Profiel motorlaarzen

RK1986

Rookie
6 feb 2018
5
0
Noord-Brabant
Als beginnend motorrijder heb ik na het behalen van mijn rijbewijs, relatief goedkope motorlaarzen aangeschaft van Bering (€130,-).
Deze zitten perfect, maar zijn snel beschadigd. Dat is op zich ook geen ramp, maar wat wel vervelend is, is dat het profiel erg glad is als deze nat wordt.
Zo ben ik zelfs al weggegleden met mijn voet toen ik op de motor, achteruit over een nat stukje onkruid liep...
Dit is uiteraard niet de bedoeling en ook niet erg veilig, laat staan in de winter (ik ben een doorrijder).

Daarom zoek ik advies voor motorlaarzen met een goed, stevig profiel. Iemand suggesties?
Ik rijd zelf een toermotor, maar wellicht zijn allroad laarzen een goed idee?
Ik ga in ieder geval niet meer bezuinigen op de prijs van laarzen, als deze aan mijn wensen voldoen!
 
Ik was ook op zoek naar een laars met veel grip omdat ik op een paadje parkeer waarbij ik met mijn voeten op het gras kom iedere dag.
De Rev'It Discovery en Pioneer hebben een hele goede Vibramin zool. Veel grip, ook in gras en zand en loopt ook erg goed. Ik heb de Pioneer Outdry en ben er heel tevreden mee. Ze zijn wel stevig aan de prijs.
Ze hebben tegenwoordig ook weer goedkopere modellen zoals de Gravel (lijkt erg op hun oude Apache, die ik hiervoor had) en de Compass en Trail, en die hebben ook een Vibramin zool met veel profiel. Die modellen heb ik nog niet in het echt gezien dus kan ik weinig over zeggen, maar ze hebben op papier wel een fatsoenlijke zool.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar de Welkoop, een stel laarzen daar is buitengewoon stevig en slijtvast, en omdat er geen motor- voor staat is de prijs minder dan de helft.
 
Mja, ik vind kisten (8 tientjes bij de dumpstore) over het algemeen ook zeer goede motorlaarzen, maar eerlijk is eerlijk, die missen natuurlijk wel een stukje bescherming van een échte motorlaars. Ik heb er wel eens mee onder m'n motor gelegen (ging onderuit tijdens parkeren :X) en niets aan over gehouden maar of ze ook bij een schuiver nog voldoende bescherming bieden durf ik niet te zeggen.
 
kistjes zijn leuk maar pas op met veters.... je zult niet de eerste zijn die met zijn veters blijft hangen....
 
Dat dacht ik ook altijd. Toch hebben veel 'echte' motorlaarzen en schoenen ook gewoon veters. Inderdaad, beetje mee oppassen. Dubbele knoop erin als je 't niet helemaal vertrouwd.
 
Als beginnend motorrijder heb ik na het behalen van mijn rijbewijs, relatief goedkope motorlaarzen aangeschaft van Bering (€130,-).
Deze zitten perfect, maar zijn snel beschadigd. Dat is op zich ook geen ramp, maar wat wel vervelend is, is dat het profiel erg glad is als deze nat wordt.
Zo ben ik zelfs al weggegleden met mijn voet toen ik op de motor, achteruit over een nat stukje onkruid liep...
Dit is uiteraard niet de bedoeling en ook niet erg veilig, laat staan in de winter (ik ben een doorrijder).

Daarom zoek ik advies voor motorlaarzen met een goed, stevig profiel. Iemand suggesties?
Ik rijd zelf een toermotor, maar wellicht zijn allroad laarzen een goed idee?
Ik ga in ieder geval niet meer bezuinigen op de prijs van laarzen, als deze aan mijn wensen voldoen!
Wat valt onder een tourmotor voor jou?
Mijn allroadlaarzen op een sporttourer is niet echt heel fijn, maar op motoren met een rechte zit is het ideaal. Ik heb de alpinestars corozal. Zonder veters, met flink bescherming en zowel in de winter als in de zomer lekker om mee te rijden.
En voor jou; ik heb er in het bos ook goede grip mee.
 
Een setje endurolaarzen of enduroachtige laarzen, een skischoenachtige sluiting en geen ritsen, bestand tegen een regenbui en een goede zool.
Voor straatgebruik zijn ze wat overgedimensioneerd zodat ze ook lang meegaan, de mijne nu al zo'n 15 jaar. (ik gebruik ze op een Ducati en op een Pan European)
Voorbeeldje:
Büse
IXS
 
Laatst bewerkt:
Daytona als geld geen probleem is.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!! :t
En dan spreek ik uit ervaring. Nooit meer natte poten!!!!☔

Inmiddels heb ik mijn Daytona's nu net zo lang als mijn vorige (goedkope) flutlaarzen.
Die vielen van ellende uit elkaar nadat ik er een stuk mee had gelopen. Ja, als ik in de vakantie een stadje bezoek dan loop ik er best wel veel mee.
Mijn huidige laarzen kan je nauwelijks zien dat er mee is gelopen. Toevallig kort geleden heb ik ze een keer van wat vet voorzien.

Ja, idd ze zijn heel duur. Daarom alleen kopen als er ergens een heel mooie actie is.
Het is veel geld, maar iedere cent waard!💲💲💲
 
Inderdaad , ik heb in het verleden ook Daytona's gehad, ongelofelijk lekker zittende laarzen, de mijn waren dan niet waterdicht.
 
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!! :t
En dan spreek ik uit ervaring. Nooit meer natte poten!!!!☔

Inmiddels heb ik mijn Daytona's nu net zo lang als mijn vorige (goedkope) flutlaarzen.
Die vielen van ellende uit elkaar nadat ik er een stuk mee had gelopen. Ja, als ik in de vakantie een stadje bezoek dan loop ik er best wel veel mee.
Mijn huidige laarzen kan je nauwelijks zien dat er mee is gelopen. Toevallig kort geleden heb ik ze een keer van wat vet voorzien.

Ja, idd ze zijn heel duur. Daarom alleen kopen als er ergens een heel mooie actie is.
Het is veel geld, maar iedere cent waard!💲💲💲
:^
inmiddels aan een tweede set daytona's toe. De eerste 5 jaar gehad, zonder problemen, totdat een ongeval een einde maakte aan de laarzen. Sterk genoeg om een voorwiel van een auto er uit te schoppen, maar tegen de schaar van de SEH niet bestand :P.

Daarna zonder aarzelen nieuwe aangeschaft. Specifiek de touringstar GTX.
Waterdicht, warm in de winter, prima zool, comfortabel ook bij lopen.
 
Niets mis met kistjes..
Bieden genoeg bescherming.
Been there, done that, felt nothing..

Beters een probleem?!?
Niet als je ze laat waar ze horen.
Gewoon er in.
(Zoals je dat in het Defensie tijdperk moest doen).

Heb nu zelf Falcons.
Beetje toer achtig met extra teen stukje.
Waren nog best betaalbaar ook
 
Legerkistjes dat is toch voor mongolen in het leger................ :?
Vooral geschikt om de straatstenen aan te stampen.
Tijdens zinloze dienstplicht was dat al een ware marteling.
Voor ruim een jaar was die groen/ bruine zooi erg genoeg.:r

Dus ga je daar zeker NIET mee lopen in je vrije tijd.:X
 
Legerkistjes dat is toch voor mongolen in het leger................ :?
Vooral geschikt om de straatstenen aan te stampen.
Tijdens zinloze dienstplicht was dat al een ware marteling.
Voor ruim een jaar was die groen/ bruine zooi erg genoeg.:r

Dus ga je daar zeker NIET mee lopen in je vrije tijd.:X
Dank je. ;)
Ik loop overigens altijd op zwarte.
 
Ik rij en loop al jaren met berg/wandelschoenen
9761587E-EBD0-45C0-B6AD-4F575BCF0464.jpeg

Gisteren nieuwe gekocht in Trier
Tapijt is van hotelkamer in clervaux 😁
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rij en loop al jaren met berg/wandelschoenen
Bekijk bijlage 1394827

Gisteren nieuwe gekocht in Trier
Tapijt is van hotelkamer in clervaux 😁
Ik heb de alpinestars ook verruild voor bergschoenen, iets andere dan jij hebt. Meindls uit de zwaarste catagorie dus enorm stevige schacht. Je kunt er staand in slaap vallen zonder om te kiepen.
29BC6A88-054A-4ED2-8701-66FAC89DD1B5.jpeg


Het eerste paar kocht ik nieuw op marktplaats, iemand had zich bedacht en is geen berg gaan beklimmen en om lange wandelingen op te maken zijn ze voor sommigen niet geschikt. De rechter zijn van het zelfde type, moest nog wat budget voor schoenen opmaken voor m’n werk en nu heb ik genoeg voor de rest van mijn leven.
 
En wat doe je als het gaat regenen?
Als ze waterdicht zijn lopen ze gewoon vol.

Gewoon doorrijden :+
Mijn Dane broek valt hier nog over
Ik doe niet gauw een regenbroek/pak aan
Dan krijg ik het benauwd
Regenkleding over waterdichte motorpak is voor watjes :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan