Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Als je schuur net zoveel kuub is als je huis dan komt je CV wel wat tekort denk ik.
En in mijn geval zou ik dan een hele regeling moeten maken omdat ik in de schuur veel meer warmtevraag heb dan in het huis.
Daarnaast is mijn schuur 60m van het huis vandaan dus dan verlies ik teveel warmte in de grond denk ik.

Mijn gasheater is 17kW trouwens.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar er zijn ook zat situaties waar het wel kan natuurlijk.

Ik heb thuis een garage qua formaat garagebox en heb bij de aanleg van de tuin een mantelbuis vanuit de garage tot in de kruipruimte gelegd.
Deze was oorspronkelijk voor de voedingskabel vanaf de meterkast maar later heb ik er 2 uponor leidingen bij geduwd en in de garage een oude radiator opgehangen.

Hier zit gewoon zo'n ouderwetse kraan tussen en deze staat altijd een heel klein stukje open, als ik in de winter daar ga klussen en het is te koud zet ik hem wat verder open.

De garage moet ik nog steeds gaan opknappen (moet onder andere een hele nieuwe vloer in) en weet nog niet wat ik ermee ga doen: of de radiator weer terugplaatsen en zorgen dat deze apart te regelen is, of dat ik vloerverwarming er in gooi zodat ik aan de muur wat ruimte vrij hou.
 
Dikke vloer blijft langer warm en op de lange baan kost het minder om de energie om de warmte er in te houden.
Dat zijn toch jouw worden,en nu maakt de energie in eens niet meer uit,zo weet ik er ook nog wel een paar
Rene, niet iedereen is je hier aan het aanvallen. Als je denk dat iemand geen gelijk hebt is dat prima, maar leg wel even uit hoezo en waarom. Misschien leren we er nog van. Nu roeptoeter je alleen maar "das nie" en daar ga je geen vrienden mee maken.
 
Soms is onwetendheid een zege. Ik heb twee jaar geleden 6 led panelen gekocht. Zonder mij verdiept te hebben in kleurechtheid ed. Ik wilde alleen veel en helder licht. En dat heb ik. Geen seconde spijt van gehad. En iedereen die binnenkomt in de garage is zeer te spreken over het licht, ongevraagd.
Als die zalige onwetendheid gepaard gaat met het ontbreken van zendingsdrang, is het ook nog eens een mes aan twee kanten snijdt. Lekker genieten van je superverlichte garage, doe ik ook. ;)
 
schuurtje mag afhankelijk van de grootte en opp van je overgebleven vrije ruimte, iig zo was het toen ik mijn schuurtje neerzette.
blokhut kant en klaar op houten balken en bestraatte ondergrond.
ook ik zie nu onderste deel van de hut wat slechter worden, dus op kunststof balken zetten van een schuur is beter lijkt me.
verhouding hypotheek en huur bedrag is krom .. erg krom

Dat is het nog steeds wel. De vrij te bebouwen meters.
Ik ben nu met een schuurtje in mijn tuin bezig.
Doordat ik een oud tuinhuisje af brak kon ik 32 m2 bouwen.
Maar dit hangt wel af van de grote van de kavel, en wat er al staat.
Het vrij te bebouwen is ook aan regels verbonden, zeker qua goot en nok hoogte.
 
Die deur die ik heb binnen gekregen is 2500mm breed. Ik mag hem versmallen tot 2000mm met dezelfde veer en motor. Denk niet dat het zo heel krap komt dus.
Er zit een redelijke theorie achter. Ik heb het elders globaal geprobeerd uit te leggen. Kopie uit dat topic:
Die verlaging van je aantal slagen van 8 naar 7,5 heeft vooral te maken met het verlagen van je deur.
Uitleg:
Op je verenpakket zitten 2 trommels. De lengte, diameter, draaddikte en slagen passen bij het gewicht vd deur én de weg die een deur af moet leggen van dicht tot vol open. Lichtere deur is dunnere draaddikte. De slagen bepalen hoe vaak de trommel rond moet om de deur (in balans) open te krijgen. De lengte doet de fine tuning van het gewicht. De draaddikte loopt op met een halve mm en dat kan bij een bepaald gewicht net een te grote stap zijn. Bij de bovenstaande deur komt het deurblad gelijk naar binnen. Dit betekent dat je trommels hebt met elke slag dezelfde diameter. Als de deur open gaat neemt het vertikale gewicht af. Het paneel ligt horizontaal in de rail. De kracht vd veren nemen evenredig in kracht af. De deur blijft keurig in balans. Zou je 20kg toevoegen aan de deur en de veren verder spannen tot het blad vd grond komt, dan neemt het gewicht af en blijven je veren op 20kg extra staan. Dit betekent dat de deur steeds harder gaat lopen en je in geopende stand 20kg te veel kracht hebt boven. Dit is allemaal een heel simpel natuurkundig spelletje. Verstoor je de balans, dan ga je dat ergens merken.
Deuren die rechtstandig omhoog gaan houden het zelfde vertikale gewicht tewijl de veren afnemen. Deze deuren hebben diabolo trommels. Het laagste punt (kleinste dia) is deur open. Gaat je deur een stuk recht omhoog en dan plat, dan heb je een combinatie. Het punt, op de trommel, waar deze van schuin naar vlak gaat is exact het punt waar het bovenste wiel van je deur door de bocht gaat. Dit verhaal is de basis van de werking van een deur met torsieveren. Ik hoop dat je het snapt. Het erge is wel dat er professionals rondlopen die dit niet snappen
Edit: foto Bekijk bijlage 1587619
 
Geimproviseerde gratis set spotjes opgehangen, stopcontacten bij de werkbank geplaatst, werkbank vastgebout aan de muur.

En als icing on the cake ook nog netjes een aardedraad bevestigd aan de stalen werkbank, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Foto's laten het verschil zien met en zonder de TL/LED-balken erbij aan.
 

Bijlagen

  • 20210803_211236.jpg
    20210803_211236.jpg
    272,5 KB · Weergaven: 140
  • 20210803_211252.jpg
    20210803_211252.jpg
    279,7 KB · Weergaven: 139
  • 20210803_211552.jpg
    20210803_211552.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 140
Dat laatste is precies mijn probleem. Er is zoveel op de markt dat ik door de bomen het bos niet zie en dus niet weet wat ik moet kopen. Heb je misschien een link voor mij?

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Mijn radio heb ik al 20 jaar of meer en daar ben ik heel tevreden over. Dikke luidsprekers erbij en ik luister uitsluitend FM en hoef daarvoor dus geen andere. Hij behoud ook de zenders als de stroom eraf gaat. Als ik dus een modernere pak moet ik daar ook weer iets voor maken. Hij zit nu geschakeld met de lampen.
Voor de beeldvorming: ik heb meestal gehoorbescherming op. En ook als ik aan het slijpen ben staat de radio zo hard dat ik hem er bovenuit hoor. Daar kan mijns inziens geen JBL speaker tegenop. (ik ken ze wel dus weet hoe goed ze zijn)

Een los bluetooth kastje wat de luidsprekers onderbreekt als ik een oproep krijg dat lijkt mij voor nu het meest ideaal.
Het mag trouwens ook een stroboscoop lamp zijn oid, om maar eens iets te noemen.
Je hebt dit soort dingen wel voor slechthorenden. Ik kreeg op het internet even niet zo 123 gevonden wat jij zoekt, want het merendeel werkt nog met een echte telefoonlijn, maar het is er wel, dus vast ook via bleutooth.
 
Werk jij op een parket vloer? Wat ligt daar?
We hadden een kunststof schutting, maar aan een kant zon en de andere kants schaduw, trok krom als een gek, dus houten schutting gezet en de kunststof schutting ligt nu hier dus op de vloer, was een hele ruwe betonvloer, ideaal, makkelijk schoon te houden en het was al betaald 😁
 
Tippie:
Hou je met het gebruiken van spreid ankers aan de voorschriften van de leverancier. Extra ankers en grotere spreid ankers kunnen te veel spanning in de vloer brengen. Hierdoor ontstaat juist het gevaar dat de boel los komt. Het beste is en blijft chemische verankering in schone gaten die met een klopboor geboord zijn. Dan krijg je een spanningsvrije verbinding. Het met een klopper geboorde gat geeft extra grip doordat het veel ruwer is dan een diamant gat. Groter oppervlak om zich te hechten
 
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

[afbeelding]

ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


[afbeelding]
Mooi ding hoor, maar voor 300€ heb je een hydraulische heftafel van waar iedere formaat motor op past, om zelf zoiets te maken is erg leuk natuurlijk maat traanplaat etc is ook allemaal redelijk duur :)

Wel gaaf om je eigen werkplaats te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan