Mijn Droom motor is ......?

Ik moet je eerlijk vertellen dat ik vrijwel elke moderne motor lelijk vind.

Dat heb ik dus ook,al dat kleine/korte/gedrongen gedoe, bah...
Wat dat betreft kan ik aardig uit de voeten op mn gpz 1100.
Is ook wel prettiger als je bijna 2 meter bent trouwens,iets met verhoudingen enzo:]
 
Op de motorbeurs in het echie gezien.
MV Agusta Brutale 1000 serie Oro:9~:9~:}
1zzsk7.jpg

Achterkant gejat van de MV site :9~:
2iqz76r.jpg
 
Dat heb ik dus ook,al dat kleine/korte/gedrongen gedoe, bah...
Wat dat betreft kan ik aardig uit de voeten op mn gpz 1100.
Is ook wel prettiger als je bijna 2 meter bent trouwens,iets met verhoudingen enzo:]
+1
Als je met zo'n moderne uitvoering iets verder moet dan rondje kerk, dan is het huilen geblazen!
Dit type motoren is maar van korte duur. Mode-gril:X
Over enkele jaren komen vanzelf de 'gewone motoren' weer terug.:t
 
+1
Als je met zo'n moderne uitvoering iets verder moet dan rondje kerk, dan is het huilen geblazen!
Dit type motoren is maar van korte duur. Mode-gril:X
Over enkele jaren komen vanzelf de 'gewone motoren' weer terug.:t
Ik weet het niet hoor, ik ben in 1982 begonnen op een CB750 F2, een van de eerste "lange" motoren, en toen vond ik die korte K modellen mooi.
Nu zijn de motoren eindelijk weer kort en ik vind het prachtig. Het is maar styling, de ergonomie verschilt niet veel.
 
Blijft erg mooi, vroeger regelmatig op gereden.... een Honda CBX1000

CBX1000 Jay Lenno's Garage

Oh en een advies, ga nooit rijden op je droommotor! Vanaf het moment dat hij op de markt kwam ben ik fan van de FJR1300. Oh wat heb ik vaak naar een tweedehands model staan kijken maar dan was er altijd iets dat ervoor zorgde om niet proef te gaan rijden.

Eerder deze maand was er Yamaha opstap dag waarbij het mogelijk was om de nieuwste FRJ1300AS te proberen. De stoute motorlaarzen aangetrokken en ca 40 minuten op deze prachtige machine rondgereden. Beetje tocht in de nek? Knopje op het stuur en het scherm kan afgesteld worden. Schakelen zonder koppelingshendel (ontbrak), een fabelachtige turbine onder je die moeiteloos accelereert, iets wat je alleen aan het instrumentenpaneel ziet en zelf nauwelijks in de gaten hebt.

Na afstappen was ik een beetje in de war, was dit nu leuk? Zeker, als er een rit naar Zuid Frankrijk op de rol staat is er geen betere fiets. Verder was het eigenlijk net als autorijden en miste ik een beetje het motorgevoel. Even later terug op mijn eigen Tracer 700 vond ik het echt veel leuker. Een motorblok dat lijkt op die van een grasmaaier en ondanks minder PK's veel meer punch lijkt te hebben, meer "beleving" dus.

Best een gek resultaat, dacht je eerst dat het onverstandig zou zijn om eens te gaan rijden omdat je dan zeker alles op alles zou moeten zetten om een extreem aankoopbedrag bijeen te moeten sparen, blijk je gelukkiger met een model dat ver voor het nietje in de folder met het modellen aanbod van Yamaha zit.

Blijft een echt mooi apparaat, maar het zal geen spaardoel meer zijn.

Voor de heb? Oh een fraaie MV Augusta dan, maar niet om op te rijden maar om in de huiskamer te zetten..
 
Ik koop om de zoveel jaar mijn droommotor
Vorige was een Harley v-rod en nu rijdt ik een ktm super duke gt
En als ik hier op uitgekeken ben koop ik weer mijn volgende droommotor
Als je hem eenmaal hebt wordt dat ook weer gewoon...
 
Terug
Bovenaan Onderaan