Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik baal net zo hard met een nieuwe als een gebruikte dus dat scheelt _O- en dat heb ik net zo goed met een auto.
Maargoed denk zelf dat er niks mooiers is dan gewoon een hele nieuwe rijden en nu kon ik het financieel en kreeg dik meer terug voor de GSR600 dan dat ik betaald had dus laat gaan dacht ik *O*
Nu nog mooi weer zodat ik de CBR kan laten staan al heb ik er vandaag ook weer prima even 50km op gereden :]:]
 
Ik baal net zo hard met een nieuwe als een gebruikte dus dat scheelt _O- en dat heb ik net zo goed met een auto.
Maargoed denk zelf dat er niks mooiers is dan gewoon een hele nieuwe rijden en nu kon ik het financieel en kreeg dik meer terug voor de GSR600 dan dat ik betaald had dus laat gaan dacht ik *O*
Nu nog mooi weer zodat ik de CBR kan laten staan al heb ik er vandaag ook weer prima even 50km op gereden :]:]
Hoe dan ook, veel vrolijke en veilige km's gewenst! Geniet ervan! *O*
 
Ik baal net zo hard met een nieuwe als een gebruikte dus dat scheelt _O- en dat heb ik net zo goed met een auto.
Maargoed denk zelf dat er niks mooiers is dan gewoon een hele nieuwe rijden en nu kon ik het financieel en kreeg dik meer terug voor de GSR600 dan dat ik betaald had dus laat gaan dacht ik *O*
Nu nog mooi weer zodat ik de CBR kan laten staan al heb ik er vandaag ook weer prima even 50km op gereden :]:]
Had je geen last van de storm daar in het verre zuiden?
 
Jawel hoor , alleen vanaf 17uur viel het goed mee , en voor the riding game hier op het forum wou ik even een foto maken .
Moest een windvanger op de foto zetten en dacht dat ik ene wist te staan , maar helaas die was vervangen.
Maar er stond nog wel een behoorlijk windje maar het was rijd baar iets wat je voor 17uur niet kon zeggen -O-

Wel dus een plaatje van mn brommer kunnen maken en even 50km gereden
 

Bijlagen

  • cbr1.jpg
    cbr1.jpg
    238 KB · Weergaven: 14
Ik wil absoluut geen nieuwe motor, waar ik het geld ook helemaal niet voor (over) heb. Maar ik ga em wel helemaal naar mn zin maken.. Ik heb de stickers al in huis. Nu nog een zwarte Honda cbr600rr uit 2007 vinden ☺
 
@x-marieke-x net als op je foto met roze? :}

We hadden het hier over schade, mogen jullie raden wie vandaag met de auto aangereden is |(
Gelukkig geen lichamelijke schade oid, maar ik baal wel..... :(
 
Ik vind nieuwe motoren en auto's het ook niet waard. Onze belastingklimaat verziekt de markt van nieuw spul. Tenzij je natuurlijk koopt op op te rijden. Dan haal je het er wel uit.
 
Ai @lotje95 dat is balen inderdaad! Maar belangrijkste blijft lichamelijk..

Hoop dat schade meevalt.

@Jean2cilinder ik was juist verrast door de prijs van nieuwe motoren ivm jong gebruikt. Ik keek eerst naar 2-3 jaar oude motoren, maar voor 2K meer heb je een gloednieuwe. Dan wordt het voor mij wel lastig om niet toch een nieuwe te kopen.
 
Ai @lotje95 dat is balen inderdaad! Maar belangrijkste blijft lichamelijk..

Hoop dat schade meevalt.

@Jean2cilinder ik was juist verrast door de prijs van nieuwe motoren ivm jong gebruikt. Ik keek eerst naar 2-3 jaar oude motoren, maar voor 2K meer heb je een gloednieuwe. Dan wordt het voor mij wel lastig om niet toch een nieuwe te kopen.
Snap ik. Maar het is toch wrang als je de prijzen uit België en Duitsland vergelijkt met Nederland. En dat heeft ook zijn weerslag op de tweedehandse markt. Zou ook goedkoper kunnen.
 
Als het niet zoveel scheelt en je hebt het geld dan zou ik denk ook wel de keuze maken voor een nieuwe.

Ik ga zaterdag mijn les rijden op de motor die ik waarschijnlijk ga kopen :)
Heb er echt zin in en ben al ideetjes aan het op doen om de motor wat op te leuken :)
 
Snap ik. Maar het is toch wrang als je de prijzen uit België en Duitsland vergelijkt met Nederland. En dat heeft ook zijn weerslag op de tweedehandse markt. Zou ook goedkoper kunnen.

Ik ben van origine vooral auto liefhebber, dus ben de vergelijking met België en Duitsland maar heel snel gelaten (vooral zodra er wat meer vermogen in het spel is), want daar word je inderdaad niet echt vrolijk van 8)7

Overigens is het nog niet zeker dat ik nieuw of heel jong gebruikt koop hoor. Kijk bijvoorbeeld ook naar een Street Triple of wellicht een wat dikker uitgevoerde die wel paar jaartjes ouder is. Genoeg tijd om nog na te denken - ook maar eens zien hoeveel budget ik over houd zodra scheiding rond is :X
 
Zojuist mijn 4e rijles gehad. Inmiddels heb ik de 3 stop oefeningen, de snelle slalom, lopen met de motor en wegrijden uit een parkeervak wel onder de knie. De halve draai naar links ging ook heel lekker vandaag maar naar rechts blijft erg lastig, net als het achtje.
De langzame slalom gaat eigenlijk ook wel redelijk.
Weet iemand hoe het kan dat de halve draai naar links wel "makkelijk" gaat maar die naar rechts zeer onnatuurlijk aanvoelt?
 
Ik had precies hetzelfde met de halve draai rechtsom..
Ik had er sowieso moeite mee om de halve draai te maken en kon hem pas toen ik een vaste avb motor kreeg en druk gaf op het stepje.
 
De Suzuki wat ik gekocht heb is pas vanaf 2017 geleverd en inderdaad als je dan gaat kijken wat die kosten kan je beter nieuwe kopen.
Dan heb je ook nog het plezier van het inrijden.

Wat betreft die halve draai is het normaal dat 1 kan beter gaat dan de andere.
Over algemeen hebben meeste minder moeite met links en meer met rechts.
Waarom ? geen idee |( instructeur zei dat ook al want ook bij mij ging het beter naar links dan naar rechts.

Maargoed uiteindelijk is het wat oefening en gewoon doen , blijf erbij AVB vond ik heel leuk om te doen en relatief makkelijk *O*
 
Jawel hoor , alleen vanaf 17uur viel het goed mee , en voor the riding game hier op het forum wou ik even een foto maken .
Moest een windvanger op de foto zetten en dacht dat ik ene wist te staan , maar helaas die was vervangen.
Maar er stond nog wel een behoorlijk windje maar het was rijd baar iets wat je voor 17uur niet kon zeggen -O-

Wel dus een plaatje van mn brommer kunnen maken en even 50km gereden

Ik probeer even deze post icm dit topic en je nieuwe motor te plaatsen..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan