Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, er zit een Powercommander V tussen. Ik heb al zitten denken om hem er tussenuit te halen. Maar ik heb geen lambda sonde meer. Ik weet niet of die goed graat draaien zonder?Zit er iets tussen à la "Powercommander" / Rapidbike ?
Quickshifter gemonteerd?
Ik heb er nieuwe bougie´s in geplaatst tijdens de blokwissel. Omdat ik er dan makkelijk aan kon.Heb je er al eens een paar nieuwe bougies ingedraaid? Oude bougies wilpen ook wel eens voor onregelmatig lopen zorgen.
Ik zou die er als test sowieso al eens van tussenhalen en met de originele ECU zien wat het geeft.Ja, er zit een Powercommander V tussen. Ik heb al zitten denken om hem er tussenuit te halen. Maar ik heb geen lambda sonde meer. Ik weet niet of die goed graat draaien zonder?
In principe zou het motorblok toch vrijwel hetzelfde mengsel moeten hebben? Of ben ik daar totaal verkeerd in?
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op mijn PC40 destijds. Dip rond de 11 ook inderdaad. Bleek 1 van de bobines niet meer lekker te zijn. Doorgemeten welke het was en gewisseld met een nieuwe, opgelost !Hoi allemaal,
Ik heb een probleempje.
Ik heb onlangs een ander blok onder mijn PC40 gehangen (terug een standaard blok).
Nu zit deze met een dip bij snel volgas geven, eens hij er door is komt er nog een dip rond 11.000 tr/min.
Hij geeft geen foutcodes, de 4 uitlaten worden gelijk warm, de tank (incl. benzinepomp) is al eens verwisseld geweest.
Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Half januari heb ik een testbankrun gepland. Maar ik denk niet dat dit aan het mengsel zou liggen (maar je weet maar nooit).
Iemand toevallig raad of iets soortgelijks mee gemaakt?
Alvast bedankt
Het is een 2007 PC40.Ik zou die er als test sowieso al eens van tussenhalen en met de originele ECU zien wat het geeft.
Van welk jaar is je PC40? Ik twijfel me er nu te pletter over maar volgens mij zat er op de originele uitlaat van mijn 2007 wel een aansluiting voor de lambda maar was deze afgedopt fabrieksaf?
Als de PC V er tussenuit halen niet werkt probeer ik de bobines van mijn vrouw haar motor eens.Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op mijn PC40 destijds. Dip rond de 11 ook inderdaad. Bleek 1 van de bobines niet meer lekker te zijn. Doorgemeten welke het was en gewisseld met een nieuwe, opgelost !
Let us know wat de oplossing uiteindelijk isAls de PC V er tussenuit halen niet werkt probeer ik de bobines van mijn vrouw haar motor eens.
Donderdag of dit weekend maak ik er even tijd voor. Ik hou jullie sowieso op de hoogteLet us know wat de oplossing uiteindelijk is
Bij deze de update ...Let us know wat de oplossing uiteindelijk is
Bij deze de update ...
De PCV er tussenuit gehaald. Dan was de dip rond de 10-11.000 tr/min weg.
Maar van stationair direct volgas verslikte hij zich nog.
Ik heb andere bobines gestoken van een motor die wel mooi draaid. Maar geen verschil.
Ik ben ook eens met brake cleaner gaan spuiten rond de airbox, gasklephuis enz. Maar geen verhoging van stationair toerental.
Ik ben wat ten einde raad aan het raken ... geen idee wat het probleem nog kan zijn
Nog iemand tips?
Ik kijk eens na hoe ik dit moet doen.TPS eens meten misschien ?
Dit had makkelijker geweestJe had ook iedere waarde in de PCV map op 0 kunnen zetten. Is hetzelfde als hem verwijderen.
Heb je de compressie al eens gemeten?
Zou hij dan geen foutcode moeten geven?Heb er te weinig verstand van, maar met een auto heb ik een soortgelijk probleem gehad en toen was het een defecte/slechte injector.
Thanks! Nu bezig met het opbouwen met racekuipen. Waar kan ik de sensor het beste plaatsen?Ja, dus ook rechtop positioneren als je 'm ergens monteert ;-).
Hoe Gunther het zegt heb ik hem ok gemonteerd. Eventueel zelf een beugel maken zodat je hem in de buurt van je tellerunit kan plaatsen.Thanks! Nu bezig met het opbouwen met racekuipen. Waar kan ik de sensor het beste plaatsen?
Ik heb m’n accubak verzaagd zodat het racekontje erop kan.Om de racekont erop te krijgen heb ik die zwarte cover weggehaald. Daar zit ook een hitteschildje op voor de uitlaat. Meer die hem weggehaald hebben? En is het verstandig om hittewerend materiaal te plaatsen?
Bekijk bijlage 1972654
Accubak(je) heb ik laten zitten (en een klein stukje verzaagd). Ik doelde op de zwarte cover wat normaal de opbergruimte is. Hieronder nog gemonteerd:Ik heb m’n accubak verzaagd zodat het racekontje erop kan.
Naast hitte moet je ook rekening houden met spay van je achterband, ook al zal je niet het voornemen hebben om in de regen te gaan rijden. Verder zal er ook wel wat zooi van je band komen.
Als je niet wilt zagen in je accubak, dan een 2e hands kopen en die verzagen.
Ja die zijkanten heb ik eraf gezaagd. Met accubak bedoelde ik inderdaad het gehele stuk.Accubak(je) heb ik laten zitten (en een klein stukje verzaagd). Ik doelde op de zwarte cover wat normaal de opbergruimte is. Hieronder nog gemonteerd:
Bekijk bijlage 1972866
Of bedoelde jij dat hele stuk? Beide zijkanten zouden er afgezaagd moeten worden om de kont erover heen te schuiven. (De OEM kont kon je eromheen buigen).
Bescherming tegen spray en zooi wat de achterband omhoog gooit is ook wel een goeie. Ik ga de zaag er ook maar in zetten. Thanks!Ja die zijkanten heb ik eraf gezaagd. Met accubak bedoelde ik inderdaad het gehele stuk.
Met enkel afgezaagde zijkanten voorzie ik geen problemen met hitte
Maak je nog gebruik van de originele zwarte kuipsteun? Daar zitten aan de voorkant twee vlakke kanten, precies ter grote van de sensor. Twee gaatjes boren en draad tappen. Zo hangt het bij mij ook en dit werkt geweldig!Thanks! Nu bezig met het opbouwen met racekuipen. Waar kan ik de sensor het beste plaatsen?