Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog ff een vraagje. Uit hoeveel pagina`s bestond bij jullie de Fahrzeugbrief. Ik heb namelijk een kopietje gekregen ( origineel krijg ik als ik hem ga ophalen ) en die bestaat uit 4 pagina`s. Maar volgens mij moeten het er 6 zijn.

Het zijn er idd 6:
voorkant
Sscn0300.jpg


achterkant
Sscn0301.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Rachez

ik miste idd de 2 kantjes, Duitser uitgscholden en hij heeft het gefaxt.

Die staat er ongeveer :
fahrzeugbrief%20cvo.jpg


Maar waat de omcirkeling staat staan allemaal XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Moet ik dan wel of niet de CVO hebben.
Van de RDW wordt ik ook niet wijzer
 
Tsja . Volgens mij moet je officieel bij een motor vanaf \'99 een cvo hebben.
Mijn motor is van 2000 en ik heb dus geen cvo . Ik ga hem toch op 19 januari laten keuren in Zwolle, het schijnt best wel uit te maken bij welk keuringsstation je gaat. Sommigen zijn moeilijker hierin dan anderen en ik heb over dit station goede verhalen gehoord. Ze hebben dat cvo nl niet perse nodig als iemand anders jouw type motor al ingevoerd heeft kunnen ze, let op kunnen, jouw cvo ook op de computer zoeken. Maar als je een dienstklopper hebt heb je pech. Ik laat iig wel weten wat het geworden is.

Jouw motor is zo te zien van 97 ¿¿ en dus heb je volgens mij geen cvo nodig..
 
Tsja . Volgens mij moet je officieel bij een motor vanaf \'99 een cvo hebben.
Mijn motor is van 2000 en ik heb dus geen cvo . Ik ga hem toch op 19 januari laten keuren in Zwolle, het schijnt best wel uit te maken bij welk keuringsstation je gaat. Sommigen zijn moeilijker hierin dan anderen en ik heb over dit station goede verhalen gehoord. Ze hebben dat cvo nl niet perse nodig als iemand anders jouw type motor al ingevoerd heeft kunnen ze, let op kunnen, jouw cvo ook op de computer zoeken. Maar als je een dienstklopper hebt heb je pech. Ik laat iig wel weten wat het geworden is.

Jouw motor is zo te zien van 97 ¿¿ en dus heb je volgens mij geen cvo nodig..

Is niet mijn eigen Fzb. Mijn motor is uit 2000. Alles naar RDW gefaxt, wordt ik teruggebeld. Ja voor zo ver ik nu kan zien is het niet echt nodig, maar dat kan ik niet 100% zeggen. Bla bla, wat een domme aap. Is toch niet zo moeilijk allemaal ?
 
HE DUDE laat die CVO eens zien, die heb ik namelijk nog nooit gezien, misschien wel makkelijk als ik die de volgende keer wel nodig heb.
 
Een CVO heb je alleen nodig als er een zgn. \"E nummer\" op de Fahrzeugbrief staat. Dat is het enige belangrijke. Is dit niet het geval, dan is een CVO niet nodig. Ik heb onlangs een VFR uit 2001 ingevoerd zonder \"E nummer\" en dus zonder CVO. Was overigens te Zwolle. Had drie dagen later het kentekenbewijs in huis.
 
ja maarre het is altijd welluh makkelijk als\'ie weet hoe hette brieffie eruitziet snappie ;)
 
echt heel goed en duidelijk uitgelegd. ga waarschijnlijk deze week nog naar duitsland om eens te kijken en dergelijke.
 
Zorg er voor dat de motor 6000 km EN ouder dan 6 maanden is, anders moet je btw. betalen.

Ook als je geinteresserd bent in een nieuwe motor is Duitsland zeer interessant. Ik heb in 2000 een splinternieuwe Kawa ZX-9R geimporteerd scheelde mij ruim Hfl 4500,00. Je moet weliswaar in Nederland BTW betalen maar krijgt de motor in Duitsland belasting vrij.

Een vriend van mij (helaas deze zomer overleden) had daar een motorzaak (officieel Kawa dealer) die nu door zijn zoon is overgenomen.

Als je een nieuwe of gebruikte Kawa wil importeren laat het mij even weten en ik geef je z\'n adres.
Ik zal eens vragen wat de netto prijzen voor 2003 zijn. Tel hierbij de keuringskosten, de BPM en de BTW en je weet precies wat je moet betalen. *D
 
ik heb gisteren in duitsland een motor gekocht. en zeker mede door dit soort duidelijke uitleg was het geen moeilijke stap om te zetten.

ik ben blij dat ik toch in duitsland ben wezen kijken want het scheelt echt. ik ben nogal erg gemakzuchtig van mezelf en had al een bod van 3300 euro gedaan op een zxr400 van Ensing uit apeldoorn. dit was er een uit 92 met 45000 km op de teller. gelukkig is het niet doorgegaan want achteraf had ik het mij nooit vergeven.
 
Reactie op importverhaal op dan duderuud.

Ik heb de BPM-calculator van http://www.motorimport.myweb.nl/bpm.htm vergeleken met de BPM-calculator waar jij naar refereert (http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp).

Het valt mij op dat er zeer veel verschil in zit. ;( Weet iemand waarom? :?

Greetz DjoeZty
 
Ok, 1000x sorry! |(

De aloude fout..., k had catalogusprijs ingevuld in goede oude guldens ipv pleuro\'s....

Greetz DjoeZty
 
Voor mij zijn een paar kleine dingetjes niet duidelijk.
Aanstaande zaterdag wil ik voor een ZXR400 gaan kijken in Duitsland. De motor is reeds afgemeld, maar moet nog 25kw gemaakt worden!!! is dat mogelijk? ik wil dus nadat ik m koop DIRECT naar een dealer (afspraak maken van tevoren) en dan moet er dus nog even 25kw van gemaakt worden. Gaat dat lukken?

Ook heb ik nog geen rijbewijs, is dat een erg groot probleem? als ik het goed begrijp kan ik de motor dus niet laten keuren zonder rijbewijs!! wel op mijn naam laten zetten??? op je naam laten zetten doe je dat in Duitsland of in Nederland?

Alvast bedankt voor de antwoorden :}
 
Ook heb ik nog geen rijbewijs, is dat een erg groot probleem? als ik het goed begrijp kan ik de motor dus niet laten keuren zonder rijbewijs!! wel op mijn naam laten zetten??? op je naam laten zetten doe je dat in Duitsland of in Nederland?
Ik weet wel dat als je een 25 KW rijbewijs hebt dat je een een motor met vol vermogen gewoon kan keuren en op je naam zetten.

Stuur een meeltje naar RDW, weet je het zo.
 
Als je 25 kw op het nederlands kenteken wilt hebben moet dit ook op de duitse kfz brief (duitse kenteken ) staan als bewijs dat hij zo in het buitenland geregistreed is geweest. De motor krijgt dan een nederlands kenteken omdat een EEG regel zegt dat als een voertuig Binnen de EEG als zodanig geregistreed is geweest dat nederland dit ook moet toelaten. Dus ombouwen alleen is niet voldoende dit moet ook door de tuv op de Fahrzeugbrief eingetragen worden.Een verklaring van de dealer is niet voldoende. Dan zou het al een verklaring van de nederlandse importeur moeten zijn dat de motor overeenkomt met een nederlandse 25 KW variant (VVO Verklaring Van Overeenstemming) dit kost geld!!!!! Dus altijd 25 KW op het buitenlands document en indien binnen de EEG komt het wel goed.
 
Hallo allemaal,

Een erg duidelijk verhaal, het heeft mij aangezet om ook een motor te gaan importeren. Ik ga voor de Honda CBR 1000F, ik heb alleen nog een vraagje. Er staan veel advertenties op mobile.de met de opmerking ´keine Farbangabe´ is dit het zelfde als de ´Fahrzeugbrief´of betekend dit dat de motor al is afgemeldt? :?

:)
 
Dat betekent dat de adverteerder geen kleur heeft gekozen via de daarvoor bedoelde weg. Op mobile is het eigenlijk de bedoeling dat je de kleur kiest uit een 'pull down' menu. En als je dat niet doet, staat er dus "keine Farbangabe".
 
Iedereen heeft het hier over tweedehands motoren geloof ik.

Gelden dezelfde import regels zoals beschreven voor het aanschaffen van een nieuwe motor?
Dus een direct bij de dealer vandaan en dus ook 0 KM op de teller?
ECHT "NIEUW" DUS!!!
Want waarom zou je dan nog langs de RDW moeten bijvoorbeeld? Kun je toch gewoon Duitse papieren meenemen of wat dan ook.
 
Gelden dezelfde import regels zoals beschreven voor het aanschaffen van een nieuwe motor?
Jep, alleen naast dat je de volle mep aan BPM moet neertellen, moet je ook nog eens BTW afdragen...
 
Er komt ook veel kneut uit Duitsland,ze zijn daar al lang op de hoogte van de koopjes jagers uit Der Niederlanden
Ik ben al veel mensen tegen gekomen die er behoorlijk buikpijn van hebben overgehouden :(
 
Het gaat mij er overigens niet om een motor goedkoper op de kop te tikken, maar eerder om er in Duitsland of Belgie een aan te schaffen omdat een bepaald type in Nederland niet meer te krijgen is.
 
Er komt ook veel kneut uit Duitsland,ze zijn daar al lang op de hoogte van de koopjes jagers uit Der Niederlanden
Ik ben al veel mensen tegen gekomen die er behoorlijk buikpijn van hebben overgehouden :(
Volledig mee eens. Vooral net over de grens is het erg oppassen, want er zitten nogal wat handelaren (geldt voor auto's én motoren) die veel bras overal uit duitsland halen om dat aan ons nederlanders te verkopen.
Over het algemeen is het zo, hoe verder duitsland in (zeker richting oosten) hoe beter je kunt handelen.
Maar zoals altijd als je gebruikt gaat kopen: Kijk goed uit je doppen, en laat je niet gek maken door mooie verhalen en mooi poetswerk, want dan wordt het ;(
 
Nog een vraagje: ik hoorde dat veel motoren in Duitsland zijn begrenst op 100 pk (ivm verzekering). Vooral veel 600'tjes (hebben immers iets meer dan 100 pk) schijnen in Duitsland begrenst te zijn... hoe kan ik dat zien op de papieren? Op de fahrzeugbrief staat geen vermogen aangegeven volgens mij. Tweede vraag: als ie begrenst is, is dit makkelijk terug te laten zetten naar origineel vermogen of zitten hier nog haken en ogen aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan