oeps....rijbewijs kwijt (... en weer terug)

Aan de andere kant.... waarom zouden ze de bedragen lager maken :?
Mensen begaan die overtreding toch. Dat gaan ze niet minder doen als t goedkoper word.

En dat geld moet anders op een andere manier binnen gehaald worden, dan liever bij degene die zich vrijwillig aanmelden dan het verdelen over iedereen.Lees de reply nog eens, je laat nu wel heel duidelijk merken dat je 'm niet snapt.:^ Point of no return.
Je hebt je inhaalsnelheid al, je ziet het gat dat je wil gebruiken en als je toch besluit om niet te gaan inhalen rem je die 15km er gewoon uit, op je eigen weghelft ipv vol optrekkend insturend naar links en dan erachter komen dat je het niet haalt...dan word het wel heel erg krap,een motorkap of de berm....Absoluut. En in combinatie metmaakt dat het inhalen veiliger en....sneller !!


maar dat heeft ook te maken met

Er is maar 1 manier, om mensen boetes te laten vrezen en dat is inkomensafhankelijk. 100 pleuro voor jan modaal en 1000.000 voor de miljardair.

Er is 1 heel groot nadeel. Afgelopen jaar in Zwitserland, reden de Zwitsers heel angstig, bang om een foutje te maken. De pakkans is daar namelijk behoorlijk groot. Mijn Zwitserse opdrachtgever vergiste zich, dacht dat hij 50 mocht, maar bleek in een 30 km zone te rijden. Kosten geschat 1200 Zwitserse Frank en de gerechtelijke kosten daar overheen (iets van 600 euro totaal) De meeste zwitsers zaten achter het stuur, met een gezicht alsof ze alle plezier in het rijden hadden verloren en reden als slakken. Eenmaal over de grense met Duitsland, ging bij de zwitsers het gas er vol op, met een smile van oor tot oor.

Geen idee of we dat hier willen, denk het niet eigenlijk. :+
 
Aan de andere kant.... waarom zouden ze de bedragen lager maken :?
Mensen begaan die overtreding toch. Dat gaan ze niet minder doen als t goedkoper word.

En dat geld moet anders op een andere manier binnen gehaald worden, dan liever bij degene die zich vrijwillig aanmelden dan het verdelen over iedereen.Lees de reply nog eens, je laat nu wel heel duidelijk merken dat je 'm niet snapt.:^ Point of no return.
Je hebt je inhaalsnelheid al, je ziet het gat dat je wil gebruiken en als je toch besluit om niet te gaan inhalen rem je die 15km er gewoon uit, op je eigen weghelft ipv vol optrekkend insturend naar links en dan erachter komen dat je het niet haalt...dan word het wel heel erg krap,een motorkap of de berm....Absoluut. En in combinatie metmaakt dat het inhalen veiliger en....sneller !!


maar dat heeft ook te maken met

In NL hebben verkeersboetes nix te maken met veiligheid...
het is enkel om geld binnen te harken....
wat een wonder dat steeds meer mensen hun respect voor orde en gezag verliezen....
 
In NL hebben verkeersboetes nix te maken met veiligheid...
het is enkel om geld binnen te harken....
wat een wonder dat steeds meer mensen hun respect voor orde en gezag verliezen....
hmmm.... de uitvoerders zijn niet verantwoordelijk hoor ...die vinden over het algemeen ook niet dat die bedragen reëel zijn. ze kunnen je hooguit matsen als de situatie dat toelaat..... en soms ook niet
 
In de Regio, waar Lady_Di bivakkeert waart regelmatig een motoragent rond, met de lasergun, hij staat ook regelmatig langs de N34 bij Gieten.
 
Gelijke snelheid is het makkelijkst, inlopen erg moeilijk en uitlopen weer makkelijker :+Uitproberen ? })

Al zeker 10 jaar geen laser meer in handen gehad, maar voor zo een casus maak ik een uitzondering }) ;)

(overigens vind ik dat soort bedragen ook alle werkelijkheid voorbij schieten, daar niet van)



_O- _O-


Laat je de uitslag hier even horen :+
 
In de Regio, waar Lady_Di bivakkeert waart regelmatig een motoragent rond, met de lasergun, hij staat ook regelmatig langs de N34 bij Gieten.

Jep, zo'n lasergun motormuis was er in Zwolle ook, als je wist wat hij zijn fijnste plekken vond, dan hield je er rekening mee O-)

Heeft mij vaak in het vizier gehad, maar nooit door hem staande gehouden (wel door een andere motormuis, maar die bleek haast te hebben [me] mompelt iets over een doorgetrokken streep[/me] om mij te bekeuren 8-)).
 
Al je voor de kick gaat, vooral lekker doen !! ;)

"Vlotjes" inhalen geeft idd, nog steeds trouwens, een kick. :}
Zeker tegenwoordig, "noodgedwongen" met een aanloopje (vrij zicht zorg ik sowieso wel voor) en gematigde gasdosering, dit om te voorkomen dat ik met een artikel 5 of welke kapstok dan ook, aan de kant mag/moet vanwege een onwillig voorwiel dat niet laag wil blijven. B|
Koppelsterk is wel lekker over het algemeen, sommige huidige nakeds moet je wel leren doseren. -O-

[me="Mar1tin"]haalt ook wel eens door na een inhaalactie, sommige bochten verdienen een gepaste snelheid.[/me] :] Hoop op degelijke momenten ook niet gelaserd te worden. O-)
 
Aan de andere kant.... waarom zouden ze de bedragen lager maken :?
Mensen begaan die overtreding toch. Dat gaan ze niet minder doen als t goedkoper word.

En dat geld moet anders op een andere manier binnen gehaald worden, dan liever bij degene die zich vrijwillig aanmelden dan het verdelen over iedereen.

Denk niet dat boetes heel zwaar op de balans liggen, de verhogingen na de overgang van gulden naar euro kon je op wachten, €35 voor het niet dragen van de autogordel zou nu een lachertje zijn.

En kijk maar om je heen wat een pauper er rondrijdt, en met pauper bedoel ik automobilisten die ov-er-al mee bezig zijn in zo'n hok, behalve met autorijden.
Hoef ik verder niks te zeggen toch?!
 
Er is maar 1 manier, om mensen boetes te laten vrezen en dat is inkomensafhankelijk. 100 pleuro voor jan modaal en 1000.000 voor de miljardair.

Er is 1 heel groot nadeel. Afgelopen jaar in Zwitserland, reden de Zwitsers heel angstig, bang om een foutje te maken. De pakkans is daar namelijk behoorlijk groot. Mijn Zwitserse opdrachtgever vergiste zich, dacht dat hij 50 mocht, maar bleek in een 30 km zone te rijden. Kosten geschat 1200 Zwitserse Frank en de gerechtelijke kosten daar overheen (iets van 600 euro totaal) De meeste zwitsers zaten achter het stuur, met een gezicht alsof ze alle plezier in het rijden hadden verloren en reden als slakken. Eenmaal over de grense met Duitsland, ging bij de zwitsers het gas er vol op, met een smile van oor tot oor.

Geen idee of we dat hier willen, denk het niet eigenlijk. :+

vroembert ik denk dat het plezier niets te maken heeft met hoe hard je kan maar waar je rijdt en als 50km/u de max is, dan kan je nog met plezier rijden.

met een ex-lessersrit meegemaakt dat we 30km/u waar je 80km/u mocht maar waarom het kon niet daar op de boerenlandweg en een lol dat we hebben gehad :Y
 
vroembert ik denk dat het plezier niets te maken heeft met hoe hard je kan maar waar je rijdt en als 50km/u de max is, dan kan je nog met plezier rijden.

met een ex-lessersrit meegemaakt dat we 30km/u waar je 80km/u mocht maar waarom het kon niet daar op de boerenlandweg en een lol dat we hebben gehad :Y

Het plezier heeft te maken, met hoe snel fouten worden afgestraft. Als elk foutje meteen een hele dikke boete oplevert, doordat er extreem streng wordt gecontroleerd, dan vergaat de lol vanzelf.
 
Gelijke snelheid is het makkelijkst, inlopen erg moeilijk en uitlopen weer makkelijker :+Uitproberen ? })

Al zeker 10 jaar geen laser meer in handen gehad, maar voor zo een casus maak ik een uitzondering }) ;)

(overigens vind ik dat soort bedragen ook alle werkelijkheid voorbij schieten, daar niet van)

Meh niet echt maar, even googlen leverde deze parel op:

De rechtbank in Utrecht heeft gisteren een 18-jarige jongen die een agent in Terwijde meermalen in het gezicht heeft geslagen veroordeeld tot 40 uur werkstraf, waarvan 20 uur voorwaardelijk

Wat denk je, als onderhavige snelheidsovertreder hier zijn straf mocht ruilen voor 40 uur werkstraf, waarvan 20 uur voorwaardelijk, zou hij daarvoor tekenen?

(jahaa het stukje is uit 2012 en er zitten "omstandigheden" bij, maar toch)
 
Er is maar 1 manier, om mensen boetes te laten vrezen en dat is inkomensafhankelijk. 100 pleuro voor jan modaal en 1000.000 voor de miljardair.

Helemaal mee eens. In de huidige situatie komt iemand met een volle beurs en vette bankrekening overal gewoon "gratis" van af, terwijl een ander een heel groot gedeelte van zijn besteedbaar inkomen kan afstaan. Ze zouden met percentages moeten gaan werken. Inkomens en vermogens afhankelijk.

(Ja ik weet het. Mensen met heel veel geld betalen ook al heel veel belasting, zijn ontzettend zielig enz enz bla bla bla, maar we hebben het hier over een maatregel die corrigerend zou moeten werken.)
 
Meh niet echt maar, even googlen leverde deze parel op:

De rechtbank in Utrecht heeft gisteren een 18-jarige jongen die een agent in Terwijde meermalen in het gezicht heeft geslagen veroordeeld tot 40 uur werkstraf, waarvan 20 uur voorwaardelijk

Wat denk je, als onderhavige snelheidsovertreder hier zijn straf mocht ruilen voor 40 uur werkstraf, waarvan 20 uur voorwaardelijk, zou hij daarvoor tekenen?

(jahaa het stukje is uit 2012 en er zitten "omstandigheden" bij, maar toch)
Nou daar heb je wel een dingetje. Inderdaad had hij meteen geruild als het kon, dat weet ik wel zeker!

(Wat de straf dan betreft; niet wat de actie betreft. Ik denk niet dat hij bij zijn vrouw thuis zou durven komen als hij moest vertellen dat hij een agent op zijn muil had geslagen :+ )
 
Laatst bewerkt:
Toch volg ik dat wel.

Iemand met een telefoon in de hand is zich meestal niet bewust van wat er om zich heen gebeurd. Daardoor echt een gevaar op de weg.

Iemand die te snel rijd, let meestal beter en scherper op, dat kan je nl. een prent opleveren.
(ok 100 km is wel wat overdreven :+ )

Verder merk ik tot mijn tevredenheid dat het woord D66 tegenwoordig lekker negatief beladen is, top *O*

'tuurlijk, maak dat jezelf vooral wijs.
 
'tuurlijk, maak dat jezelf vooral wijs.

Ik vrees dat er ook wel een grond van waarheid in zit.
Vrijwel alle bekeuringen die ik de afgelopen 10 jaar gehad heb waren door onachtzaamheid, en niet op de momenten dat ik bewust te snel reed. Gelukkig maar, die zouden veel duurder uitpakken.....
 
..... €35 voor het niet dragen van de autogordel zou nu een lachertje zijn.
Dat klopt! Ik heb weer post gehad.............. ;(
Het CJIB verrast mij weer met een bedrag van €149 voor dit vreselijke delict :X
Inbegrepen €9 administratiekosten. Voor mij hoeven ze helemaal niks te administreren.
Dat doen ze maar op eigen rekening. Het bedrag is zo al erg genoeg.

Nou ja, ook wel eigen schuld. Moet daarvoor nu op de blaren gaan zitten...... |(

Wat ik echt buiten proportie vind is de verhoging bij aanmaning. Slaat nergens op! :(
Bij 1e verhoging wordt €219. Bij 2e verhoging is al €429. :r
Prima geldmachine op deze manier.
Als de Wehkamp deze opslag zou toepassen dan komen ze voor het gerecht...............
 
'tuurlijk, maak dat jezelf vooral wijs.

Laat op het circuit iedereen (handsfree :-)) bellen en kijk wat er gebeurt.
Ik gok dat iedereen langzamer gaat rijden, hier en daar vliegen wat mensen de berm in, een paar gaan elkaar raken. Kortom, een zooitje.
Geconcentreerd en gefocust rijden scheelt alles.
Niettemin nemen de risico's toe naarmate je harder gaat rijden.
 
Helemaal mee eens. In de huidige situatie komt iemand met een volle beurs en vette bankrekening overal gewoon "gratis" van af, terwijl een ander een heel groot gedeelte van zijn besteedbaar inkomen kan afstaan. Ze zouden met percentages moeten gaan werken. Inkomens en vermogens afhankelijk.

(Ja ik weet het. Mensen met heel veel geld betalen ook al heel veel belasting, zijn ontzettend zielig enz enz bla bla bla, maar we hebben het hier over een maatregel die corrigerend zou moeten werken.)


full
 
Er is maar 1 manier, om mensen boetes te laten vrezen en dat is inkomensafhankelijk. 100 pleuro voor jan modaal en 1000.000 voor de miljardair.

Er is 1 heel groot nadeel. Afgelopen jaar in Zwitserland, reden de Zwitsers heel angstig, bang om een foutje te maken. De pakkans is daar namelijk behoorlijk groot. Mijn Zwitserse opdrachtgever vergiste zich, dacht dat hij 50 mocht, maar bleek in een 30 km zone te rijden. Kosten geschat 1200 Zwitserse Frank en de gerechtelijke kosten daar overheen (iets van 600 euro totaal) De meeste zwitsers zaten achter het stuur, met een gezicht alsof ze alle plezier in het rijden hadden verloren en reden als slakken. Eenmaal over de grense met Duitsland, ging bij de zwitsers het gas er vol op, met een smile van oor tot oor.

Geen idee of we dat hier willen, denk het niet eigenlijk. :+

Afgelopen jaar 2x door Zwitserland naar Italie gereden,tis echt een kutland om daar doorheen te rijden.Zo gefocust op die snelheid en werkelijk geen Zwitser die daar te hard rijdt en geen inhaalmanouvre te zien.
Ik had natuurlijk wel een prent,106 waar je 100 moest,€114.Duitsland had ik er ook eentje,€30 en een stuk harder dan je mocht,tis daar nog te overzien.
 
Helemaal mee eens. In de huidige situatie komt iemand met een volle beurs en vette bankrekening overal gewoon "gratis" van af, terwijl een ander een heel groot gedeelte van zijn besteedbaar inkomen kan afstaan. Ze zouden met percentages moeten gaan werken. Inkomens en vermogens afhankelijk.

(Ja ik weet het. Mensen met heel veel geld betalen ook al heel veel belasting, zijn ontzettend zielig enz enz bla bla bla, maar we hebben het hier over een maatregel die corrigerend zou moeten werken.)

