Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Beton dak is mooi stukje massa waar je warmte in op kunt slaan, is het niet beter om van buitenaf te isoleren?
Dat ligt eraan hoeveel je er stookt denk ik?
Als je maar af en toe de kachel aan hebt is van binnenuit denk ik beter? Dan gaat je warmte niet zo snel in dat koude beton zitten.
 
Ah mooi idee. Wil ook zoveel maar zoiets gaat bij mij niet passen (een vlizo wel voor 1 kleine vliering. De andere is gewoon met een losse trap bereikbaar.
Hoofdreden is niet meer op een ladder willen kloten met je handen vol en een vlizo is eigenlijk ook gewoon een ladder en een noodoplossing als het niet anders kan.
Ik had een gewone alu trap met giga speling dus dat wankelde alle kant op.
 
Beton dak is mooi stukje massa waar je warmte in op kunt slaan, is het niet beter om van buitenaf te isoleren?
Ja dat is in principe altijd beter, al is het maar om vochtproblemen te voorkomen.
Het probleem is dat er al zonnepanelen op liggen en het dak vormt een soort bak, dus met kleine opstaande randen. Dat wordt best een gedoe om dat aan de buitenkant te isoleren en volledig dampdicht te krijgen denk ik.
Aan de onderzijde is mooier maar ook tricky qua condens… In de winter hanger er soms druppels aan het beton. Het houdt ook kou heel goed vast…
 
Met zo'n trapconstructie als ik laatst liet zien, zoals hier in de garage, kan je ook met handen vol de trap op en af lopen. Maar scheelt je een boel vloerruimte en zolderruimte tov die constructie met contragewicht. Leuk, maar onnodig veel ruimte en groot.
 
Met zo'n trapconstructie als ik laatst liet zien, zoals hier in de garage, kan je ook met handen vol de trap op en af lopen. Maar scheelt je een boel vloerruimte en zolderruimte tov die constructie met contragewicht. Leuk, maar onnodig veel ruimte en groot.
Kost me niet meer aan ruimte behalve een langere trapbaan het plafond.
 
Je moet toch ruimte op de vloer vrij houden en het gat moet groter.
Gat moet toch groot ivm laag dak en zo kan er groter spul makkelijker naar boven en die 20cm meer of minder maakt op zolder het verschil niet.
Op de vloer komt hij nu op een stuk die toch vrij blijft/moet blijven.

Voor mijn situatie maakt het dus niet uit.
 
Ik moet het doen met een garage van 3x6m, beetje standaard box.
‘t Is beter dan niks maar groter had ook gemogen. :P
Het was tot voor kort vrij kaal, maar de garage is meegenomen met de verbouwing (uitbouw aan de achterkant van het huis). De garage is nu geisoleerd met PIR platen tussen de balken. Er is een verwarmingsradiator gekomen die op het CV systeem zit en de vloer is op hoogte gebracht. Direct voor gekozen om het af te werken met PVC werkplaats tegels. Dat wilde ik altijd al eens, i.p.v. die gruizende betonvloer. Door de andere vloerhoogte moest ik wel een drempel fabrieken waar het eerder vrijwel drempelloos was. Maar goed verder mag het resultaat er zijn vind ik.

Bekijk bijlage 1589483
(sorry voor scheve foto)
Bekijk bijlage 1589484
Het is nu officieel: we gaan verhuizen. De garage van het nieuwe huis is een meter langer en bijna een meter breder dan de huidige. Dat lijkt een klein verschil maar qua vierkante meters gaat het van 18 naar 26. *O*En dan tel ik de zolder nog niet mee. 8-) Het is dan niet meer geïsoleerd en verwarmd maar ik heb er toch veel zin in.
 
Het is nu officieel: we gaan verhuizen. De garage van het nieuwe huis is een meter langer en bijna een meter breder dan de huidige. Dat lijkt een klein verschil maar qua vierkante meters gaat het van 18 naar 26. *O*En dan tel ik de zolder nog niet mee. 8-) Het is dan niet meer geïsoleerd en verwarmd maar ik heb er toch veel zin in.
Gefeliciteerd!

Tip voor je erin gaat: isoleren en de vloer coaten.

Als je er eenmaal in zit is de kans veel kleiner dat je daar aan toekomt.
 
Het is nu officieel: we gaan verhuizen. De garage van het nieuwe huis is een meter langer en bijna een meter breder dan de huidige. Dat lijkt een klein verschil maar qua vierkante meters gaat het van 18 naar 26. *O*En dan tel ik de zolder nog niet mee. 8-) Het is dan niet meer geïsoleerd en verwarmd maar ik heb er toch veel zin in.
Van harte!

We zien je binnenkort hier wel terug :+

En hier 😉
 
Gefeliciteerd!

Tip voor je erin gaat: isoleren en de vloer coaten.

Als je er eenmaal in zit is de kans veel kleiner dat je daar aan toekomt.

Die fase zit ik nu, motoren en werkbank staan nog bij de ex, inmiddels heb ik een nieuwe betonvloer (incl isolatie) en nu kijken naar coating.
Blijft toch lastig, de ene zegt dat een vrij goedkope coating prima gaat, de ander zegt dat je persee duur merk spul moet hebben maar dan ben je zo bijna 1000 kwijt en zijn pvc tegels ineens weer een leuke optie voor dat geld...

Daarna nog de stalen kantel deur vervangen voor een geisoleerde sectionaal deur en de muren afwerken met OSB + pir.
 
Ik heb de PVC tegels niet gelijmd of gekit dus ze verhuizen mee. Ik moet er wat bij hebben natuurlijk maar ze zijn gewoon nog leverbaar. Ze zijn wel aardig in prijs gestegen ondertussen!

Die fase zit ik nu, motoren en werkbank staan nog bij de ex, inmiddels heb ik een nieuwe betonvloer (incl isolatie) en nu kijken naar coating.
Blijft toch lastig, de ene zegt dat een vrij goedkope coating prima gaat, de ander zegt dat je persee duur merk spul moet hebben maar dan ben je zo bijna 1000 kwijt en zijn pvc tegels ineens weer een leuke optie voor dat geld...

Daarna nog de stalen kantel deur vervangen voor een geisoleerde sectionaal deur en de muren afwerken met OSB + pir.
Voor de muur heb ik PIR platen met fermacell gebruikt ipv. OSB. Ziet er net iets afgewerkter uit en is stevig genoeg om in te schroeven en dingen aan op te hangen. Rollertje wit er overheen is helemaal keurig. :t
 
Laatst bewerkt:
Met zo'n trapconstructie als ik laatst liet zien, zoals hier in de garage, kan je ook met handen vol de trap op en af lopen. Maar scheelt je een boel vloerruimte en zolderruimte tov die constructie met contragewicht. Leuk, maar onnodig veel ruimte en groot.

Onder heb je veel meer ruimte beschikbaar met een trap die omhoog gaat dan met wat dan ook dat blijft staan. (al is het een ladder)
Ik heb een molenaarstrap inklapbaar gemaakt (met contragewicht) zodat ik de voordelen van allebei heb.

Uitgeklapt zit hij voor de werkbank dus plek genoeg om op e af te lopen. Normaal heb ik die ruimte nodig om aan de werkbank te kunnen staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan