Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ik hoop dat je klimaatfolie gebruikt hebt ipv dampremmende folie als je van binnenuit een plat dak hebt geïsoleerd. Wel een heel goed idee trouwens, ik heb het ook in mijn enkelsteense garage van 6*3 gedaan en het scheelt echt enorm veel.
 
Een plat dak is vaak aan de buitenzijde dampremmende afgewerkt met bitumen of epdm. Doe je datzelfde aan de binnenzijde kan het vocht niet uit je constructie weg. Blijvend vocht en hout gaan niet goed samen.
Oke.
Nee van buiten naar binnen gezien:
Pannen
Board
Zoldertje
Multiplex vloer
Isolatie
Dampremmende folie
OSB
 
Weer een stukje dicht liggen! Fijn dat ik hulp had die meer klust, ik moet alles 3x bekijken en meten hij is daar wat vlotter mee. Morgen hoop ik het laatste stuk dicht te maken. Wel erg blij met mijn Festool TS55, werkt uitstekend met zo'n geleiderail!

Inmiddels wel een rij erbij:
IMG_5339.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwsgierig na 45 jaar als bouw timmerman te hebben gewerkt , wat is de redenatie van het aanbrengen van die folie ??????????

Oja OSB als plafon ????? uit oogpunt brandveiligheid zou ik voor gipsplaten gekozen hebben die hebben
Dat dit geadviseerd werd. Dampremmende folie tussen warme kant en isolatie.
https://iso-direct.com/folie/
"Dampremmende en dampdichte folie wordt altijd aan de warme kant (binnenzijde) van een constructie geplaatst. Daar zorgt het ervoor dat vocht vanuit de binnenruimte niet in het isolatiemateriaal kan trekken."

En het idee is dat je je plafond niet aansteekt ;) En gips is veel te kwetsbaar, OSB kan ik via werk goedkoop kopen.
 
Klopt wel maar niet bij een plafond met een zolder erboven dan heb je namelijk geen "warme en een koude kant" dat is alleen het geval bij een dak .
Luik dicht en je zolder is de meest beste lucht isolatie die er is .
Daarnaast je zo;dervloer/werkplaatsplafond samen is ook zo goede isolator voor warmte je sluit lucht op het zelfde wat je doet met "isolatie" materiaal wat niets anders is dan opgesloten lucht .
Voorbeeld mijn werkplaats met dertig jaar oude gipsplafond stook ik op 15 graden, dak bestaat uit golfplaten daartussen een lage zolder .
Als het gesneeuwd heeft is het mijn schuur/werkplaats dak de laatste die de sneeuw kwijt raakt
Maar advies ala "wij van WC eend adviseren WC eend als beste schoonmaak middel" moet je natuurlijk opvolgen zonder verdere info tot je te nemen
Folie voegt in dit geval niets toe en heeft alleen naast inspanning alleen maar extra geld gekost
Gelukkig niet uit mijn zak :)
 
Klopt wel maar niet bij een plafond met een zolder erboven dan heb je namelijk geen "warme en een koude kant" dat is alleen het geval bij een dak .
Luik dicht en je zolder is de meest beste lucht isolatie die er is .
Daarnaast je zo;dervloer/werkplaatsplafond samen is ook zo goede isolator voor warmte je sluit lucht op het zelfde wat je doet met "isolatie" materiaal wat niets anders is dan opgesloten lucht .
Voorbeeld mijn werkplaats met dertig jaar oude gipsplafond stook ik op 15 graden, dak bestaat uit golfplaten daartussen een lage zolder .
Als het gesneeuwd heeft is het mijn schuur/werkplaats dak de laatste die de sneeuw kwijt raakt
Maar advies ala "wij van WC eend adviseren WC eend als beste schoonmaak middel" moet je natuurlijk opvolgen zonder verdere info tot je te nemen
Folie voegt in dit geval niets toe en heeft alleen naast inspanning alleen maar extra geld gekost
Gelukkig niet uit mijn zak :)
Nee, de zolder is een zo goed als open verbinding met buiten. Alleen pannen en een dun board laagje. Dus gewoon warme en koude kant (Als ik stook tenminste).
Daarbij luik dicht is leuk maar die zolder is zo luchtdicht als een vergiet dus als ik in de schuur op 15 ga stoken vliegt de warmte door de multiplex platen (die de vloer van de zolder is) richting koude zolder en uit het dak. Nul isolatie.
En daarbij, poh poh, 1 rol isolatie en wat extra werk. Dat zijn de kosten en uren niet.

Maar bedankt voor je gedachten delen.
 
Mijn vloer is ook niet meer dan een laag multiplex , ben te vaak door een OSB plaat gegaan in de bouw dat ik die als vloer niet vertrouwd
Dak van mij is wel water dicht maar zeker niet winddicht .
Beide gevels van de zolder zijn van zweeds rabat met inderdaad daar wel vocht remmende folie achter waar het thuis hoort
Maar goed het jou oplossing waar je voor gekozen hebt
 
Mijn vloer is ook niet meer dan een laag multiplex , ben te vaak door een OSB plaat gegaan in de bouw dat ik die als vloer niet vertrouwd
Dak van mij is wel water dicht maar zeker niet winddicht .
Beide gevels van de zolder zijn van zweeds rabat met inderdaad daar wel vocht remmende folie achter waar het thuis hoort
Maar goed het jou oplossing waar je voor gekozen hebt
Ik hoef niet op de osb te staan he? Het is maar voor het dichtmaken. De zolder is dik en stevig zat, 20mm. 55cm tussen de balken.
IMG_5346.jpeg


Maar dan zal ook bij jou isolatie nog steeds veel schelen.
Want ik neem aan dat je wel met me eens bent dat isolatiemateriaal beter is als alleen lucht.
Of je nu wel of niet die folie gebruikt verschillende de meningen over, maar beter teveel als te weinig. Geen zin om het nog een keer te doen omdat de isolatie verschimmeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan