Project Ducati Mototrans Forza 350

Verrek, een eigen topic van de ducati.
Zadel past idd mooi kwa lijnen.
Knap gevonden hoor 8-)
Heb het zadel helaas nog niet geprobeerd,zou hem vanmiddag starten,scheurt er een spier in mijn kuit.Schijnt een zweepslag te heten en doet verrekte pijn.
Waarom zit er ook geen startmotor op?
 
Knap gevonden hoor 8-)
Heb het zadel helaas nog niet geprobeerd,zou hem vanmiddag starten,scheurt er een spier in mijn kuit.Schijnt een zweepslag te heten en doet verrekte pijn.
Waarom zit er ook geen startmotor op?
Ai. Beterschap
 
Nog maar een totaalplaatje dan🤪
96D6C372-67A6-4956-B624-9EA1A92D65AE.jpeg
 
Knap gevonden hoor 8-)
Heb het zadel helaas nog niet geprobeerd,zou hem vanmiddag starten,scheurt er een spier in mijn kuit.Schijnt een zweepslag te heten en doet verrekte pijn.
Waarom zit er ook geen startmotor op?
Ik heb nog een straterkrans liggen, in combinatie met een ander deksel en startmotor kan die er gewoon op
 
Ik heb nog een straterkrans liggen, in combinatie met een ander deksel en startmotor kan die er gewoon op
Dat van de startmotor was met een knipoog. Is juist de charme van zo’n motor😀Heb je een set voor of achter de cilinder?
E30C164D-D593-4261-ADF2-CC509B5E7054.jpeg
3ADB33C3-4EBB-48D6-B106-7C9B2126814D.jpeg

Vandaag nog een db killer gemaakt en de versnellingspook aangepast. Beetje zoeken naar de ruimte, moet slag kunnen maken en de kickstarter moet iets door kunnen zwiepen.
 
Dat van de startmotor was met een knipoog. Is juist de charme van zo’n motor😀Heb je een set voor of achter de cilinder?Bekijk bijlage 1880355Bekijk bijlage 1880356
Vandaag nog een db killer gemaakt en de versnellingspook aangepast. Beetje zoeken naar de ruimte, moet slag kunnen maken en de kickstarter moet iets door kunnen zwiepen.
Was ook iets wat
Dat van de startmotor was met een knipoog. Is juist de charme van zo’n motor😀Heb je een set voor of achter de cilinder?Bekijk bijlage 1880355Bekijk bijlage 1880356
Vandaag nog een db killer gemaakt en de versnellingspook aangepast. Beetje zoeken naar de ruimte, moet slag kunnen maken en de kickstarter moet iets door kunnen zwiepen.
Was ook sarcastisch bedoeld , ik leer mijn zoontje dat je een echte motor aan moet trappen., Ik h
eb geen idee eigenlijk waar die heeft gezeten, hij was er al af toen ik hem kocht, alleen de starterkrans zat nog op het vliegwiel .
 
al dat laswerk ziet er tip top uit , is het uit hobby of is het je dagelijkse werk ?
 
al dat laswerk ziet er tip top uit , is het uit hobby of is het je dagelijkse werk ?
Is gewoon hobby hoor,autodidact :) Ik ken mensen die veel beter kunnen lassen.
In mijn werkzame leven ook wel gelast,maar zeker niet dagelijks.Ben nu bij mijn broertje aan het bijklussen,hij heeft een lasbedrijf.
 
Gisteravond kon ik het niet laten, de motor met m’n andere poot aangetrapt. Zadel is helemaal perfect en het rem en schakel gebeuren is ook een hele verbetering.
Nu moet eerst de koppeling in orde gemaakt. Nav de modificatie van Eldert heb ik een klein kogeltaatslager gekocht.
De oorspronkelijke bediening op de draaibank weggehaald en een busje gedraaid. Die heb ik met een neusje gemaakt en gelast aan de drukplaat.
Op deze manier heb ik weinig warmte in de drukplaat gebracht.
Als het geen oplossing is voor m’n probleem is dit iig wel een verbetering 🤪
7A083C85-F09A-4F5C-9A72-F0D7508CDAFD.jpeg
F5246A97-4C00-4C08-A481-A5987782F388.jpeg
 
Vandaag nog ff gereden, het duurde veel langer voordat het gedonder begon, maar het was minder dan voorheen. Er is dus wel iets verbeterd. Koppeling is overigens heel fijn te bedienen en doseren.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik na een paar uur de koppeling uit elkaar haal en dat ik amper olie tegenkom in en om de koppeling.
Ik had de drukstift verdeeld in drie stukken met twee kogeltjes ertussen. Heb het nu gedaan met twee drukstiften en één kogeltje.
Kijken of dat nog beter gaat.
Volgende stap zou zijn een complete set koppelingsplaten.
Daarna het blok maar eens opendoen. Moet toch gebeuren, maar wil eerst nog wat rijden🤪
2B5BAF15-6D2D-4352-92BB-3BD4ACC5FBE5.jpeg
 
Mocht blijken dat na demontage er iets met de ontsteking niet goed is, heb nog een complete gebruikt (vervroeger en puntjes plaat met condensator) liggen. Heb de mijne vervangen door een electrische. Ook heb ik nog 2 nieuwe klepgelijders rond 8 x 13.075 en een uitlaatklep die eigenlijk niet had hoeven te worden vervangen.
 
Ik heb net de Sachse ontsteking binnen gekregen. Die start tenminste op bdp, dan heb je geen terugslaan meer en beter starten. Ik was een beetje hufterig om met het linkerbeen te starten🤪
Blok gaat eerdaags uit elkaar, koppeling is nog steeds niet goed.
Ben nu ff bezig met m’n andere motor, maar ga hem zsm aanpakken.
Klepgeleiders en klep heb ik zeker interesse voor. Doe maar via pb.
 
Ik heb een Beck ontsteking gekocht gewoon uit Nederland,was een stuk goedkoper en een kastje minder om weg te werken. Ook geen kickback meer.
 
Vandaag begonnen aan de demontage van het blok.
Af en toe een heel gevecht, de beveldrive wilde niet los waar ie gedeeld is. Daar zit een busje omheen die nogal klemde. Met een paar draadeinden en moeren omhooggedrukt.
Cilinder zat ook erg vast op de voet.
Het meeste werk zat in het vliegwiel, daar heb ik een trekker voor gemaakt die ik vier keer verstevigd heb.
Lekker als ie er dan eindelijk afploft 😄
4BDDCB33-A82D-46B2-9ACD-3C914CC5197F.jpeg
A198C587-63DC-4540-8B58-AF118A288777.jpeg
 
Mooi dat het gelukt is vliegwiel nog recht ???
want vaak gebeurt als met een tweepoot zo'n model vliegwiel los trekt en deze erg vast zit
Meestal zit er een schroefdraad in om deze los te trekken
Niks mis mee hoor. Ik had gewild dat er schroefdraad in zat, bij de echte Ducati dus wel😜
Vanmiddag verder gegaan en al wel wat werk hier en daar. Sludgetrap( wat is NL hiervoor Rob, troepplug?) zat aardig vol.
Nokkenas en tuimelaars moeten opgeknapt worden, kleppen en geleiders nog prima.
Zuigerveren vervangen, cilinder en zuiger goed.
Verder veel lagers in de bak slecht, krukaslagers zijn nog redelijk.
Ik denk dat ik het probleem van de koppeling heb gevonden. Het lager direct achter in de koppeling lijkt te verschuiven in de boring, ws alleen als het carter warm is. Ik had de axiale speling gemeten voor de demontage en die was 1,2 mm.
Oplossing zou kunnen zijn om de versnellingsbakas een shim van dezelfde dikte te geven.
B8BFEFFD-ACAD-4754-8D04-09E6CDECC901.jpeg
27505A36-31E0-4C0B-A39C-07B73A2C5324.jpeg
 
voor het opknappen van de tuimelaars en nokkenas kan ik Phil Joy aanbevelen in de UK

hij last de nokkenas en tuimelaars op en slijpt ze dan weer in het gewenste profiel en de tuimelaars in de juiste radius

sludgetrap alleen schoonmaken is niet genoeg . ik zou ook een van de expansieplaatjes van de bigendpen eruit halen
zit meestal ook vol met sludge .

Eldert

https://i.servimg.com/u/f40/14/40/18/75/be_pin10.jpg
 
Laatst bewerkt:
voor het opknappen van de tuimelaars en nokkenas kan ik Phil Joy aanbevelen in de UK

hij last de nokkenas en tuimelaars op en slijpt ze dan weer in het gewenste profiel en de tuimelaars in de juiste radius

sludgetrap alleen schoonmaken is niet genoeg . ik zou ook een van de expansieplaatjes van de bigendpen eruit halen
zit meestal ook vol met sludge .

Eldert

https://i.servimg.com/u/f40/14/40/18/75/be_pin10.jpg
Ga ik naar kijken, bedankt voor de tip😄
 
Lagers binnen, kunnen weer gaan opbouwen😀
Bijzonder dat het lager van de uitgaande as is uitgevoerd in 2rs zit verder geen keerring achter.
Nieuwe zuiger is besteld en cilinderkop zit weer in elkaar.
Nokkenas en tuimelaars zijn opgeknapt, kleppen en geleiders waren nog goed.
Ook een tooltje gemaakt om de tuimelaarassen te trekken.
98202EB3-AC09-4D76-9BBE-28E76B45AD0E.jpeg
93865F1F-E879-4AAB-B9F8-0627820A973A.jpeg
 
Zagen de nokkenas en de tuimelaars er ook zo uit?
 

Bijlagen

  • IMG_20230506_152024.jpg
    IMG_20230506_152024.jpg
    340 KB · Weergaven: 32
  • IMG_20230506_152018.jpg
    IMG_20230506_152018.jpg
    312,5 KB · Weergaven: 32
Terug
Bovenaan Onderaan