Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
1 vraagje voor de superduidelijkheid:
Ik heb een motor van 14 maanden oud op het oog met 3500km (jawel...) dan hoef ik géén btw betalen omdattie >6 maannden oud is. Right?
Op zondag 20 juli 2003 12:42 schreef Y.C.R 6 het volgende:
hoi allemaal ik heb 1 vraagje ik heb deze week een yamaha r6, bouwjaar
06-02-2001 gekocht in belgie.
hierbij heb ik (maar) twee documenten ontvangen nl. de gelijkvormigheidsattest en de inschrijvingsbewijs.
nou mijn vraag, heb ik genoeg aan deze twee documenten voor het invoeren van mijn motor?
zijn er geen alternatieven
weet iemand hier mischien iets over dat "exportkenteken"? de motor is in belgie gekocht dus dacht ik dat ik met zo'n exportkenteken wel een maandje mee rond kan rijden, weet iemand hier iets meer over van hoe en waar kan ik dit halen?
bedankt y.c.
Let op de datum van de TUV, dat is nl. een tweejaarlijks terug kerende keuring, welke strenger is dan de APK hier...Helder stuk Dude!!! Weet jij of iemand anders of je in Duitsland de motor kan laten keuren voor je hem aanschaft (soort ANWB keuring)?
Thanx!!!
he duwgati kun je me mischien nog even verder helpen?
nou heb ik contact opgenomen met de RDW en ik moet wachten tot 2 september pas dan kan ik hem laten keuren.
zijn er geen alternatieven, ik heb ook met andere vestigingen gebelt en de wachtetijden zijn bijna het zelfde
weet iemand hier mischien iets over dat "exportkenteken"? de motor is in belgie gekocht dus dacht ik dat ik met zo'n exportkenteken wel een maandje mee rond kan rijden, weet iemand hier iets meer over van hoe en waar kan ik dit halen?
bedankt y.c.
Wel nog iets om rekening mee te houden:
Je mag met zo'n exportkenteken in Nederland eigenlijk alleen maar rijden om de motor vanaf het aankoopadres via de kortst mogelijke route naar huis te rijden. Dus je moet voor jezelf bepalen hoeveel risico je wilt lopen. Je kunt je natuurlijk altijd proberen van de domme te houden als ze je aanhouden, want op het duitse kenteken staat niet dat je er in NL niet mee mag rondrijden
haha, ti's ook zo verrot lastig om je brommert te laten staan als ie in de schuur naar je lacht.
Ik moest mezelf gisteren haast vastbinden
Op de platen, de papieren waren zaterdag binnen. Toch wel een rekord. 5 dagen van aankoop tot keuring tot plaatennou zeg die van jouw lacht nog, de mijne R6 die kijkt me alleen maar boos aan
waar zit jij nog trouwens op te wachten je had hem toch al laten keuren afgelopen dinsdag ?????????
Ja, het gelijkvormigheidsattest is de Belgische benaming voor het CVO.
Dat in combinatie met het officiële eigendomsbewijs is voldoende.
Hmmm ik kon ze in 3 dagen hebben, maar ik moest euh....nog wat fixenOp de platen, de papieren waren zaterdag binnen. Toch wel een rekord. 5 dagen van aankoop tot keuring tot plaaten
Nog een vraagje: ik hoorde dat veel motoren in Duitsland zijn begrenst op 100 pk (ivm verzekering). Vooral veel 600'tjes (hebben immers iets meer dan 100 pk) schijnen in Duitsland begrenst te zijn... hoe kan ik dat zien op de papieren? Op de fahrzeugbrief staat geen vermogen aangegeven volgens mij. Tweede vraag: als ie begrenst is, is dit makkelijk terug te laten zetten naar origineel vermogen of zitten hier nog haken en ogen aan?