Mijn GasGas SM 450 FSE/FSR

Dank voor het topic, had dat nog niet eerder gezien. Ben overigens wel een beetje gewend ondertussen aan speculaties omtrent GG, maar dit lijkt vrij concreet. Hopelijk wordt er dan nog een oplossing gevonden, het lijkt wel een merk wat toch een redelijke afzetmarkt heeft. Slecht beleid, zoals dat in het eerste deel van het topic benoemd wordt via de oprichter, zou dan geen definitief einde hoeven betekenen. Moeten ze wel een doorstart kunnen maken natuurlijk.
 
Is oud nieuws. Inmiddels loopt alles weer.
Het zijn weer eens de opgeblazen internet verhalen.
Kennis van me is dealerschap voor gashas trial gestart. Als dat goed loopt komt enduro er ook bij!
 
Is oud nieuws. Inmiddels loopt alles weer.
Het zijn weer eens de opgeblazen internet verhalen.
Kennis van me is dealerschap voor gashas trial gestart. Als dat goed loopt komt enduro er ook bij!

Non stop in geffen heeft ook een aantal enduro motoren staan voor een evenementen bedrijf die ze gaan afleveren. Dus zal allemaal wel opgeblazen zijn idd.
 
Goedemiddag,

Graag een advies over Gasgas.
Aangezien er weinig te vinden is en ik hier een zeer mooie 2takt zag staan heb ik wat vragen.
Ik rij nu een Husqvarna wr 250 2takt en deze wil ik graag vervangen voor een Gasgas 300 2takt.
Hoe betrouwbaar zijn de 300 blokken van Gasgas.
Ik kijk voor een model van af 2010, zijn er veel wijzigingen met de 2014/15 modellen aan de blokken?
Hoe oud is de techniek van de blokken?
Kijk voornamelijk in Duitsland / Belgie om er 1 in te voeren.
Ik hoor graag van jullie.
 
Motorisch hebben ze zich al bewezen en zijn er geen slechte verhalen over te vinden.
Weinig onderhoud en lange standtijden.
Vergelijkbaar met overige recente 300 2takt enduro's.

Vanaf 2001 tot heden zijn de blokken door hun vermogens afgifte icm betrouwbaarheid voor 95% ongewijzigd en is veel uitwisselbaar.
De variaties zitten in finetuning van carb/membraam/ontsteking en cilinderkop.

Zo rond 2010/2011 hebben ze er ook een schakelaar op zitten zodat je met 2 verschillende
vermogens afgiftes kunt rijden. 1 voor droog en 1 voor nat/modder.

2012 heeft een slecht subframe ontwerp. Alle modellen er voor en er na zijn gewoon goed.

2015 is de eerste met instelbare powervalve
 
Laatst bewerkt:
IMG_0347.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste BSM,

Bedankt voor de info.
Ben aan het onderhandelen met een 2011 Gasgas 300 Racing.
Staat in Frans / Belgie, alleen me Frans is niet zo best.
Maar die van jouw is een erg mooie fiets.
Nieuw denk ik!

Rij nu een Husky 250 maar kan met de ritjes (veel Ad Ketelaars) mijn broer (Husky 360) niet bijhouden.
DUs wil daarom iets meer vermogen, en wat ook hoog op mijn lijst staat is een Hydro koppeling!
 
Hydro koppeling? wasda?

De 300 heeft veel koppel onderin de toeren, maar toch goed doseerbaar. Iets wat je bij de 250 mist. Daardoor kun je goed tempo rijden met een rustige motor. Zeker met ad ketelaars ritten best fijn.
 
Weet jij toevallig of mijn Sm wielen met Husky naven in een Gas gas passen.
Of is het een kwestie van andere lagers en bussen?

Heb wel getwijfeld over een viertakt, maar dit heeft meer karakter!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen, maar ik heb de wielen nu liggen.
Even afwachten of de koop door gaat.
Had jij origineel geen knipperlichten / reflector en spiegels er op zitten?
 
Is oud nieuws. Inmiddels loopt alles weer.
Het zijn weer eens de opgeblazen internet verhalen.
Kennis van me is dealerschap voor gashas trial gestart. Als dat goed loopt komt enduro er ook bij!


Gas Gas Enters Bankruptcy | Enduro360.com


Dit is nogal een cruciaal onderdeel voordat je de motor af kan leveren, maar misschien heeft GasGas daar een tijdelijke andere oplossing voor.. :?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Gasgas EC 300 Racing Replica opgehaald.
Nu nog keuren en op Nederlands kenteken zetten.
De SM wielen van de Husky passen er in.
Alleen wat bussen / afstandhouders aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ,

Ik las in dit forum problemen met de Gas gas fse 450 geschreven door Tracko.
Nu heb ik zelf ook problemen met de gas gas fse 450 slaat af en wil niet meer starten.
heb alles nagekeken bougie vervangen maar krijg hem niet meer aan de praat !!
Dit was al een oud bericht van 2011, maar mijn problemen zijn hetzelfde, iemand een advies.
hij is van 2006 net nieuwe zuiger in gezet nu dit weer !!
geeft op dashboard NET aan !

Wie kent Tracko of als hij dit zelf leest hoe heb jij het op kunnen lossen ??

gr Poef.
 
Hallo ,

Ik las in dit forum problemen met de Gas gas fse 450 geschreven door Tracko.
Nu heb ik zelf ook problemen met de gas gas fse 450 slaat af en wil niet meer starten.
heb alles nagekeken bougie vervangen maar krijg hem niet meer aan de praat !!
Dit was al een oud bericht van 2011, maar mijn problemen zijn hetzelfde, iemand een advies.
hij is van 2006 net nieuwe zuiger in gezet nu dit weer !!
geeft op dashboard NET aan !

Wie kent Tracko of als hij dit zelf leest hoe heb jij het op kunnen lossen ??

gr Poef.

Heb dit probleem ook gehad.
Het was een elektrisch probleem, al mijn bedrading na gekeken en nieuwe accu geplaatst.
Daarna geen probleem meer mee gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan