Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Mijn Aprilia RS250 verbouwing... Pimpen is zooooo 2008


Mja, das ook wel weer waar. Maar het moet wel goed zijn. Dus niet dat het na 1000km van ellendigheid eronderuit valt... Zal ff de plaatjes zoeken.
 
Presteeerd deze uitlaat net zo goed als die andere die je in gedachten had?
Neem aan dat als je je blok wat gaat tunen verschillende uitlaten ook verschillend presteren?

Ik gewoon gaan voor de pijp die het beste bij het totale pakket past kwa performence en dan gewoon die gianelli dempers erop voor de looks
 
Qua prestaties is toch afwachten. Volgens PS tuning leverden de Jim Lomas pijpen niets op, Arrow weet ik zeker dat wel wat oplevert (Op de vorige het verschil tussen wel of niet op het achterwiel bij volgas). De Giannelli is niet zo heel veel over te lezen.

Andere bochten en dan deze dempers vind ik geen goed plan, das is net zoiets als een Fiat kopen en er een Ferrari sticker opplakken.

Edit: Blok tunen is een groot woord hoor.
Revisie, andere koppen en andere uitlaten.
 
Laatst bewerkt:
Lomas pijpen zijn wel degelijk goed alleen misschien wat minder met de std ontsteking, zijn meer 'kit' spec.

B1ker heeft toch lomas ? Kwam zeker net zoveel uit als de Arrow van RicM...
 
Laatst bewerkt:


Ok was maar een idee

Maar als het niet veel uitmaakt gewoon die gianelli doen *
 
Lomas pijpen zijn wel degelijk goed alleen misschien wat minder met de std ontsteking, zijn meer 'kit' spec.

B1ker heeft toch lomas ? Kwam zeker net zoveel uit als de Arrow van RicM...

Ja dat kan, zei PS tegen me dat de JL pijpen geen winst gaven.

Ok was maar een idee

Maar als het niet veel uitmaakt gewoon die gianelli doen *

Bedankt voor het idee hoor

Mja, maar ga nog ff neuzen of ik nog wat recencties kan vinden over de Giannelli's.
 
Je zoekt wel weer de puup'n die het moeilijkst zijn te vinden hè!!

Maar groot gelijk, het is dan ook een prachtig setje!! Ik persoonlijk vind de Arrow's geweldig, hij wordt er lekker piekerig van... (alsof een tweetakt dat nog niet genoeg is)
 

Mja, mag graag moeilijk doen

Arrows vind ik ook mooi (daarom wil ik ook carbon/kevlar dempers), maar ook dat ze te snel roesten
 
Laatst bewerkt:
Die opmerking van PS over JL baseert hij op deze runs met mijn motor zonder Ignitech denk ik:


Of hij moet inmiddels meer ervaring hebben met JL's. Had hij toen iig niet.
Ben het niet met hem eens trouwens, omdat een standaard RS minder vermogen levert dan 58-60pk. Hoeveel winst heeft een Arrow systeem dan tov standaard? Die komt toch ook op 58-60pk? Het zal elkaar niet zoveel ontlopen denk ik.

Helaas is er geen goede vergelijkingstest online van de verschillende systemen...
Ignitech top pk winst is bij mij ook maar 5 pk, maar het koppel is enorm verbeterd! De vermogensafgifte is veel strakker, geen dipjes meer!
 
Bij de Arrows weet ik het verschil niet precies, maar zoals ik al zei. Wel of niet op power het voorwiel in de lucht.

Grrrr, blijf met dezelfde keuzes zitten
 
Tsja, niemand kan de keuze voor je maken en als er 1 uitlaat de beste was, werd alleen die nog verkocht en zouden de anderen verdwijnen. Is Gianelli rvs? Als je geen gezeik wil met roest, moet je voor rvs gaan. Weegt wel iets meer, maar dat bespaart je het "uitlaten afdrogen" ...

Of je kiest gewoon de mooiste en laat ze clearcoaten tegen roestvorming! Enige probleem blijft dat niemand iets van de Gianelli's weet. Post anders ook op t RGV forum, Duitse 2-takt forum en het apriliaforum.nl en .com. Dan heb je zo ongeveer Europa gecovered.
 

wat ik weet van die giannelli's is dat ze povertjes zijn op powerwinst, erg snel vies uit gaan zien,met name de dempertjes en de uiteinden ervan en ze heel moeilijk te krijgen zijn

m'n rijmaat had ze vroeger op zijn rs250 uit 99, en ik heb zoals ik eerder aangaf eens 2 hele maanden ligge wachten op m'n order en toen toch maar voor arrow gegaan...
die zijn mooier afgewerkt en zijn gewoon goed,en ze klinken goed
 
Wie is die Rinus? Nooit van gehoord...
 
ik had uitlaatjes ven Rinus van Kasteren, die deden het heel erg goed
Waren nette uitlaatjes jah... maar nam je nog maatregelen voordat je het circuit op ging in NL?? Want ik vond dat het wel kleine dempertjes waren...

Maar Roy, volgens mij is het gewoon 'lood om oud ijzer'! Ik denk dat er wat vermogenwinst weinig verschil tussen de after-market uitlaten zal zitten. Maar wel uiteraard wat afstellen betreft!
De meeste winst krijg je doordat de powerband wat uitgerekt wordt, zeg maar...
Ik heb Arrow's en vind het gewoon de mooiste door de kevlar dempertjes en ze klinken gewoon geweldig!!

@Peter: vertel eens wat meer over dat clearcoaten? En waar zou dat kunnen?
Je krijgt nog een meeltje van me...
 
Ik vond de carbon/kevlar dempers ook mooi op de Arrow's die ik had, maar die roest...

Clearcoaten houdt in dat je de bochten behandelt met speciaal spul (heb alleen gelezen dat mensen het doen, geen idee waarmee...) waardoor er geen roestvorming meer kan ontstaan.
Diehards vinden het minder, omdat de prestaties van de uitlaat minder zouden worden (?)
Je ziet vaak uitlaten mat zwart gemaakt met speciale hitte bestendige lak. Dat werkt natuurlijk ook. Doorzichtige hittebestendige lak is alleen mooier! Dan blijf je het mooie laswerk nog zien.

De techneuten alhier weten vast wel wat voor spul je moet gebruiken en wie dit het beste kan doen voor je.

Waar blijft me mail nou?!
 
Ow... is er ook doorzichtige hittebestendige lak... wisk nie!! Das wel wat goedkoper hè!!

Edit: En joe hep meel!!
 
Laatst bewerkt:
Super leuk om te lezen dat iemand zo Aprilia minded is! Ik ben zelf ook helemaal weg van het merk namelijk. Al vind ik de design van de laatste jaren duidelijk minder dan van eind jaren 90 - begin 2000.

Ik neem aan dat er hierna een mooie Mille bij komt? *