Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik heb voor mn lessen broek en laarzen op marktplaats gekocht. Handschoenen kon ik van een vriendin lenen. Kan je niet wat van de rijschool lenen? Ik heb jas van de rijschool aan. En ook heel lang een helm van daar gebruikt, tot ik mn eigen had. Ze hebben er vaak ook handschoenen liggen.
Dan kan je rustig uitvinden wat je wil als je je rijbewijs hebt.
 
Ik vond het persoonlijk nooit zo fris om de handschoenen en helm van de rijschool te lenen :')
Volgens mij heb ik na drie lessen handschoenen gekocht en na mijn vierde les een helm.
Pak via marktplaats omdat ik ook rustig wilde kijken wat ik wilde.
Maar tijdens het lessen al verliefd geworden op een motorpak en toch al gekocht (kon hem voor die prijs ook niet laten hangen).
 
IMG_20180417_162810.jpg :)
 
Zijn er hier mensen die met motorjeans en/of motorschoenen lessen?

Ik heb vanmiddag eindelijk eens tijd gehad om kleding te kijken en passen en twijfel voor mijn eerste aanschaf tussen textiel jas, broek en laarzen OF textiel jas, jeans en schoenen. Ik ga als ik mijn rijbewijs heb in principe enkel met mooi weer rijden (zeg >15 graden, zonnetje, etc). Misschien eens met 10 graden als het verder echt een mooie dag is, maar dat is het dan wel. Ik twijfel dan ook heel erg om een soort all-season set aan te schaffen of een "air" variant die geschikter is voor de zomer. Het is ook allemaal best prijzig, dus het liefst koop ik een set voor de lesperiode en het eerste jaar. Dan kan ik later altijd uitbreiden.

Jeans later aangeschaft. had wel voor de les een helm / handschoenen en schoenen. urban style lekker relaxt. voelde ook meteen de rem en schakelpook beter :)
 
Zijn er hier mensen die met motorjeans en/of motorschoenen lessen?

Ik heb vanmiddag eindelijk eens tijd gehad om kleding te kijken en passen en twijfel voor mijn eerste aanschaf tussen textiel jas, broek en laarzen OF textiel jas, jeans en schoenen. Ik ga als ik mijn rijbewijs heb in principe enkel met mooi weer rijden (zeg >15 graden, zonnetje, etc). Misschien eens met 10 graden als het verder echt een mooie dag is, maar dat is het dan wel. Ik twijfel dan ook heel erg om een soort all-season set aan te schaffen of een "air" variant die geschikter is voor de zomer. Het is ook allemaal best prijzig, dus het liefst koop ik een set voor de lesperiode en het eerste jaar. Dan kan ik later altijd uitbreiden.

Ik heb zelf een jeans gehad met lessen en een (goedkope) textiel broek. Met het warme weer was dat wel enorm lekker (i.c.m. een doorwaai jasje).
Jeans heb ik van Rev'it gekocht. Zijn niet heel goedkoop maar Rev'it heeft flexibele protectoren die echt 100x beter zitten dan die harde meuk van andere merken.
Een textiel broek is natuurlijk wel een stuk veelzijdiger (kou/regen) maar voor 8 tientjes scoor je al een goedkope bij xl moto of hoe die site ook maar heet.

Als je gaat kijken voor een jas let dan goed op ventilatie mogelijkheden (ik zit zelf naar deze te kijken voor erbij: Jack Ignition 3 ) Als het straks echt warmer wordt is het heerlijk als het wat door kan waaien.

Mijn motor jeans gebruik ik ongeveer vanaf 20 graden, ook een beetje afhankelijk van de afstand die je rijd.

Het hele schoenen/laarzen geneuzel heb ik nooit begrepen. Leren laarzen zijn idd stug maar als je ze hebt ingelopen/ingereden gaat dat toch prima?
Forma heeft volgens mij meestal wel een mooie kiloknaller voor weinig.
 
Warm weer, Kijk even goed, of je kevlar versterkt hebt, of full kevlar, als je voor jeans gaat. Hier 2 laags full kevlar hoodie, en jeans. Van John Doe, kost wat, maar heb je ook wat. Echt warm weer, komt mijn koelvestje eronder. Voor temps beneden de 20 graden, textielpak.
 
Thanks for de tips allen. Ik ga vrijdag eens langs kledingzaak en me laten adviseren. Ik denk dat ik sowieso niet onder textiel broek uitkom op lange termijn ivm temperatuur, dus misschien net zo makkelijk om gelijk te kopen dan.

@x-marieke-x @Lieszje Hele gaven pakken! Jullie gaan gelijk heel profi en stoer op pad straks.. :Y
 
Thanks for de tips allen. Ik ga vrijdag eens langs kledingzaak en me laten adviseren. Ik denk dat ik sowieso niet onder textiel broek uitkom op lange termijn ivm temperatuur, dus misschien net zo makkelijk om gelijk te kopen dan.

@x-marieke-x @Lieszje Hele gaven pakken! Jullie gaan gelijk heel profi en stoer op pad straks.. :Y

weet niet waar je woont, maar in de buurt adam dan biker-outfit!
 
Warm weer, Kijk even goed, of je kevlar versterkt hebt, of full kevlar, als je voor jeans gaat. Hier 2 laags full kevlar hoodie, en jeans. Van John Doe, kost wat, maar heb je ook wat. Echt warm weer, komt mijn koelvestje eronder. Voor temps beneden de 20 graden, textielpak.

Z`n hoodie hoe gaat dat me vliegjes en dergelijke ? zag van buse een mooie aanbieding maar weinig zin dat het ding na 2 maanden zo goor is dat die niet meer schoon te maken is
 
Net weer les gehad en was fijn rijden met minder wind en geen rijden :')
Maar geen goede les gehad.. Was heel slordig en heel gespannen :(
Maarja volgende week beter..
 
Had het ergens ook wel verwacht door dat ik wat slechter slaap en spanning heb de afgelopen dagen.
Heb gelukkig nog aardig wat lessen staan voor avd, dus ga me er niet druk overmaken :')
 
Succes , gisteren zelf C examen gehad en dan merk je hoe relaxed A is.
Niet 1 of andere idioot die nutteloos tegen je praat maar gewoon lekker je ding doen en horen waar je heen moet.

We zien het bericht straks wel komen dat je geslaagd bent 😘
 
Terug
Bovenaan Onderaan