Wees blij voor degene die het kunnen betalen, als je een ander niks gunt krijg je zelf ook niks. :t
Reken er ook op dat, als je zelf goed oplet, je veel minder vaak gepakt wordt dan de man met een bulk geld. ;)
Trekt de verhoudingen weer een beetje recht, goed weekend!
 
Meh niet echt maar, even googlen leverde deze parel op:

De rechtbank in Utrecht heeft gisteren een 18-jarige jongen die een agent in Terwijde meermalen in het gezicht heeft geslagen veroordeeld tot 40 uur werkstraf, waarvan 20 uur voorwaardelijk

Wat denk je, als onderhavige snelheidsovertreder hier zijn straf mocht ruilen voor 40 uur werkstraf, waarvan 20 uur voorwaardelijk, zou hij daarvoor tekenen?

(jahaa het stukje is uit 2012 en er zitten "omstandigheden" bij, maar toch)


Toch... als we die verdachte nu een straf opleggen van 5 weken zitten en 1500 euro schadevergoeding betalen, dan klopt de straf beter bij wat er gebeurd is.

Maar daarmee veranderd er niets aan de straf die aan TS d'r man is opgelegd :?



Er is maar 1 manier, om mensen boetes te laten vrezen en dat is inkomensafhankelijk. 100 pleuro voor jan modaal en 1000.000 voor de miljardair.

Er is 1 heel groot nadeel. Afgelopen jaar in Zwitserland, reden de Zwitsers heel angstig, bang om een foutje te maken. De pakkans is daar namelijk behoorlijk groot. Mijn Zwitserse opdrachtgever vergiste zich, dacht dat hij 50 mocht, maar bleek in een 30 km zone te rijden. Kosten geschat 1200 Zwitserse Frank en de gerechtelijke kosten daar overheen (iets van 600 euro totaal) De meeste zwitsers zaten achter het stuur, met een gezicht alsof ze alle plezier in het rijden hadden verloren en reden als slakken. Eenmaal over de grense met Duitsland, ging bij de zwitsers het gas er vol op, met een smile van oor tot oor.

Geen idee of we dat hier willen, denk het niet eigenlijk. :+

Niet echt mee eens. Bijvoorbeeld Hij is van mijn schoonmoeder...
Als dat gastje geen baan heeft maar een uitkering....dan was zijn straf verlaagd naar....?? 50 euro ofzo ?
Maar als de straf 320 euro is dan heeft hij er al schijt aan.

En, heel eerlijk gezegd.... heb ik in de loop der jaren het idee dat de echte wegmisbruikers vaker een lager dan hoger inkomen hebben dan gemiddeld ? Geen idee waarom/waardoor.

En dan heb je in NL nogal wat mensen die nooit (wit) werken en leven van geld van de staat. Maar wel een BMW van 4 jaar oud rijden.
Die krijgen dan dus bijna geen boete.
Ook niet als ze op zolder wat plantjes kweken en gewoon 5000 euro per maand er zwart bijpakken. Met het risico op brand. En ze slapen lekker uit voor ze een dag niets doen, terwijl jij/ik voor dag en dauw opstaan om te gaan werken en hem van zijn legale inkomen te voorzien dankzij de belasting die we betalen !!

En dan rijden we samen door rood, ik krijg 500 euro en hij 50. WTF... wie is er dan gek :? :? :?
Nee, ik vind inkomensafhankelijke boete's niet zo'n tof plan :N
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat er ook wel een grond van waarheid in zit.
Vrijwel alle bekeuringen die ik de afgelopen 10 jaar gehad heb waren door onachtzaamheid, en niet op de momenten dat ik bewust te snel reed. Gelukkig maar, die zouden veel duurder uitpakken.....


Met snelheden, oplopend tot 240 op een 80 km weg nooit gepakt, altijd een geschikt moment en plaats uitgezocht, wel met 4 km overschrijding gepakt, zowel op de snelweg, als op 80 km weg, omdat ik in gezelschap net wat minder scherp ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan