Hoi,
Mijn eerste bericht hier op motor-forum... direct op de topic waar ik zelf veel aan heb gehad! Duderuud nog dank hiervoor.
Zo'n 10 jaar terug heb ik 4 jaar motor gereden, door weer en wind en sneeuw totdat de CB550f echt niet meer te maken was op een dag
Daarna heb ik 7 jaar bijna niet meer gereden.
Ik heb vorige week in Duitsland mijn Kawasaki ZZR-600 gekocht. Ik heb nog wel een paar aanvullende puntjes hierover die misschien interessant zijn voor mensen die ook naar duitsland willen gaan voor hun motor.
Ten eerste: vergis je niet in de afstand! Ik ben vanuit Delft naar omgeving Dortmund gereden en had het idee om een stuk of 5 motoren te bekijken in 1 dag. Dat was wel erg ambitieus.... Ik denk dat als je in het westen woont dat een stuk of 3 adressen afgaan haalbaar is en eigenlijk ook voldoende om wat leuks te vinden! Voor mij was het bij de tweede aanbieder raak en toch ben ik van 's ochtends 7 uur tot 's avonds 8 uur op pad geweest. Als je gelijk al denkt "dit wordt niks" bij een motor, gelijk wegwezen en niet blijven hangen.
Bij dealers is het handig om van te voren te bellen, niet alleen om te checken of ie nog niet verkocht is maar ook zodat ze hem kunnen klaarzetten. Ik was bij een dealer die erst 10 motoren moest verplaatsen om er vervolgens achter te komen dat er geen accu inzat, en daarna startte ie nog niet.
Verder zijn de Duitsers erg grundlich. Ik heb de motor partikulier gekocht, maar er werd wel een koopcontract opgesteld. Handig als ie nog niet is afgemeld! Op zaterdag kan de motor niet worden afgemeld, dus dan is het een kwestie van vertrouwen. Ik heb de fahrzeugbrief gisteren binnengekregen uit Duitsland. Maar ik had uiteraard wel al een kopie ervan uit Duitsland meegenomen.
ik heb de motor zelf achterin een busje meegenomen, dat is goed te doen als je voldoende van die banden meeneemt om hem vast te zetten.
Al met al scheelt het erg veel in de prijs. Ik heb mijn zzr600 bouwjaar 95 voor 2400 euro op de kop weten te tikken. Nu nog even 3 weken geduld voodat ie gekeurd kan worden
De wachttijd om te keuren was deze week 25 dagen voor de keuringsstations in Zuid-Holland.
Succes met het importeren!