Mijn GasGas SM 450 FSE/FSR

tabudry

MF'er
26 mrt 2007
161
0
Zwaag
------------

UPDATE Pagina 3, 3 Januari 2011!

------------

Zondag opgehaald!
Tevens project.

14no75f.jpg

5aqpht.jpg

11ruhyv.jpg


Zie je niet vaak!
 
Laatst bewerkt:
nice!

Die voorbocht lijkt bijna wel een tweetakt bocht zo'n kronkel dat hij maakt, das vast niet origineel?
 
nice!

Die voorbocht lijkt bijna wel een tweetakt bocht zo'n kronkel dat hij maakt, das vast niet origineel?

Mooi ding!!

voorbocht lijkt veel op de nieuwe CRF bochten, die hebben die kronkel ook heel erg.
 
jvd, Snorro: Doma uitlaatsysteem is het.
JdM: Leuk ding! Heb jij ook een stuurslot op het balhoofd? Vandaag na een belletje achtergekomen dat de rode sleuteltjes die erbij zaten voor het stuurslot waren maar als ik ze erin doe krijg ik hem niet op slot (?)
markbenq: Ja die heb ik ingeruild! Gelukkig komt er nog vrij vaak eentje in m'n schuur om te sleutelen..

Na een uurtje in de schuur:
1zlsx3m.jpg

akwv2t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee Lieuwe,

Kun jij misschien eens kijken of je stuurslot werkt, met die rode sleuteltjes?
Ik heb je al toegevoegd op MSN (mits je dat gebruikt)
Lijkt me handig misschien dat wel elkaar kunnen helpen met de motoren zo nu en dan.
 
Hey, dat stuurslot heb ik ook ja en het werkt ook. Moet wel zeggen dat het ronde sleuteltje er bij mij ook maar moeilijk ingaat, ik zou zeggen: verzuip dat slot in de olie zodat het allemaal weer gangbaar wordt :P
 
Hm ik zal eens kijken.. De verkoper had twee motoren misschien heb ik de verkeerde sleuteltjes..
JdM heb jij foto's van je motor ontbloot? Dat ik kan zien hoe de kabels lopen etc?

Snorro; Ik heb het ook getroffen met een pa die ook wel van sleutelen houd, ouderlijk huis/schuur dus!
 
Mooie motor ;) Maakt gasgas die blokken zelf of zijn het opgevoerde drz 400 blokken ? vond het blok er wel op lijken
 
Sorry, kan je niet helpen aan foto's van een ontblote GG. Maar die kan ik wel maken, ben namelijk voor een maat zijn blok aan het reviseren en die motor staat helemaal kaal. Moet je wel even geduld hebben, ben denk ik pas over 2 weken in de gelegenheid om een foto te maken zodat je de bedrading goed ziet lopen.
 
Okee ik heb de tijd! Nog tot April/Mei om hem in orde te maken en te keuren (18/Rijbewijs)
Van welk jaar is de GG welk je aan het reviseren bent?
Ik heb namelijk een losse 'licht' kabelboom erbij maar geen flauw idee waar ik die aan moet sluiten. Begrijp ook niet waar het dashbord aangesloten moet worden.. (Heb ik ook nog niet)
Maar goed zo langzamerhand kom ik er wel uit.
 
nice!

Die voorbocht lijkt bijna wel een tweetakt bocht zo'n kronkel dat hij maakt, das vast niet origineel?

De nieuwe CRF450 heeft ook zo'n uitlaat, heeft volgensmij ook te maken met injectie. Deze Gasgas heeft ook injectie.

Binnenkort een keertje knallen met z'n 3en op Lelystad. })
 
De GG die een revisie krijgt is van 2007, zelfde model als de jouwe met het achterspatbord en zijkappen in 1, de mijne heeft dat nog niet.
Ga je er zelf een kenteken op laten zetten? Ga dan gerust uit van ruim 1300 euro keuringskosten; er zijn maar een paar bedrijven in Nederland die het doen en dan ook nog eens allemaal voor dezelfde prijs of wist je dat al?
Voor wat betreft je licht en de rest van je kabelboom: Heb je wel een accu/startmotor/dynamo/etc.?

Hier nog een fototje van de mijne

jl53df.jpg
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe CRF450 heeft ook zo'n uitlaat, heeft volgensmij ook te maken met injectie. Deze Gasgas heeft ook injectie.

Binnenkort een keertje knallen met z'n 3en op Lelystad. })
Nee, heeft niks met injectie te maken. Honda heeft de demper een stuk korter gemaakt (mass centralization), daardoor moest de voorbocht wel langer worden. Dat is opgelost door hem linksom te leggen.
 
Hij werkt bij een motorzaak en kan het relatief goedkoop laten doen. Als iedereen dat voor die prijs kon doen reden er nu heel wat meer SM's en MX motoren op de weg.
 
JdM, met mijn motor is het even anders.
Mijn motor heeft een europese homologatie of typegoedkeuring. Ik heb er dan ook een COC of CVO bij. Ik heb in principe alles erbij: Verlichting etc. Wacht nog op wat onderdelen. En ja het is een E-start dus ook een Accu.

Ik betaal dus BPM over de motor + keuringskosten en kentekenkosten. Zelfde als dat je een motor importeert. Aanzienlijk minder dan 1300 euro. Heeft in principe niets met waar ik werk te maken, enige voordeel is dat 'ie met de thuiskeuring mee kan.

2007 heeft een totaal ander frame dan 2008


Jdm, waar haal jij de aanhaalmomenten voor de blokrevisie vandaan? Weet je toevallig ook waar ik een wiring sheme kan vinden?

groetjes!
 
Hmm, ik wist niet dat er zoveel verschil tussen 2007 en 2008 zat qua frame betreft, maar ik geloof het best. Ik weet wel dat vanaf 2007 het subframe en de kappen daar dus een flinke verandering hebben doorgemaakt.
Aanhaalmomenten komen uit een werkplaatsboek, schema's en dergelijke kun je ongetwijfeld halen via Wim Oerlemans uit St. Oedenrode.

Wel heel mooi dat je een CVO hebt, dan wordt het inderdaad al een stuk makkelijker.


Succes met de ombouw en als ik foto's heb gemaakt dan post ik ze wel. We hebben ook een 2008 staan dus daar kan ik ook foto's van maken, ivm de eventuele verschillen.
Moet ik hem alleen even kaalplukken een stukje en daar de tijd voor vinden, dat komt ná de krokusvakantie volgende week.
 
Terug
Bovenaan Onderaan