racen op een pc40 / pc37 2017

Heb hem ook in de carterstop. Na de koeler lijkt mij ook het beste. Heb er echter nooit werk van gemaakt. Denk dat die dan bij de oliedrukschakelaar moet o.i.d., deze zit direct na de koeler volgens tekening.
Aan de rechterkant van je blok heb je een blindplug m20x1,5 ofzo, dit is het kanaal na de koeler en voordat het je blok in gaat. Daar een 3/8 of 1/4 BSP draad in, dan kan je daar je sensor steken.
 
Laatst bewerkt:
Aan de rechterkant van je blok heb je een blindplug m20x1,5 ofzo, dit is het kanaal na de koeler en voordat het je blok in gaat. Daar een 3/8 of 1/4 BSP draad in, dan kan je daar je sensor steken.
Je hebt gelijk, dat is makkelijk te realiseren! Zal er eens mee aan de slag. Bedankt! :t
 
Dat is precies de plek waar de olie vanaf de externe koeler het blok in gaat bij mij. Anders een goede plek voor een sensor inderdaad.
 
Het heeft er zeker weg van. Gewoon zo'n manuele spanner van "APE" steken. Bij aanvang van elk seizoen kijk je hem na en stel je indien nodig af.
Besteld :t
Moet de krukas TDC staan? Lees in het ene forum van wel en in het andere van niet. De logica daarvan is me ook niet helemaal duidelijk.
 
Afstellen met lopende motor, en op bedrijfstemperatuur.
Want het blok zet behoorlijk uit in de hoogte waardoor de ketting strakker komt te staan.
Koud mag die best iets geluid geven. Warm moet het rustig zijn.
 
Zijn inderdaad een paar theorieën over, de ene zegt "statisch monteren" op TDC, spanner tegenaan zetten en (als ik me goed herinner) een kwartslagje terug. De andere zegt op bedrijfstemperatuur bij lopende motor.
Mijn ervaring zegt dat de afstelling bij beide, mits gewoon gezond verstand weinig echt gaat afwijken van mekaar.

Tip: Zet met een alcoholstift / verstift een streepje op de draadeind en vastgepunte moer (je zal wel zien wat ik bedoel bij ontvangst), dan wordt "een kwartslagje terug" direct visueler en gemakkelijker exact te benaderen.
 
Zijn inderdaad een paar theorieën over, de ene zegt "statisch monteren" op TDC, spanner tegenaan zetten en (als ik me goed herinner) een kwartslagje terug. De andere zegt op bedrijfstemperatuur bij lopende motor.
Mijn ervaring zegt dat de afstelling bij beide, mits gewoon gezond verstand weinig echt gaat afwijken van mekaar.

Tip: Zet met een alcoholstift / verstift een streepje op de draadeind en vastgepunte moer (je zal wel zien wat ik bedoel bij ontvangst), dan wordt "een kwartslagje terug" direct visueler en gemakkelijker exact te benaderen.
Op bedrijfstemperatuur met lopende motor is nogal een uitdaging om je naks te wisselen.
Het risico met het wisselen is dat de ketting een tandje over slaat, waardoor je timing niet meer juist is. Motor stil dus en geen beweging erin. Naks eruit, nieuwe erin, monteren volgens voorgeschreven procedure en klaar
 
Op bedrijfstemperatuur met lopende motor is nogal een uitdaging om je naks te wisselen.
Het risico met het wisselen is dat de ketting een tandje over slaat, waardoor je timing niet meer juist is. Motor stil dus en geen beweging erin. Naks eruit, nieuwe erin, monteren volgens voorgeschreven procedure en klaar
Er zat geen beschrijving bij het onderdeel, dus:

- (koud) oude eruit en nieuwe monteren
- aandraaien totdat er een beetje weerstand is
- motor warm draaien

en dan wel of niet met draaiende motor afstellen?
 
Mijne ook met koude motor, oude eraf, nieuwe erin, aandraaien tot weerstand, kwart tot half slagje terug en vastzetten, als je dan met koude motor nog wat geratel hoort de eerste keer starten dan kun je een kwart slagje weer indraaien maar bij mij was het direct goed zo.
Het belangrijkste is dat ie niet te strak staat want dan kun je meer kapot maken dan wanneer je nog iets strakker moet nastellen.
Pakkinkje wel vervangen ook?
 
Hoi iedereen,

Heeft iemand toevallig nog een net/stil dempertje liggen voor een PC40?
Ik heb bij RP ook al info gevraagd. Maar ik denk dat hun dempers echt niet mooi gaan staan onder de kont. Iemand daar ervaring mee?

MVG Bram
 
Ik heb een ontzettend stille Leovince (niet te koop), maar daar win je ook absoluut geen schoonheidsprijs mee :')

1000038336.jpg


*Net even op Google gezocht naar deze demper, maar lijkt van een CBR1000 te zijn :?
1000038584.jpg
 
Zit bij mij met linkpijp en al op de motor, maar ik weet niet of dat die van de 600 of 1000 is helaas. Enige wat echt aangepast was (wat ik kan zien) is de ophangbeugel, de rondingen zijn eraf geslepen. Als ik wat kan opmeten voor je, stuur maar even een bericht :)

 
Dat is sowieso geen standaard 600RR PC40 Leovince demper. Feit dat hij zo veel stil(ler) is, is net omdat hij zo veel langer is (gemakkelijk 25-40% schat ik in adhv de foto). Ik heb 2 (1 alu / 1 carbon) Leovince pijpen, en dat lukt op Mettet nog "net" met een goede (langere of wat toegenepen) Db killer in en wat vriendelijkheid bij een eerste waarschuwing.

Als de diameter aan de ingang van zo'n SC57 demper gelijk is, zou het wel een handige oplossing zijn (functie > vorm). Dat de ophangbeugel zou moeten aangepast worden lijkt me niet de grootste uitdaging.
 
Moet zeggen dat ik zelf wel altijd met de DB-killer erin rijd. Vorige eigenaar gaf aan altijd zonder te rijden en geen problemen te hebben op Assen/Spa. Helaas word je tegenwoordig al tegengehouden als je een aftermarket demper hebt zonder killer..

@Krullenbol, wil je bij tijd en mogelijkheid de ingangsdiameter eens nameten aub?
Ben momenteel voor werk in Duitsland, dus ik kan helaas de binnendiamer niet opmeten. Echter, 51MM is de binnendiameter van de linkpijp, dus ik vermoed dat +/- 54mm de buitendiameter is daarvan. Linkpijp schuif je zo in de demper, dus aanname is dat de binnendiameter van de demper +/- 54mm is.
Weekend van 27 april ben ik weer thuis, dus ik kan het tegen die tijd opmeten voor de zekerheid.

Ander voordeel van een losse demper zonder vaste linkpijp, is dat je makkelijk de demper kan omwisselen voor bijvoorbeeld een open pijpen dag in Zolder:

1712136820027.png


Ben benieuwd hoeveel herrie en vermogensverlies de Ali-demper oplevert 🤡
 
Ik ben op zoek naar nieuwe remblokken voor mijn CBR circuit fiets. Rij momenteel 2:04 op Assen.

Zat zelf aan deze: 809RST of deze: 809DC te denken.

Iemand van jullie ervaring of advies?
 
Ik ben op zoek naar nieuwe remblokken voor mijn CBR circuit fiets. Rij momenteel 2:04 op Assen.

Zat zelf aan deze: 809RST of deze: 809DC te denken.

Iemand van jullie ervaring of advies?
Dan zou ik de Sinters nemen, Carbon kan minder goed tegen nattigheid, toen ik nog reed (vroeger..., 10+jaar geleden..) ) kwamen er hele stukjes los van dat carbon in de regen, weet niet of dat nog steeds zo is ?
Ik reed erna met Carbone Lorraine XBK5, daar reden betere rijders lage 1.50ers mee op Assen terwijl ik rond 2 min zat, daar nooit problemen mee gehad, droog of nat.
Topic aangemaakt over mijn DC ervaring.. :
 
Ik ben op zoek naar nieuwe remblokken voor mijn CBR circuit fiets. Rij momenteel 2:04 op Assen.

Zat zelf aan deze: 809RST of deze: 809DC te denken.

Iemand van jullie ervaring of advies?
Ik rijd ook met de 809RST, zijn prima, rondetijden 1.52 op Assen.
De RST blokken hebben al duidelijk merkbaar meer bite dan gewone straatblokken.

Ben overigens ook wel benieuwd of het probleem nog speelt van de stukken die eruit breken in de regen de dual carbons.
 
Heb net de lichtschakelaars en de koppelinghendelsensor eraf gehaald. Nu is er een urban legend dat dat voor problemen in de ECU zorgt en tot minder vermogen kan leiden :?. Meer mensen die hem hier verwijderd hebben?


Het zorgt er vooralsnog voor dat je de motor alleen in de vrij kunt starten en niet meer in de versnelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan