Project VFR 400: Two-into-one

Soortemetvan update...

Verveelde me vanmiddag, tussen het leren door afleiding zoeken zeggen ze wel s...
deed ik: effe het blok open trekken :Y

Netjes oliepan eronder... eerste wat mij op valt: gruis (geen metaal) en een stuke frictieplaat in de koppelings deksel :?

Koppeling: gigantisch veel speling tussen de platen... wil zeggen: opper dan op!!

Prijs voor een setje opgevraagd bij de dealer. Zal morgen wel bericht terug hebben.

Soortemetvan update...

Verveelde me vanmiddag, tussen het leren door afleiding zoeken zeggen ze wel s...

Netjes oliepan eronder... eerste wat mij op valt: gruis (geen metaal) en een stuke frictieplaat in de koppelings deksel :?

Koppeling: gigantisch veel speling tussen de platen... wil zeggen: opper dan op!!

Prijs voor een setje opgevraagd bij de dealer. Zal morgen wel bericht terug hebben.

euhh.. ongelukkig geluk bij een ongeluk ofzo?

Succes met het herstel :)

euhh.. ongelukkig geluk bij een ongeluk ofzo?

Succes met het herstel :)
Had via via, aan de hand van uitleg van mijn probleem, al uitgelegd gekregen dat het eigenlijk alleen de koppeling kon zijn. Nou, wat blijkt: niets is minder waar!

Maar deze koppeling is niet op, deze koppeling is gaar! :P

Soortemetvan update...

Wat zei de dealer?

Wat zei de dealer?
Nog niks terug :?

Het is dat ik het vandaag TERING druk heb, anders zou ik wel effe op de scoot naar Son springen. (ritje van een half uurtje, best mooi stukkie :Y )

Van Kachel84? :p
Nog niet :+

Geen tijd voor twijfel, chopchop *D

Maak een poll aan voor de kleurstelling, ik zeg Repsol. Leuk reservesetje.

Is je andere kappenset nou al helemaal gespoten? Ja? Mooi! Piccies!!!

Mijn eerste setje is weer wat gevorderd. Voor het linker scherm was het blauw heel rommelig, dus effe gepolijst en opnieuw gespoten: weer top :)

Verder is mijn rechterscherm wit, vd week effe afplakken en goud, rood en blauw bijhalen! :Y

Dan heb ik nog een kuipenset liggen, waar ik ook nog wat mee wil doen. Zat zelf te denken aan iets in de trend van de 50th Anniversary edit. van de VFR 800, dus op basis vd old-school Honda racers :Y

00-vfr800-50thanniv.jpg

Verder heb ik vandaag (eindelijk :9 ) een mailtje terug van Groenevelt motoren:

Hallo Nick,
De koppelingsplaten kosten € 69.70
Niet voorradig, levertijd indien op voorraad bij Honda 48 uur
Advies de kopp.veren en pakking vervangen.
Groeten, Ernie
P.S Bij bestelling chassis no. en TEL.nummer (werkt makkelijker dan e-mail)
Met vriendelijke groet ,
Groenevelt Motoren
Ekkersrijt 1012
5692AA Son
0499-474666

Nog nooit van witregels gehoord blijkbaar :+
Vanmiddag effe bellen, valt mij HEEL ERG mee! *O*

Laatst bewerkt:
Nog effe fotootjes:

De kuip nu wél strak! *O* (moet nog wel blanke lak overheen :9 )
591723369_5_rSBK.jpeg

Het stukje koppelingsplaat :/ (+ een 10mm schroefje ter schaal ;) )
591723401_5_7XV-.jpeg

Ziet er idd goed uit Nick. Dat spuitwerk is echt knap.

De prijs van die koppelingsplaat is niet gek. Dat valt inderdaad 100% mee. Een origineel kuipdeel is duurder dan dat.

Zijn de examens goed gegaan? Zou mooi zijn, want dan moeten je ouders over de brug komen en kan je aan je RBW beginnen :P Ennn kan je je motor afmaken. Wat moet er nog gebeuren eigenlijk, alleen de koppeling en het spuitwerk?

Groeten, Karl

De prijs van die koppelingsplaat is niet gek. Dat valt inderdaad 100% mee. Een origineel kuipdeel is duurder dan dat.

Zijn de examens goed gegaan? Zou mooi zijn, want dan moeten je ouders over de brug komen en kan je aan je RBW beginnen :P Ennn kan je je motor afmaken. Wat moet er nog gebeuren eigenlijk, alleen de koppeling en het spuitwerk?

Groeten, Karl
Ben nog niet klaar met de examens... morgen nog Aardrijkskunde en volgende week Engels en Duits. Die 3 mogen geen probleem zijn :N

Dus, lekker rustigan weer beginnen *O*

Groeten, Karl
Ben nog niet klaar met de examens... morgen nog Aardrijkskunde en volgende week Engels en Duits. Die 3 mogen geen probleem zijn :N

Dus, lekker rustigan weer beginnen *O*

Eerste echte update sinds lange tijd!! *O*

Ik heb net mijn spullen gehaald om mijn koppeling te fixen!
596695615_6_HWmX.jpeg

Eventjes aan de experts vragen hoe ik het beste te werk kan gaan O-)

Nou, vandaag was het heerlijk weer... dus de VFR op de paddockstand gehesen en toen konden we sleutelen.

De platen zelf hadden de hele nacht liggen badderen:
597771776_6_2mtd.jpeg

Blokkie opengetrokken:
Van dit:
597771807_6_klNu.jpeg

Naar dit:
597771905_5_DV56.jpeg

En toen ik 'm open had rook ik eigenlijk pas wat er gebeurd was... de onmiskenbare geur van een verbrandde koppeling... :X

En verbrand was nog een understatement van de bovenste plank! Verkoold was beter op z'n plaats :? |(
597771838_6_bB0g.jpeg

Zwarter dan zwart... en helemaal naar de gallemiezen. Dan zagen die nieuwe platen er toch net wat lekkerder uit! :Y

Eenmaal de verse platen erin merkte ik het al: ik kon het niet meer met de hand draaien terwijl ie in de versnelling stond!! :N

Dus was het probleem opgelost! *O* *O*

Boel weer dichtgedraaid en proberen te starten... weigerde ie :(
Wat bleek, het tyripje (geen idee hoe je dat schrijft :P ) wat het vacuuum op de benzinekraan houdt was losgeschoten en hij trok dus geen bezine... maar ik had het warm en zin in pils, dus maar gelaten voor wat het was. Morgen effetjes fixen! :Y

Dames en heren, het wordt weer wat! O-)
Groetjes en Houdoe!! :W

Laatst bewerkt:
Moooooi *D
Ik ben zelf ook zon klooiaap! Haha.
Heb je ook verstand van geluidjes :P
Dan kom ik morgen even langs O-)

Moooooi *D
Ik ben zelf ook zon klooiaap! Haha.
Heb je ook verstand van geluidjes :P
Dan kom ik morgen even langs O-)
Wa voor geluidjes :P

Langskomen mag altijd :Y

Motoren in de straat, vind ik altijd fijn *O*
De beuren, wa minder :+

doettiehetalweerofniettan :z
Nee :X

Kudding... pakt 'm gewoon niet... als ik 'm start met quickstart (ether in de inlaat) dan doet ie t wel :Y

Maar gewoon vacuum op de benzinekraan en bezineslang deran... dan vertikt ie t |( :X

Nee :X

Kudding... pakt 'm gewoon niet... als ik 'm start met quickstart (ether in de inlaat) dan doet ie t wel :Y

Maar gewoon vacuum op de benzinekraan en bezineslang deran... dan vertikt ie t |( :X

Hm.. toch even kijken of je wel alle slangetjes goed hebt aangesloten... Alstie het eerst wel deed en nu niet meer zou de oplossing (hopelijk) eenvoudig moeten zijn.

Ach, zo heb ik 3x die halve motor in -en uit mekaar gehaald voordat ik dat loshangende vacuumslangetje vond :)

Terug
Bovenaan Onderaan