Racekip #1
MF veteraan
- 9 mrt 2003
- 50.063
- 621
Post eens wat plaatjes van die Gianelli's, dan help ik je wel beslissen!
Volgens mij maakt het niet heel veel uit wat voor uitlaten je neemt als het gaat om gewoon straat gebruik. RicM heeft mijn ontsteking ook moeten tweaken om de beste curve voor mijn JL's te krijgen. Zijn basis instelling is gebaseerd op Arrow's. Dus als je Gianelli's neemt, zal hij die ook echt wel optimaal kunnen afstellen. Het zal zeker niet meer dan 5pk schelen uiteindelijk. Als het gevoel dezelfde als Harada te hebben is wat je zoekt, waarom dan die niet gewoon nemen?
Qua prestaties is toch afwachten. Volgens PS tuning leverden de Jim Lomas pijpen niets op, Arrow weet ik zeker dat wel wat oplevert (Op de vorige het verschil tussen wel of niet op het achterwiel bij volgas). De Giannelli is niet zo heel veel over te lezen.
Andere bochten en dan deze dempers vind ik geen goed plan, das is net zoiets als een Fiat kopen en er een Ferrari sticker opplakken.
Edit: Blok tunen is een groot woord hoor.
Revisie, andere koppen en andere uitlaten.
Lomas pijpen zijn wel degelijk goed alleen misschien wat minder met de std ontsteking, zijn meer 'kit' spec.
B1ker heeft toch lomas ? Kwam zeker net zoveel uit als de Arrow van RicM...
Ok was maar een idee
Maar als het niet veel uitmaakt gewoon die gianelli doen *
Je zoekt wel weer de puup'n die het moeilijkst zijn te vinden hè!!
Maar groot gelijk, het is dan ook een prachtig setje!! Ik persoonlijk vind de Arrow's geweldig, hij wordt er lekker piekerig van...(alsof een tweetakt dat nog niet genoeg is)
Tsja, niemand kan de keuze voor je maken en als er 1 uitlaat de beste was, werd alleen die nog verkocht en zouden de anderen verdwijnen. Is Gianelli rvs? Als je geen gezeik wil met roest, moet je voor rvs gaan. Weegt wel iets meer, maar dat bespaart je het "uitlaten afdrogen" ...
Of je kiest gewoon de mooiste en laat ze clearcoaten tegen roestvorming! Enige probleem blijft dat niemand iets van de Gianelli's weet. Post anders ook op t RGV forum, Duitse 2-takt forum en het apriliaforum.nl en .com. Dan heb je zo ongeveer Europa gecovered.
ik had uitlaatjes ven Rinus van Kasteren, die deden het heel erg goed
Hmmm, denk dat ik toch dom ga doen en voor emotie ga
Waren nette uitlaatjes jah... maar nam je nog maatregelen voordat je het circuit op ging in NL?? Want ik vond dat het wel kleine dempertjes waren...ik had uitlaatjes ven Rinus van Kasteren, die deden het heel erg goed
Ow... is er ook doorzichtige hittebestendige lak... wisk nie!! Das wel wat goedkoper hè!!Ik vond de carbon/kevlar dempers ook mooi op de Arrow's die ik had, maar die roest...
Clearcoaten houdt in dat je de bochten behandelt met speciaal spul (heb alleen gelezen dat mensen het doen, geen idee waarmee...) waardoor er geen roestvorming meer kan ontstaan.
Diehards vinden het minder, omdat de prestaties van de uitlaat minder zouden worden (?)
Je ziet vaak uitlaten mat zwart gemaakt met speciale hitte bestendige lak. Dat werkt natuurlijk ook. Doorzichtige hittebestendige lak is alleen mooier! Dan blijf je het mooie laswerk nog zien.
De techneuten alhier weten vast wel wat voor spul je moet gebruiken en wie dit het beste kan doen voor je.
Waar blijft me mail nou?!