- 24 mrt 2003
- 29.615
- 14.700
Aan de andere kant.... waarom zouden ze de bedragen lager maken
Mensen begaan die overtreding toch. Dat gaan ze niet minder doen als t goedkoper word.
En dat geld moet anders op een andere manier binnen gehaald worden, dan liever bij degene die zich vrijwillig aanmelden dan het verdelen over iedereen.Lees de reply nog eens, je laat nu wel heel duidelijk merken dat je 'm niet snapt. Point of no return.
Je hebt je inhaalsnelheid al, je ziet het gat dat je wil gebruiken en als je toch besluit om niet te gaan inhalen rem je die 15km er gewoon uit, op je eigen weghelft ipv vol optrekkend insturend naar links en dan erachter komen dat je het niet haalt...dan word het wel heel erg krap,een motorkap of de berm....Absoluut. En in combinatie metmaakt dat het inhalen veiliger en....sneller !!
maar dat heeft ook te maken met
Er is maar 1 manier, om mensen boetes te laten vrezen en dat is inkomensafhankelijk. 100 pleuro voor jan modaal en 1000.000 voor de miljardair.
Er is 1 heel groot nadeel. Afgelopen jaar in Zwitserland, reden de Zwitsers heel angstig, bang om een foutje te maken. De pakkans is daar namelijk behoorlijk groot. Mijn Zwitserse opdrachtgever vergiste zich, dacht dat hij 50 mocht, maar bleek in een 30 km zone te rijden. Kosten geschat 1200 Zwitserse Frank en de gerechtelijke kosten daar overheen (iets van 600 euro totaal) De meeste zwitsers zaten achter het stuur, met een gezicht alsof ze alle plezier in het rijden hadden verloren en reden als slakken. Eenmaal over de grense met Duitsland, ging bij de zwitsers het gas er vol op, met een smile van oor tot oor.
Geen idee of we dat hier willen, denk het niet eigenlijk.