á 2300 euro geef ik dan liever aan een setje wielen uit. Remmen doet ie toch al goed
hendels
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
á 2300 euro geef ik dan liever aan een setje wielen uit. Remmen doet ie toch al goed
hendels
roy.. als je 'm optisch mooi wil pimpen
voorvork uit een rsv(ohlins) en een achtershock ( past,heb 't al gezien gemonteerd) met radiale mount of tenminste P4 tangen incl stalen/kevlar leidingen
ohlins stuurdempertje opzij
setje bst carbon velgen (licht en mooi met die 5/7 spaak onder de RS )
ergal kettingset
carbon :
voorspatbord,achterhugger,underseat panels,tankpad,dashboardcover en coverplaat bovenop,kroonplaatbescherming,kettingbeschermer en ronde binneplaat op de voorvork
woodcraft of acculighn rearsets
brembo radiale rempomp en koppelpomp(geen gefreesde maar gegoten,scheelt een pak)
mooie tankdop
snelverstellers voor de vork
andere rempotjes + deksel
wit achterlicht
kleine mooie pinkers achteraan
spiegels van nieuwe model rsv incl pinker en laten lakken.
kost al wat maar dan heb je ook al wat he
kuipwerk zou ik origineel laten, is het mooist idd...
misschien een setje zwarte sponsorstickers scoren voor de onderkuip zoals je rs125 heeft normaal
bst heeft velgen in alle maten en de prijs valt erg goed mee...
ohlins vork scoren op ebay of zo uit een rsvr jonger dan 2003 of rsv jonger dan 2005
dan heb je gelijk een radiale mount... moet je wel leidingen veranderen en zou gelijk je rempomp veranderen voor de doseerkracht
die std klauwen kan je overal wel goedkoop kopen(zilver van ducati/goud van aprilia), setje monoblocs als op de 1098/rc8/hp2 sport heb je voor een goeie 850€(beetje overkill op zo'n rs250 geloof me)
tankdop voor rsv past er ook op,binnenplaat in carbon zag ik ergens op i-net, net als achterlichten in led versie(wit en rood glas)
fybre lyte heeft echt carbon(2 sided version) voor kroonplaat en dashboard,had 't vroeger ook, staat iig mooier dan die lelijke zwarte abs en die gegoten kroonplaat
tenzij je een mooie gefreesde kroonplaat koopt voor je ohlins
ah jah, uitlaten => arrow met een mooie hand made set carbon dempers van samba of pst erop ipv die kevlar dempertjes
remschijven setje volledig zwevende brembo's ipv die johnny wavemeuk
Alsjeblieft niet van dat neppe carbon sticker werk. Dat vind ik wel erg goedkoop staan.
Arrow uitlaten zijn ook niet je van het.
Alsjeblieft niet van dat neppe carbon sticker werk. Dat vind ik wel erg goedkoop staan.
Arrow uitlaten zijn ook niet je van het.
Hmm
een Ohlins voorvork van een RSV past niet 1,2,3
moet je toch echt wel het 1 en ander voor verbouwen.
De eerste keer dat ik met mn Ohlins ombouw ging rijden,
was het ding niet te stuuren
nadat de binnen en buitenpooten ingekort zijn,
en 3 verschillende veeren zijn uitgeprobeert
is het dik OK dank aan HK suspensions
het is veel eenvoudiger om de bestaande te upgraden,
en eventueel opnieuw op te bouwen
Will
Zijn er nog meer goede merken die in het volgende rijtje thuis horen?
Bitubo, HyperPro, Öhlins, WP, Wilbers?
Wil eigenlijk zowel de voorvork upgrade, achtershock én stuurdemper van dezelfde fabrikant.
Ik heb ook nog wel een lijstje om er echt wat moois van te maken:
*Ohlins Road & Track vork eventueel met radiale adapters + een paar echte dikke Brembo monoblocs eronder. (Dus niet van die nepzooi wat op een 1098 of RC8 zit.....maar alleen het echte racespul)
*Full floating gietijzeren Brembo schijven
*Ohlins achterschokbreker + stuurdemper
*Radiale Brembo rempomp PR19*20
*Setje magnesium Marchesini velgen
*Race tankdop
*Side-by-side systeem voor iets meer racy uiterlijk....
iverse carbondelen
*Gefreesd rem/schakelsetje
En dan denk ik dat je al een heel eind bent om een droomfiets te realiseren....kost wel een paar duiten, maar dan heb je wel iets unieks!!!!!
Als ik me niet vergis zijn die magnesium velgen "niet zo lang houdbaar" toch? (wat daar boven staat gaat me toch écht ff wat te ver )
Tankdop zal ik er ook eens bij zetten, zo'n alu is wel cool en hij zal toch nooit ergens uit het zicht komen te staan.
Side by side wil ik juist niet.
Carbon delen staan al op de lijst
Remschakelsetje ook
Zou beginnen met Marchesini velgen (Zoals die op de RSVR).. Andere voorvork, mooie Ohlins zou 'm niet mistaan maar zoals ik het hier lees wel veel gedoe. Carbon spatbord en hugger en carbon rond het klokhuis. SBK kroonplaat zou 'm ook goed doen. Remmerij, mooi radiaal
Ik zou er ook nog een mooi uitlaat systeem onder hangen, en misschien de cilinders laten tunen.. Aangezien dat bij 2takt goed te doen is
Magnesium gaat met het jusite onderhouden jaaaaaren mee!!! Staat genoeg info over op dit forum als je de optie zoeken gebruikt! En de rest wat ik opnoemde vwb het rijwielgedeelte kost een hele klap geld, maar zo tijdloos mooi en ach als je de fiets toch niet meer verkoopt driedubbeldwars waard!!
Side-by-side wist ik dat je dat niet wou, persoonlijk vind ik dat echt voor een RS250
Lightech cap, ik heb hem via optitune gekocht lang geleden in zwart.
[afbeelding]
Marchesini maakt Sm wielen in de juiste maat voor de RS ( ik zou een 5" achtervelg nemen)
[afbeelding]
Alles is pas te maken. Ik heb er een RSV voorwiel in met een pagaso strada achterwiel, ziet er heel anders uit voor een fractie van de prijs.
AF1 heeft gefreesde kroonplaten gehad maar in heel beperkte oplage. Als je mazzel hebt komt er af en toe een langs in de verkoop.
En een radiale koppelingshendel ?? Dat gaat niet echt goed...
En Ohlins achter ? Ik heb een Wilbers (ook via HK) en die is perfect, meer verstelbaar als Ohlins.
Stuurdemper zou ik in de voorkuip monteren, niet dat rare lelijke ding aan de zijkant.
Tankpad, carbon, vorkverstellers, knipperlichtglaasjes en hippe hendels ?? Laat ik me niet over uit...
Ach ik weet er genoeg die met magnesium wielen rijden...al jaaaaaren lang en ze secuur onderhouden en geen problemen kennen. Zou ik niet zo bang voor wezen.......tuurlijk oxideert magnesium waardoor het als het ware gaat rotten, maar wat ik al zei kun je met het juiste onderhoud dit tegengaan. En besparen op gewicht op roterende massa heeft één keer zoveel effect....dus ook "tuning", heb genoeg verhalen gehoort van jongens die met een Duc SS 900 oid met magnesium wielen heel veel verschil konden vernemen in acceleratie. Dit zijn dure aanpassingen, maar hebben wel degelijk nut en daar zou ik mn geld eerder aan spenderen dan een leuk tankdoppie en een paar Pazzo hevels.....af het moet je puur om de looks gaan, maar dan zou ik nog voor ander spul kiezen... Verder wel een mooi project!!!! En vaak is het budget de beperkende factor...maar daar heeft iedereen volgens mij mee te maken, althans ik altijd wel...
Succes verder!
Lightech cap, ik heb hem via optitune gekocht lang geleden in zwart.
[afbeelding]
Marchesini maakt Sm wielen in de juiste maat voor de RS ( ik zou een 5" achtervelg nemen)
[afbeelding]
Alles is pas te maken. Ik heb er een RSV voorwiel in met een pagaso strada achterwiel, ziet er heel anders uit voor een fractie van de prijs.
AF1 heeft gefreesde kroonplaten gehad maar in heel beperkte oplage. Als je mazzel hebt komt er af en toe een langs in de verkoop.
En een radiale koppelingshendel ?? Dat gaat niet echt goed...
En Ohlins achter ? Ik heb een Wilbers (ook via HK) en die is perfect, meer verstelbaar als Ohlins.
Stuurdemper zou ik in de voorkuip monteren, niet dat rare lelijke ding aan de zijkant.
Tankpad, carbon, vorkverstellers, knipperlichtglaasjes en hippe hendels ?? Laat ik me niet over uit...
Ik weet dat het niet ieder zijn smaak is, ik hou het alleen even bij, ik ga stap voor stap kijken wat er is en hoe het zou staan. Vind ik het niets... verkoop ik het weer. Het verschil tussen jouw en mijn fiets is natuurlijk wel dat jij een circuitmotor hebt verbeterd... ik wil gewoon een leuke weg fiets.Tankpad, carbon, vorkverstellers, knipperlichtglaasjes en hippe hendels ?? Laat ik me niet over uit...
Nee Sikko... radiale KOPPELING gaat niet goed (is gewoon kabel, niet hydraulisch)
Let niet op het schilderwerk (spuitbus ) 't is maar een circuitfiets.
[afbeelding]
[afbeelding]