Advies offerte over montage nieuw achterband

Meton66

Rookie
12 jul 2023
19
10
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de achterband van mijn Honda CB600S uit 2003 te vervangen en heb besloten dat ik voor een Michelin Road 6 wil gaan, maat 180/55 ZR17. Ik heb al wat offertes verzameld en zou graag jullie mening horen. Op dit moment heb ik een bandenset van Dunlop op mijn motorfiets.

De eerste offerte die ik heb is €300 voor het vervangen van alleen de achterband, alles inbegrepen (band, montage, balanceren). Een andere garage bood hetzelfde aan voor €360. In de prijs inbegrepen: band, montage, balanceren en afvoeren van de oude band.

Daarnaast kreeg ik een aanbod om zowel de voor- als achterband te vervangen voor €560. Deze prijs zou ook alles omvatten voor beide banden.

En is het handig om beiden banden te vervangen? Mijn voorband heeft voldoende profiel voor de komende seizoen.

Zijn dit redelijke prijzen voor de Michelin Road 6? Heeft iemand ervaring met deze banden op de Honda CB600S? Alle adviezen of ervaringen met dergelijke vervangingen en kosten zijn welkom!

Bedankt voor jullie hulp!

-----------
*Ik kom uit de omgeving van Arnhem*
 
Laatst bewerkt:
Stevig aan de prijs, maar hou er rekening mee dat in de afgelopen jaren de prijzen van banden enorm zijn gestegen. Ook de werkplaatstarieven zijn gestegen, dus voor het omleggen van een bandje betaalde je vroeger 1-2 tientjes, zit je nu soms al aan de 30 euro per wiel. Ik las wel hier elders op het forum dat Michelin binnenkort ook weer de jaarlijkse cashback actie heeft, dus misschien even geduld hebben, kan je zomaar 50-75 euro schelen.
 
Oh top, ik zal mijn daar eens plaatsen. Ik kon trouwens de topic niet vinden via de zoekbalk.
 
Stevig aan de prijs, maar hou er rekening mee dat in de afgelopen jaren de prijzen van banden enorm zijn gestegen. Ook de werkplaatstarieven zijn gestegen, dus voor het omleggen van een bandje betaalde je vroeger 1-2 tientjes, zit je nu soms al aan de 30 euro per wiel. Ik las wel hier elders op het forum dat Michelin binnenkort ook weer de jaarlijkse cashback actie heeft, dus misschien even geduld hebben, kan je zomaar 50-75 euro schelen.
Oh dan wacht ik wel even. Bedankt voor je bericht.
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de achterband van mijn Honda CB600S uit 2003 te vervangen en heb besloten dat ik voor een Michelin Road 6 wil gaan, maat 180/55 ZR17. Ik heb al wat offertes verzameld en zou graag jullie mening horen. Op dit moment heb ik een bandenset van Dunlop op mijn motorfiets.

De eerste offerte die ik heb is €300 voor het vervangen van alleen de achterband, alles inbegrepen (band, montage, balanceren). Een andere garage bood hetzelfde aan voor €360. In de prijs inbegrepen: band, montage, balanceren en afvoeren van de oude band.

Daarnaast kreeg ik een aanbod om zowel de voor- als achterband te vervangen voor €560. Deze prijs zou ook alles omvatten voor beide banden.

En is het handig om beiden banden te vervangen? Mijn voorband heeft voldoende profiel voor de komende seizoen.

Zijn dit redelijke prijzen voor de Michelin Road 6? Heeft iemand ervaring met deze banden op de Honda CB600S? Alle adviezen of ervaringen met dergelijke vervangingen en kosten zijn welkom!

Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb net op de site van sabra gekeken en daar kost de road 6 199€ , komt een tientje of 3 voor omleggen , zeer goed adres , hij maakt zelfs het breukvlak van de plakloodjes zwart 😁
 
Die ga ik even onthouden
Ik heb net op de site van sabra gekeken en daar kost de road 6 199€ , komt een tientje of 3 voor omleggen , zeer goed adres , hij maakt zelfs het breukvlak van de plakloodjes zwart 😁
Bedankt voor je suggestie, ik zal eens een kijkje nemen. Het is ook nog eens in de buurt van mij.
 
Hahaha, ik heb zoveel berichten ontvangen. Ik volg het even niet meer xD.

Weet iemand nog iets in de omgeving van Arnhem, Nijmegen en Ede?
Motorzaken zijn altijd duurder dan een bandenhandel.
Je zou Schoenmakers in Groesbeek eens kunnen bellen, kom daar al heel lang en heb afgelopen vrijdag een setje S23 van Bridgestone laten monteren voor minder dan je offerte van 360 voor een achterbandje. Wel met de wielen erheen, geen idee of ze wielen demonteren en weer monteren.

Edit; zie dat je nu Dunlop hebt. Verschillende merken voor en achter is niet aan te raden. Ik zou lekker voor een vers setje gaan.
 
Alblasserdam in de buurt van Arnhem? :?
Ach, het is ook niet in de buurt van waar ik woon. Heb er toen gewoon dagtripje van gemaakt; op de terugweg even goed opletten mbt vulcanisatielaagje en goed opbouwen. Ben je na die dag ook meteen daar vanaf :]

@Meton66 ik heb ook nog wel eens zelf een bandje online besteld en die bij de lokale (onafhankelijke) zaak er op laten leggen. Maar dat doen ze niet allemaal.
 
Ik heb zelf een jaar geleden 500 euro betaald om voor en achter band te laten vervangen. Road 6 op een fz6. Volgens mij is die band 170 breed ipv 180
 
Flinke prijs. Je woont helaas aan de andere kant van het land maar ik betaalde hier €436.50 voor een set, incl montage.

Achterband alleen was €260 oid.

Ik ben erg te spreken over de Road 6, heb 15.000km gedaan met een achterband met een sportieve rijstijl en op tijd vervangen. De voorband kan waarschijnlijk 25.000 oid mee.
 
Setje Road 6's kost ook al +-400 euro.. Als je zelf wielen los kan halen rekenen sommige garages zelfs gratis montage/balanceren.. Bijv. Huyberts in Schijndel.

Wat zal dan omleggen nog extra kosten met demontage; 30 euro per wiel?.. zit je op +-460 totaal ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan