen koelsysteem hebben.
 

Bijlagen

  • 20210203_171313.jpg
    20210203_171313.jpg
    632,6 KB · Weergaven: 0
Ik meet de watertemperatuur en de olietemperatuur. Heb een olietemp. meter gemonteerd. Beide temperaturen zijn ongeveer even hoog uit na een tijdje op baan. Ook wel logisch vanwege de warmtewisselaar...

Die oplossing van jou ziet er ook prima uit. Belangrijkste is dat het koelpppervlak wordt vergroot en dat is bij beide oplossingen het geval.
 
Waar heb je de olie temperatuurmeter gemonteerd? Heb zelf een meter in de carterplug maar weet niet wat de beste plek is om te meten. Vlak na de koeler waar die het blok in gaat of juist er vlak voor ?
 
Waar heb je de olie temperatuurmeter gemonteerd? Heb zelf een meter in de carterplug maar weet niet wat de beste plek is om te meten. Vlak na de koeler waar die het blok in gaat of juist er vlak voor ?
Na de koeler, voordat de olie het blok in gaat. Dat is de mijn inziens de beste locatie.
 
Heb hem ook in de carterstop. Na de koeler lijkt mij ook het beste. Heb er echter nooit werk van gemaakt. Denk dat die dan bij de oliedrukschakelaar moet o.i.d., deze zit direct na de koeler volgens tekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan