racen op een pc40 / pc37 2017

Heb je er al eens een paar nieuwe bougies ingedraaid? Oude bougies wilpen ook wel eens voor onregelmatig lopen zorgen.
 
Zit er iets tussen à la "Powercommander" / Rapidbike ?
Quickshifter gemonteerd?
Ja, er zit een Powercommander V tussen. Ik heb al zitten denken om hem er tussenuit te halen. Maar ik heb geen lambda sonde meer. Ik weet niet of die goed graat draaien zonder?
In principe zou het motorblok toch vrijwel hetzelfde mengsel moeten hebben? Of ben ik daar totaal verkeerd in?
 
Heb je er al eens een paar nieuwe bougies ingedraaid? Oude bougies wilpen ook wel eens voor onregelmatig lopen zorgen.
Ik heb er nieuwe bougie´s in geplaatst tijdens de blokwissel. Omdat ik er dan makkelijk aan kon.
Daarom dat ik ook de gelijke temperatuur van de uitlaten heb gecontroleerd, zelfs met nieuwe bougie´s zijn ben je niet zeker 😅
 
Ja, er zit een Powercommander V tussen. Ik heb al zitten denken om hem er tussenuit te halen. Maar ik heb geen lambda sonde meer. Ik weet niet of die goed graat draaien zonder?
In principe zou het motorblok toch vrijwel hetzelfde mengsel moeten hebben? Of ben ik daar totaal verkeerd in?
Ik zou die er als test sowieso al eens van tussenhalen en met de originele ECU zien wat het geeft.
Van welk jaar is je PC40? Ik twijfel me er nu te pletter over maar volgens mij zat er op de originele uitlaat van mijn 2007 wel een aansluiting voor de lambda maar was deze afgedopt fabrieksaf?
 
Hoi allemaal,
Ik heb een probleempje.
Ik heb onlangs een ander blok onder mijn PC40 gehangen (terug een standaard blok).
Nu zit deze met een dip bij snel volgas geven, eens hij er door is komt er nog een dip rond 11.000 tr/min.
Hij geeft geen foutcodes, de 4 uitlaten worden gelijk warm, de tank (incl. benzinepomp) is al eens verwisseld geweest.
Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Half januari heb ik een testbankrun gepland. Maar ik denk niet dat dit aan het mengsel zou liggen (maar je weet maar nooit).

Iemand toevallig raad of iets soortgelijks mee gemaakt?

Alvast bedankt 🙂
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op mijn PC40 destijds. Dip rond de 11 ook inderdaad. Bleek 1 van de bobines niet meer lekker te zijn. Doorgemeten welke het was en gewisseld met een nieuwe, opgelost !
 
Ik zou die er als test sowieso al eens van tussenhalen en met de originele ECU zien wat het geeft.
Van welk jaar is je PC40? Ik twijfel me er nu te pletter over maar volgens mij zat er op de originele uitlaat van mijn 2007 wel een aansluiting voor de lambda maar was deze afgedopt fabrieksaf?
Het is een 2007 PC40.
Er zit wel een aansluiting op. Maar ik heb een cat delete. En voor de powercommander moest er de lambda er tussenuit worden gehaald. Ik heb die niet meer 😅
 
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op mijn PC40 destijds. Dip rond de 11 ook inderdaad. Bleek 1 van de bobines niet meer lekker te zijn. Doorgemeten welke het was en gewisseld met een nieuwe, opgelost !
Als de PC V er tussenuit halen niet werkt probeer ik de bobines van mijn vrouw haar motor eens.
 
Let us know wat de oplossing uiteindelijk is ;)
Bij deze de update ...
De PCV er tussenuit gehaald. Dan was de dip rond de 10-11.000 tr/min weg.
Maar van stationair direct volgas verslikte hij zich nog.
Ik heb andere bobines gestoken van een motor die wel mooi draaid. Maar geen verschil.
Ik ben ook eens met brake cleaner gaan spuiten rond de airbox, gasklephuis enz. Maar geen verhoging van stationair toerental.

Ik ben wat ten einde raad aan het raken ... geen idee wat het probleem nog kan zijn 😅
Nog iemand tips?
 
Bij deze de update ...
De PCV er tussenuit gehaald. Dan was de dip rond de 10-11.000 tr/min weg.
Maar van stationair direct volgas verslikte hij zich nog.
Ik heb andere bobines gestoken van een motor die wel mooi draaid. Maar geen verschil.
Ik ben ook eens met brake cleaner gaan spuiten rond de airbox, gasklephuis enz. Maar geen verhoging van stationair toerental.

Ik ben wat ten einde raad aan het raken ... geen idee wat het probleem nog kan zijn 😅
Nog iemand tips?

Je had ook iedere waarde in de PCV map op 0 kunnen zetten. Is hetzelfde als hem verwijderen.

Heb je de compressie al eens gemeten?
 
Heb er te weinig verstand van, maar met een auto heb ik een soortgelijk probleem gehad en toen was het een defecte/slechte injector.
 
TPS eens meten misschien ?
Ik kijk eens na hoe ik dit moet doen.
THX 😉

Je had ook iedere waarde in de PCV map op 0 kunnen zetten. Is hetzelfde als hem verwijderen.

Heb je de compressie al eens gemeten?
Dit had makkelijker geweest 😅

Heb er te weinig verstand van, maar met een auto heb ik een soortgelijk probleem gehad en toen was het een defecte/slechte injector.
Zou hij dan geen foutcode moeten geven?
 
Vandaag bezig met het installeren van een nieuwe ketting en tandwielen. Een set 15/45 tandwielen van Vortex met een 520 DID-ketting. Het voortandwiel heeft axiaal wat speling. Wat kan ik hier het beste mee doen?

1706444161625.png
 
Laat het zo. Ik heb dat ook vastgesteld op mijn PC40 (32k kilometers). Je stelt het vast omdat je er naar op zoek gaat en uit interesse eens gaat voelen of er "speling" op zit. Leg je er zonder argwaan een nieuwe ketting op, ben je weer vertrokken voor 20k kilometers ;-).
Zou het niet proberen gaan opvullen met spacers, mocht dat al mogelijk zijn. Eens de ketting er op ligt merk je het al een pak minder / niet meer. Geef de trefwoorden eens in op het net en je zal een veelvoud vinden aan topics. Ik denk niet dat er al veel op kapot gelopen zijn (sowieso een nagenoeg onverwoestbaar blok / concept).
 
Lukt dat niet meer in de omgeving van de originele plaats? Op m'n PC40 met CRC kuipwerk ging dat nog nét.
Anders maakt het niet zo veel uit, zo lang hij maar aan 2 bevestigingspunten horizontaal hangt en door rijden, schokken, remmen, niet kan gaan kantelen.
 
Om de racekont erop te krijgen heb ik die zwarte cover weggehaald. Daar zit ook een hitteschildje op voor de uitlaat. Meer die hem weggehaald hebben? En is het verstandig om hittewerend materiaal te plaatsen?

1707643823513.jpeg
 
Om de racekont erop te krijgen heb ik die zwarte cover weggehaald. Daar zit ook een hitteschildje op voor de uitlaat. Meer die hem weggehaald hebben? En is het verstandig om hittewerend materiaal te plaatsen?

Bekijk bijlage 1972654
Ik heb m’n accubak verzaagd zodat het racekontje erop kan.
Naast hitte moet je ook rekening houden met spay van je achterband, ook al zal je niet het voornemen hebben om in de regen te gaan rijden. Verder zal er ook wel wat zooi van je band komen.
Als je niet wilt zagen in je accubak, dan een 2e hands kopen en die verzagen.
 
Ik heb m’n accubak verzaagd zodat het racekontje erop kan.
Naast hitte moet je ook rekening houden met spay van je achterband, ook al zal je niet het voornemen hebben om in de regen te gaan rijden. Verder zal er ook wel wat zooi van je band komen.
Als je niet wilt zagen in je accubak, dan een 2e hands kopen en die verzagen.
Accubak(je) heb ik laten zitten (en een klein stukje verzaagd). Ik doelde op de zwarte cover wat normaal de opbergruimte is. Hieronder nog gemonteerd:

1707671638859.jpeg


Of bedoelde jij dat hele stuk? Beide zijkanten zouden er afgezaagd moeten worden om de kont erover heen te schuiven. (De OEM kont kon je eromheen buigen).
 
Accubak(je) heb ik laten zitten (en een klein stukje verzaagd). Ik doelde op de zwarte cover wat normaal de opbergruimte is. Hieronder nog gemonteerd:

Bekijk bijlage 1972866

Of bedoelde jij dat hele stuk? Beide zijkanten zouden er afgezaagd moeten worden om de kont erover heen te schuiven. (De OEM kont kon je eromheen buigen).
Ja die zijkanten heb ik eraf gezaagd. Met accubak bedoelde ik inderdaad het gehele stuk.
Met enkel afgezaagde zijkanten voorzie ik geen problemen met hitte
 
Ja die zijkanten heb ik eraf gezaagd. Met accubak bedoelde ik inderdaad het gehele stuk.
Met enkel afgezaagde zijkanten voorzie ik geen problemen met hitte
Bescherming tegen spray en zooi wat de achterband omhoog gooit is ook wel een goeie. Ik ga de zaag er ook maar in zetten. Thanks!
 
Thanks! Nu bezig met het opbouwen met racekuipen. Waar kan ik de sensor het beste plaatsen? :)
Maak je nog gebruik van de originele zwarte kuipsteun? Daar zitten aan de voorkant twee vlakke kanten, precies ter grote van de sensor. Twee gaatjes boren en draad tappen. Zo hangt het bij mij ook en dit werkt geweldig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan