Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Vroeg ene ervoor of ik geen last had van de storm toch
Was inderdaad erg off topic maar is ook bot om geen antwoord te geven he :o

En dat plaatje was niet met mijn nieuwe motor maar met de CBR 600f wat ik voor erbij heb
 
Ah, ik was in de war door mn vraag wie motor had gekocht voor ie zijn rijbewijs had, maar dat ging over je vorige motor..
 
Daarstraks wat theorie online geoefend. Eerste examen kansloos gezakt, maar de 3 erna geslaagd. En dit was enkel nog met alleen logisch nadenken, maar er zaten toch wel wat lastige vragen bij. Dat online leren bevalt me wel, ik maak aantekeningen van vragen die ik moeilijk vind of die ik fout heb.
 
Als het goed is kan je ook een uitleg krijgen als je vragen controleert
Althans bij theorie-leren.nl wel.
Ik heb daar zelf wel veel aan gehad , had eerst de oefenvragen gedaan en daarna de examens :)
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 februari 2019
Theorie: 09 maart 2019
AVB: 22 maart 2019
AVD: xx
Rijschool: Johan Bos Cuijk
Lesmotor: Yamaha

Zaterdag mijn eerste examen. Na al veel proefexamens gemaakt te hebben mag dat geen probleem worden dacht ik zo.

Reeds 5 lessen gehad en nog 2 op de planning staan voor AVB.

De instructeur vind het erg goed gaan. Zelf vind ik toch wel lastig. Vooral de langzame slalom lukt lang niet elke keer maar we hebben nog 2 lessen om eraan te schaven.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg veel plezier beleef aan de lessen. Ik merk elke keer verbetering en dat geeft de burger moed!

Theorie is alvast binnen. 1 foutje🤗

Gisteren nog even snel een medische keuring aangevraagd. Was even vergeten dat ik medisch gekeurd moet worden voor het verlengen van mijn rijbewijs omdat ik ook mijn C/D/E categorie verleng.. hopelijk gaat dat snel zodat ik geen vertraging oploop mocht ik meteen voor AVB slagen.
 
Gister dan eindelijk mijn rijbewijs behaald, na wat voelt als honderden lessen, en pak 'em beet een goede 9 maanden les (lang, ik weet)
Gisteren geslaagd.

het was zeikerig trutweer, en gierend van de zenuwen op pad gegaan, maar gelukkig toch een positief eindresultaat behaald.

Nu een volle week wachten op het befaamde roze pasje (KUT OVERHEID!!!!|(:(:(:N:X)

en dan lekker motorrijden (EINDELIJK)!.
 
Gister dan eindelijk mijn rijbewijs behaald, na wat voelt als honderden lessen, en pak 'em beet een goede 9 maanden les (lang, ik weet)
Gisteren geslaagd.

het was zeikerig trutweer, en gierend van de zenuwen op pad gegaan, maar gelukkig toch een positief eindresultaat behaald.

Nu een volle week wachten op het befaamde roze pasje (KUT OVERHEID!!!!|(:(:(:N:X)

en dan lekker motorrijden (EINDELIJK)!.
:t *O* :Y
Gefeliciteerd jonguh ... Join the club. Veel veilige en vrolijke km's gewenst! En hou 't bij de systematische chaos, dan hou je het 't langst vol.
 
gefeliciteerd systematicchaos! veel rijplezier!!

hier inmiddels ook weer wat lessen achter de rug en ik lijk uit mijn dipje te zijn gekomen. de vertragingsoefening is me een paar keer gelukt. nog niet aldoor maar het komt! de rest lukt ook weer zonder problemen. alleen de uitwijk heeft nog wat aandacht nodig om die motor echt even goed onder me weg te drukken zeg maar. kom de oefening wel door maar net niet zo als het hoort. nog 4 lessen te gaan en dan gaan we voor avb...
 
@SystematicChaos
Gefeliciteerd met het behalen van je pasje :)

@Maritiem
Vertragingsoefening had ik ook wel last mee.
Je moet even de rust krijgen om voordat je op het gas gaat even naar de teller te kijken zodat je op 24/25 zit en dan rustig versnellen naar de 30 en door de slalom heen.
Met name die rust krijgen is heel belangrijk heb ik gemerkt.
 
Aangezien ik ontzettend nieuw ben op dit Forum, ik ben op zoek naar mede motorrijders die in de buurt van Eindhoven/Geldrop actief zijn, zodat ik wellicht ervaringen kan uitwisselen of gewoon kan rijden met mensen, zeker aangezien ik nieuw ben met het motorrijden kan je altijd ervaringen opdoen van collega motorrijders.
 
Niet echt heel in de buurt maar mocht je richting eiffel keer willen mag je me altijd pb doen.
Woon in Zuid-Limburg in Heerlen dus aan de Eiffel en Ardennen zn beetje
 
Rij er al jaren met een cabrio en zaterdag ga ik hopelijk voor de eerste keer met de brommer.
Voordeel is dat ik de weg dus wel aardig weet , binnendoor naar de Ring om te gaan kijken is bijvoorbeeld echt een aanrader.
Uurtje of 2 rijden , prachtige route en daar lekker eten en van al het mooist genieten :}

Zit nog maandje of 2 gok ik thuis dus hopelijk snel goed weer dan rij ik veel te vaak in die omgeving gok ik _O-_O-:]
 
Zo, ik ben weer terug van mijn vakantie. Maandag weer de eerste les sinds euh, eind februari daarna gaan we kijken wanneer ik op kan gaan *O*

En natuurlijk gefeliciteerd allen die het rijbewijs gehaald hebben in de tussentijd!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanochtend weer les gehad.
Het was de bedoeling dat ik op de cbf500 zou rijden om te kijken hoe hij op de weg was.
Maar de motor moest nog nagelopen worden en daar hadden ze nog geen tijd voor gehad.
Ook was de voorband nog niet vervangen dus vond hij het onverantwoord om er nu mee op de weg te gaan.

Wel de motor even goed kunnen bekijken en hem horen lopen :)

Met rijles twee mindere momenten gehad :')
Bij een bocht naar links nam een busje de bocht naar rechts wat ruim waardoor ik wat meer ruimte nam.
Maar daar lag precies een putdeksel waar ik dus in de bocht overheen ging.
Voelde mijn achterband wegglijden maar ben gelukkig niet omgevallen :+
En later viel de motor een keer uit midden op de rotonde..
 
Eigenlijk is dat geen minder momentje, dat je over dat putdeksel reed en je achterband een stap opzij voelde zetten.
Het geeft aan dat, doordat je niet viel je de controle bewaard hebt. En dat zegt veel over wat je al bereikt hebt.:t
 
@Lieszje het ging goed, je bent niet gevallen en je hebt er van geleerd. Lijkt me prima toch!

Ik had vanmorgen ook les. Hele les last van lichte regen gehad, maar vooral van hele harde wind. Vorige week ook al en nu weer merkte ik dat het irritant was. Niks aan te doen en het ging verder wel ok. Langzame slalom ging goed, precisiestop ging ok en uitwijkoefening ging opzicht ook ok, maar wel minste van de 3. Was ook eerste keer. Tot 45km/u ging het makkelijk, maar daarboven wordt het uitdagender en vooral om mijn handen aan het stuur te houden ipv op koppeling/rem, dat doe ik sowieso al snel.
 
Fijn het goed ging :)
Bij de wijkoefening vond ik het lastig om op een juist tempo te zijn..
Dat is op het examen ook de enige oefening die ik niet gehaald heb (eerst te langzaam en toen overdreven snel en de laatste pion 'meegenomen') :')
Ik had aan het begin ook vaak mijn handen aan de koppeling en rem.
Paar keer goed erop gewezen door mijn instructeur en uiteindelijk toch afgeleerd :)
 
Zijn er hier mensen die met motorjeans en/of motorschoenen lessen?

Ik heb vanmiddag eindelijk eens tijd gehad om kleding te kijken en passen en twijfel voor mijn eerste aanschaf tussen textiel jas, broek en laarzen OF textiel jas, jeans en schoenen. Ik ga als ik mijn rijbewijs heb in principe enkel met mooi weer rijden (zeg >15 graden, zonnetje, etc). Misschien eens met 10 graden als het verder echt een mooie dag is, maar dat is het dan wel. Ik twijfel dan ook heel erg om een soort all-season set aan te schaffen of een "air" variant die geschikter is voor de zomer. Het is ook allemaal best prijzig, dus het liefst koop ik een set voor de lesperiode en het eerste jaar. Dan kan ik later altijd uitbreiden.
 
Jeans vind ik vrij prijzig en heb zelf geinvesteerd in textiel pak.
Ga in feite ook alleen maar met mooi weer rijden maar nu ik mijn rijbewijs heb rij ik ook met dit weer ( graad of 10 dus ) , wellicht doe ik dat komend jaar niet meer maar verschil tussen kleding wat ook geschikt is voor de winter en zomerkleding is maar klein en bij de winterkleding kan je de binnen stof eruit halen.
Laarzen had ik gekocht maar zijn me beetje te stijf voor nu dus heb deze schoenen aangeschaft daarna

City Schuh 1.0 schwarz | FLM City Schuh 1.0 - City - Schuhe & Stiefel - Bekleidung

ziet ook wat meer casual uit vind ik zelf

En kleding is ook wel redelijk modern denk ik zelf.
Vond van die saaie kleding nu ook weer niet geweldig en wou perse wat zakken hebben want dan kan ik nog eens wat meenemen

53628823_2067287046673469_9159107970213085184_n.jpg
 
Ik heb een textielpak die ik voor het lessen (tweedehands) heb aangeschaft.
Heb voor als ik mijn rijbewijs heb ook al een lerenpak :)
Wil later nog wel kijken voor een jeans voor erbij, maar als ik zou moeten kiezen tussen een textiel broek of een jeans heeft textiel toch wel mijn voorkeur.
 
Jeans vind ik vrij prijzig en heb zelf geinvesteerd in textiel pak.
Ga in feite ook alleen maar met mooi weer rijden maar nu ik mijn rijbewijs heb rij ik ook met dit weer ( graad of 10 dus ) , wellicht doe ik dat komend jaar niet meer maar verschil tussen kleding wat ook geschikt is voor de winter en zomerkleding is maar klein en bij de winterkleding kan je de binnen stof eruit halen.
Laarzen had ik gekocht maar zijn me beetje te stijf voor nu dus heb deze schoenen aangeschaft daarna

City Schuh 1.0 schwarz | FLM City Schuh 1.0 - City - Schuhe & Stiefel - Bekleidung

ziet ook wat meer casual uit vind ik zelf

En kleding is ook wel redelijk modern denk ik zelf.
Vond van die saaie kleding nu ook weer niet geweldig en wou perse wat zakken hebben want dan kan ik nog eens wat meenemen

53628823_2067287046673469_9159107970213085184_n.jpg
Ik zie alleen een foto van een blauwe motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan