JdM
MF veteraan
Wat doet de motor wel/niet? Gaat de startmotor rond, geeft ie wel het idee dat ie wil starten, of is er helemaal geen klap. Is er een vonk, staat er brandstofdruk op de leiding, etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Motorisch hebben ze zich al bewezen en zijn er geen slechte verhalen over te vinden.
Weinig onderhoud en lange standtijden.
Vergelijkbaar met overige recente 300 2takt enduro's.
Vanaf 2001 tot heden zijn de blokken door hun vermogens afgifte icm betrouwbaarheid voor 95% ongewijzigd en is veel uitwisselbaar.
De variaties zitten in finetuning van carb/membraam/ontsteking en cilinderkop.
Zo rond 2010/2011 hebben ze er ook een schakelaar op zitten zodat je met 2 verschillende
vermogens afgiftes kunt rijden. 1 voor droog en 1 voor nat/modder.
2012 heeft een slecht subframe ontwerp. Alle modellen er voor en er na zijn gewoon goed.
2015 is de eerste met instelbare powervalve
Heb je de gas gas. Nog ..en weet je iemand die de mapping kan aanpassenIk rijd een FSE450 uit 2006. Ben er zeer tevreden over sinds ruim anderhalf jaar.
Heb de motor gekocht met onbekend aantal draaiuren, heb er zelf nu sinds die tijd ongeveer 8 otr ritten mee gereden en gemiddeld 3 uur ritjes door de bossen per week.
Ik ververs om de 20 uur ongeveer mijn olie en om de 40 mijn oliefilter. Luchtfilters natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden, soms al na 1 keer rijden dus.
Ik heb nu al helemaal een onbekend aantal uren op het motorblok staan, maar ben nog niet van plan hem los te gooien. Hij verbruikt nagenoeg geen olie en loopt als een trein.
Heb wel een defect gehad, de starterkrans is eens van het vliegwiel gelopen doordat de inbusboutjes waarmee die vast zit aan het vliegwiel waren losgelopen. Schade was voor 200 euro weer gemaakt en heb een tweedehands dynamo zonder problemen kunnen kopen (die was door het loslopen namelijk kapot gedraaid). Spullen zijn ook via ebay.de wel aan te komen. Of anders bij Oerlemans in St. Oedenrode.
Verder heb ik buiten dit geen problemen gehad, natuurlijk wel de gebruikelijke zaken als remblokken/banden etc. Remblokken zijn hetzelfde als van een honda CR als ik me niet vergis (moet ik ff kijken). Ook heb ik mijn voorwiellagers al een keer moeten vervangen.
Het rijwielgedeelte heeft een prima standaard setup. Mijn GG uit 2006 heeft voor marzocchi poten en achter een öhlins schokker.
De wielen zijn van DID en er zit standaard een fatbar op. Dat is dus allemaal vergelijkbaar met de "gerenommeerde" merken.
De injectie is heerlijk, geen gezeik met een carb meer en de efficiëntie van het motorblok is hierdoor heel goed. Ik rijd met een tank net zover als mijn maten die allemaal op een nieuwe husaberg rijden, dat komt niet omdat ik langzamer zou zijn overigens .
Het voordeel is als je niet tevreden bent over het vermogen, dat je er zonder problemen een andere mapping in kan zetten (ik ken wel iemand die dat tegen een leuk tarief wil doen )
Zo'n GG is een prima fiets
Heb je de gas gas. Nog ..en weet je iemand die de mapping kan aanpassen
Hoi wie is dat ..die de mapping kan aanpassen gr robIk rijd een FSE450 uit 2006. Ben er zeer tevreden over sinds ruim anderhalf jaar.
Heb de motor gekocht met onbekend aantal draaiuren, heb er zelf nu sinds die tijd ongeveer 8 otr ritten mee gereden en gemiddeld 3 uur ritjes door de bossen per week.
Ik ververs om de 20 uur ongeveer mijn olie en om de 40 mijn oliefilter. Luchtfilters natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden, soms al na 1 keer rijden dus.
Ik heb nu al helemaal een onbekend aantal uren op het motorblok staan, maar ben nog niet van plan hem los te gooien. Hij verbruikt nagenoeg geen olie en loopt als een trein.
Heb wel een defect gehad, de starterkrans is eens van het vliegwiel gelopen doordat de inbusboutjes waarmee die vast zit aan het vliegwiel waren losgelopen. Schade was voor 200 euro weer gemaakt en heb een tweedehands dynamo zonder problemen kunnen kopen (die was door het loslopen namelijk kapot gedraaid). Spullen zijn ook via ebay.de wel aan te komen. Of anders bij Oerlemans in St. Oedenrode.
Verder heb ik buiten dit geen problemen gehad, natuurlijk wel de gebruikelijke zaken als remblokken/banden etc. Remblokken zijn hetzelfde als van een honda CR als ik me niet vergis (moet ik ff kijken). Ook heb ik mijn voorwiellagers al een keer moeten vervangen.
Het rijwielgedeelte heeft een prima standaard setup. Mijn GG uit 2006 heeft voor marzocchi poten en achter een öhlins schokker.
De wielen zijn van DID en er zit standaard een fatbar op. Dat is dus allemaal vergelijkbaar met de "gerenommeerde" merken.
De injectie is heerlijk, geen gezeik met een carb meer en de efficiëntie van het motorblok is hierdoor heel goed. Ik rijd met een tank net zover als mijn maten die allemaal op een nieuwe husaberg rijden, dat komt niet omdat ik langzamer zou zijn overigens .
Het voordeel is als je niet tevreden bent over het vermogen, dat je er zonder problemen een andere mapping in kan zetten (ik ken wel iemand die dat tegen een leuk tarief wil doen )
Zo'n GG is een prima fiets
belachelijk...
ik ga mogelijk binnenkort naar een 450 uit 2008 kijken...
iemand tips?
Wel eens waar 3 jaar later, maar ben sinds vandaag trotse eigenaar van een 450 fse uit 2004,Niemand meer die een gasgas 450 fse rijd