Mijn GasGas SM 450 FSE/FSR

Goedemiddag,

Ik ben dus de (nu minder enthausiaste) nieuwe eigenaar van de GasGas 450 van Seks Pistols.
Heerlijke fiets, fantastisch hoge fun factor.
Ik ben Do (afkorting dominique) ben 24 jaar en woon in het te overvol aan meeuwen mooie Katwijk.

Zoals ik eerder al aangaf minder enthausiast komt als volgt,
na een stuk heerlijk SM rijden van een uur of 4 gaan tanken.
Na de tankbeurt proberen te starten, geen reactie.
Kon voorkomen dat als die goed warm is hij slecht startte, dus hierop even af laten koelen (15 min)
Hierop ook geen reactie met starten
Naar de garage dan maar, uit elkaar (voor zover uit elkaar is) en opzoek naar het probleem.
Misschien bougie? vervangen, nee. Misschien bobine? vervangen, nee.
Probleem, bougie vonkt niet.
Meerdere problemen mogelijk, ECU? Spanningsregelaar? Ignition?

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen/op weg sturen naar waar ik zoeken moet.
Wat ik ook hoop is dat als iemand onderdelen heeft liggen omtrend elektronica, ik langs kan komen met die fiets op aanhanger, dingen gaan wisselen om te kijken wat het kan zijn.
Mocht zo aan het licht komen wat het is zal ik het onderdeel van je overnemen.
hoop dat die zo snel mogelijk rijdt en dat iemand me hier kan helpen.

Groet do!


Waar kom je vandaan? Ik heb zo'n beetje van alles.. keer 2.. :')
Jammer dat zulke problemen zomaar uit het niks komen, je kan 6 jaar zonder problemen rijden met zo'n ding en de ander 6 minuten(ervaring) B|
Anders even een PM sturen voor een telefoon nummer ofzo, dat gaat wat sneller misschien.
 
Ik woon in katwijk. Nabij leiden. Waar woon jij ergens? Weet ik of ik lang moet rijden. Zit nu op mijn telefoon dus kan geen om sturen. Ik kruip vanavond even achter de pc om je een bericht te sturen.
Heb je toevallig nog bobine en spanningsregelaar liggen. Zijn de eerste dingen waar ik aan denk.

Groet do
 
Net even een avond in de garage gaan meten. Meten is weten. In ieder geval een hoop uitgesloten. De voornaamste dingen die een rol spelen waarom die niet vonkt is de stekker op de cdi die kan bitche waardoor die geen goed contact maakt. Of de krukassensor. Krukassensor gemeten. 100 ohm weerstand. Heb alleen geen idee hoeveel die hoort te geven. Nu ga ik zoiezo binnenkort even contact opnemen met onderdelen meneer gasgas. Moet alleen nog even pm sturen met mobiel nummer en dan zal ik eventjes komen shoppen. Voor nu. Fijne avond!


Do
 
Je bent er al druk mee dus.. ik woont vlakbij Amersfoort. Ik heb nog 2 komplete gasgas'en staan een uit 2007 en
2006, bobine en bougiedop zijn bij mij 1 geheel. Heb je het contact en/of dodemans knop al gemeten?
 
Contact geeft gewoon spanning, dash gaat aan en mn brandstofpomp gaat draaien. startmotor doet het ook want die gaat gewoon rond.
Bobine heb ik zoiezo nodig, heb er 1 uit frankrijk bested voor 7 euro nieuw, denk niet dat ik het goede ga binnenkrijgen. wat vraag jij voor de bobine en bougiedop?
Ook is er gisteravond het aansluitdopje van de injectie gebroken, waar de brandstofslang opzit. Verkoop je die toevallig ook los?
Vanmiddag verschillende motorzaken afgebeld om te weten te komen hoeveel ohm zon sensor hoort te geven', kon niemand echt duidelijk een antwoord opgeven, ook wisten ze niet of 100 ohm goed was.
Ik woon in katwijk dus even snel heen en weer zit er niet in, mocht ik spullen van je kopen zou je die willen opsturen?
Ik stuur je in iedergeval even een pm.

Eet smakelijk!
 
Iemand hier misschien interesse in een setje supermoto wielen voor een Gasgas? Velgranden zijn zwart gecoat (onbeschadigd!) met dikke RVS spaken.
 
Goedenavond,

Na gister weer in de garage van alles te hebben uitgesloten kwamen we erachter dat alle waardes kloppen en de kabelboom volledig werkt, problem: Bobine. Xandertje PM verstuurd zodat ik (als die hem heeft) de bobine van hem kan overnemen. mocht iemand anders nog een bobine hebben hoor ik dat graag.

fijne avond.

do
 
goedenavond

ik heet willem en kom uit amsterdam ik heb alleen racers gehad en wil nu een keer een sm
ik ga morgen kijken voor een gasgas 450 2004 zijn er nog dingen die ik extra moet controleren ?

alvast bedankt voor de moeite *D

ps wat wil je voor die sm velgen hebben ?
 
Middag!

Mijn gasgas werkt ook weer als een trein! Eindelijk weer rijden! En Willem.. ik zou goed opletten of alles erop zit en alles werkt want sommige onderdelen zijn lastig verkrijgbaar.
 
Even oma uit haar stoel halen.
Heb mijn GG ook weer lopend, heb meteen maar voor komende vrijdag een training op eurocircuit op de planning.
Hoe staat het met de GG'en hier op het forum?

2ykyn4j.jpg
 
Present :)

DSC_0032.jpg

DSC_0100.jpg


Verder heb ik nog wel een hoop motorische onderdelen liggen van 450 FSE gasgas (2009) met weinig loopuren.
 
Geen subframe dus, was met de luchtfilterbox wel een leuke upgrade geweest voor de mijne. Dan kan je er namelijk de kappenset op kwijt van een 07-10 (weliswaar ook met een aangepast zadel)
 
Ik zou zuinig zijn op je GasGas onderdelen die je nog hebt..

Op dit moment gaat het niet meer zo heel denderend met GasGas.. '(
 
Wat bedoel je daarmee? De onderdelen zijn best aan te komen bij mijn weten en het feit dat GasGas hier in Nederland niet van de grond komt doordat de leverancier in België geen bal uitvoert is al lang geen nieuws meer. Dus ik begrijp je als blijkt dat de fabriek failliet gaat, maar daar heb ik nog geen nieuws van gezien (er worden zeven modellen alleen al binnen de enduro geleverd in 2015)?
 
Laatst bewerkt:
Heej,
Heb pas geleden een naar supermotard omgebouwde FSR 450 uit 2004 gekocht.
Staat momenteel bij non stop in geffen voor reparatie.
Heeft wat nieuwe pakkingen gekregen met nieuwe olie en filters en ook de koppelingsplaten zijn vervangen, en een nieuw koppelingshuis is in bestelling.
Ben super tevreden met dit beest! *O*

Heb ze ook niet gehoord over dit verhaal...........
 
Wat bedoel je daarmee? De onderdelen zijn best aan te komen bij mijn weten en het feit dat GasGas hier in Nederland niet van de grond komt doordat de leverancier in België geen bal uitvoert is al lang geen nieuws meer. Dus ik begrijp je als blijkt dat de fabriek failliet gaat, maar daar heb ik nog geen nieuws van gezien (er worden zeven modellen alleen al binnen de enduro geleverd in 2015)?

Productie ligt op dit moment stil, zover ik begrepen heb. Schulden zijn dusdanig hoog dat verschillende bedrijven ze geen onderdelen meer leveren op dit moment..

Maar kan natuurlijk best dat er een ergens een kapitaal injectie vandaan komt, en ze zullen natuurlijk graag blijven verkopen, zolang de voorraad strekt.
 
Future of Gas Gas

Lees dit maar eens door. Verder heb ik nog een betrouwbare bron, maar die kan ik niet vermelden.

Ik zou het ook zonde vinden als ze failliet gaan, vooral de modellen van de laatste jaren, zijn echt wel nette motoren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan