Mijn Aprilia RS250 verbouwing... Pimpen is zooooo 2008

Rijdt nog steed prima op de weg hoor...

Paasmaandag ff geprobeerd hier in de wijk, was ff schrikken voor de meesten ('t is nogal rustig hier en een rokende en snerpende 2-takt is iets waar de mensen niet zo aan gewend zijn in een keurig nette wijk :) )

SCHANDALIG!!!!!!!!

})
 
Oke, mijn Engels is vrij goed... maar dit zijn zaken die ik even goed wil checken:

Ik kan deze schijven wel monteren:
full
 
full


Maar met de volgende kanttekening...

Important Notice: The above rotors were specifically designed for the Yamaha TZ250's but can be easily adapted to the Aprilia RS250. Requires the use of shims to center the calipers on the thicker rotors, an easy but critical task. Also note, the center ID is 64mm whereas the Aprilia uses 61mm, this 1.5mm gap is not a functional issue, but rather a visual one.

Heb ik het goed als ik zeg:
Ze zijn oorspronkelijk voor de Yamaha TZ250, maar kunnen eenvoudig aangepast worden voor de RS250. Dit vereist vulringen bij de centerpunten, een makkelijke maar precieze zaak. Daar komt bij dat de CENTER ID? 64mm is en bij Aprilia 61mm, de 1.5mm ruimte/opening is niet van belang maar een visueel punt.

Waar precies moet hij opgevuld worden? In het midden om de gaten uit te lijnen? En wat is die 64/61mm van de Center ID?
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Maar met de volgende kanttekening...Heb ik het goed als ik zeg:
Ze zijn oorspronkelijk voor de Yamaha TZ250, maar kunnen eenvoudig aangepast worden voor de RS250. Dit vereist vulringen bij de centerpunten, een makkelijke maar precieze zaak. Daar komt bij dat de CENTER ID? 64mm is en bij Aprilia 61mm, de 1.5mm ruimte/opening is niet van belang maar een visueel punt.

Waar precies moet hij opgevuld worden? In het midden om de gaten uit te lijnen? En wat is die 64/61mm van de Center ID?

Je callipers zijn je remklauwen.
Ik denk omdat deze schijven dikker zijn je je remklauwe iets naar buiten moet brengen omdat ze anders aanlopen. Je zal dus ringetjes moeten monteren tussen remklauw een voorvork.
Voor wat betreft 64/61 mm: dat is het binnenste gat van de schijf (inner diameter)
Omdat je aprilia velgen een kleinere doornee hebben zul je dus tussen velg en schijf 1,5mm hebben zitten... Zoals gezegd door de fabrikant: puur optisch
 
Laatst bewerkt:
hey Roy als je die standaard velgen kwijt wil, dan wil ik ze wel over nemen
 
hmm
gewoon Guido Fiedler bellen die heeft passende wave schijven voor
de RS250.
een centreerring komt uiters nauwkeurig :X .

Will
 
Je callipers zijn je remklauwen.
Ik denk omdat deze schijven dikker zijn je je remklauwe iets naar buiten moet brengen omdat ze anders aanlopen. Je zal dus ringetjes moeten monteren tussen remklauw een voorvork.
Voor wat betreft 64/61 mm: dat is het binnenste gat van de schijf (inner diameter)
Omdat je aprilia velgen een kleinere doornee hebben zul je dus tussen velg en schijf 1,5mm hebben zitten... Zoals gezegd door de fabrikant: puur optisch

Ach ja, callipers wist ik ook wel |(
Maar verder dank voor de opheldering!

hey Roy als je die standaard velgen kwijt wil, dan wil ik ze wel over nemen

Dat zal nog wel even duren aangezien ik de motor nog niet heb en al helemaal nog geen porno wielen heb :P Maar ik zal het je tzt/ooit laten weten ;)

hmm
gewoon Guido Fiedler bellen die heeft passende wave schijven voor
de RS250.
een centreerring komt uiters nauwkeurig :X .

Will

Als ik het goed begrijp van "Den the Men" gaat het om je remklauwen iets verder naar binnen/buiten te zetten. Kwestie van precies meten monteren valt wel mee. Het gaat niet om je schijf te centreren op je velg.

Zal Die Guido Fiedler ook eens googlen.

Edit: heeft idd ook nog wel wat leuk spul, maar wil graag de voor schijven en achter schijf in de zelfde "look" (Ja dit word een poserbak...)
 
Laatst bewerkt:
Google ook meteen naar David Cooper, tijdje geleden hadden ze echt werkelijk waar prachtige racecilinder koppen (ze hadden ook normale met aanpasbare squish of iets dergelijks). Maar die racekoppen, zo prachtig!

Ook maakt hij onder andere powervalves, ook schitterend spul. Ook maat uitlaat van PStuning kan niet ontbreken. PStuning zal ik sowieso zeker even bellen, is de 250 specialist van NL. Ook al ziet zijn website er niet uit, hij heeft wel verstand van 2-takt machines.
 
motorrad-fiedler.de

Ik had hem al gevonden.

Google ook meteen naar David Cooper, tijdje geleden hadden ze echt werkelijk waar prachtige racecilinder koppen (ze hadden ook normale met aanpasbare squish of iets dergelijks). Maar die racekoppen, zo prachtig!

Ook maakt hij onder andere powervalves, ook schitterend spul. Ook maat uitlaat van PStuning kan niet ontbreken. PStuning zal ik sowieso zeker even bellen, is de 250 specialist van NL. Ook al ziet zijn website er niet uit, hij heeft wel verstand van 2-takt machines.

Red cougar }) Staat in de planning!

Powervalves even kijken door wie wat aangeraden word. PS mag voor mij het blok nakijken, dat sowieso (als hij tijd heeft ofcourse).
 
Rijdt nog steed prima op de weg hoor...

Paasmaandag ff geprobeerd hier in de wijk, was ff schrikken voor de meesten ('t is nogal rustig hier en een rokende en snerpende 2-takt is iets waar de mensen niet zo aan gewend zijn in een keurig nette wijk :) )
Woon je in Australië? :9~
 
Woon je in Australië? :9~~

Yep.

En Dave Cooper is niet meer, met de noorderzon vertrokken en een hoop ellende achtergelaten. Is nu Cougar Red (die maakten ze al voor hem) Ander alternatief (voor koppen) is VHM die Tyga verkoopt.
 
Ik ben half Australisch :P Mijn pa komt uit Sydney, we willen aankomende zomer daar een maand heen.

Je RS ziet er echt mooi uit met die velgen! Hoezo heb je 'm gespoten? Ik denk dat die blauwe velgen echt mooi stonden bij die Harada.. (Harada is dat toch?)
 
't is al zomer. (hier dan) Sydney in jullie zomer (onze winter) kan redelijk fris zijn.

Polyester racekuipen, origineel hangt in de garage.
 
Als je in het uitenland woont moet je ook iets doen voor je land :N
vandaar oranje boven.

De mijne heeft ook oranje accenten O-)

het was ooit Team Orange })

Will
 

Die blauwe marchesini's staan super in zo'n ding :}
Heb je die zelf laten spuiten/anodiseren?
En kun je die bestellen voor een RS250 dan?aangezien de achterbrug maximaal een 160 achterband toelaat toch?

edit:ow dus zo te lezen zijn dat dus een Mille voorwiel en een pegaso achterwiel...
 
Laatst bewerkt:
jah kun je dus beter in nederland bestellen dan bij Tyga, dat komt uit engeland
 
O enne: GO ROY!! Dit wordt een heel vette RS als je straks klaar bent. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan