Mijn Aprilia RS250 verbouwing... Pimpen is zooooo 2008

Derde update

De motor is binnen! *O*

Vandaag in Nieuwleusen opgehaald, heeft nog wel een beetje werk maar de basis is goed.

Zal morgen even eigen goede foto's maken.
full

full

full

full

full

full
 
en ohw jah als ook van plan bent om er een andere voorvork in te zetten dan wil ik tzt mischien die voorvork ook wel overnemen 8-)
 
Meer piccies graag. Ziet er strak uit zo van de foto's. Zijn de eerste Pimp orders al verzonden? :)
 
Knappe bike :) ziet er hetzelfde uit als m'n 1ste motor :) heerlijke herinneringen aan *D
 
Laatst bewerkt:
Keuzes keuzes....

Uitlaat:
Tyga, PS of Jim Lomas?
Cilinderkoppen:
VHM, Dave Cooper of PS?
Powervalves:
Fischer of Dave Cooper

Na montage van deze delen gaat hij naar PS Tuning in Tricht.

Daarna naar iemand die er een Ignitech ontsteking op zal zetten en hem zal fine tunen :)
 
Laatst bewerkt:
Tadaaaa:
full

full

full

full

full

full

full

full


En zoals je ziet staat hij wat rikk en moet ik even zien of en hoe ik die krassen op de achterbrug weg ga krijgen.
full

full



En de OP is weer bijgewerkt....
 
Laatst bewerkt:
Keuzes keuzes....

Uitlaat:
Tyga, PS of Jim Lomas?
Cilinderkoppen:
VHM, Dave Cooper of PS?
Powervalves:
Word Dave Cooper (Nou ja, cougar red)!

Na montage van deze delen gaat hij naar PS Tuning in Tricht.

Daarna naar iemand die er een Ignitech ontsteking op zal zetten en hem zal fine tunen :)

Even aan het neuzen geweest... en het word:
Jim Lomas uitlaten met carbon einddempers € 660,- excl verzending (Bij TTW dan)

Cilinderkoppen gaat PS worden. De PV's zijn al duur genoeg dus Cougar Red valt helaas af. En VHM is wel mooi, maar voor iets wat toch in de motor zit kan ik ze net zo goed van PS nemen. Gevalletje prijs-kwaliteit :P

De powervalves word iig Cougar Red! Eigenlijk vanaf overal en iedereen goede ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Te regelen bij TTW:
Cougar Red PV's
(Jim Lomas uitlaten met carbon dempers, 665)

(Te regelen bij Solo2tempi:
Jim Lomas met carbon dempers, 585)

Te regelen bij PSTuning:
Cilinderkoppen
Montage cilinderkoppen, PV's en uitlaat
Complete check motor
Afstellen
 
Laatst bewerkt:
Vet Roy!! SS Lomas of MS? Bij mij had ie toen geen full carbon dempers en kreeg ik carbon/kevlar. Anders, maar zeker ook mooi!! En je neemt stacked pijpen neem ik aan?

Die Cougar Reds zijn :9~ Zodra ik nieuwe nodig heb, komen die er ook in!!
 
En: van zulke krassen heb ik er ook 1 in mijn achterbrug. Hoe ga je dat aanpakken? Dan doe ik mee.
Gr.
 
Dank u!

Word zeker SS (Stainless Steel voor de niet-snappenden) en in principe wil ik ook het liefst Carbon/Kevlar (Vind het bij de Arrow ook erg mooi) maar die staat niet als zodanig te koop alleen bij TTW (TheTuningWorks) dat die nu tijdelijk ipv de carbon geleverd worden.

Wat betreft krassen werd me dit al "wijs gemaakt":
Inderdaad wat pedro ook al zei.
Lamellen schijf gebruiken en over een breder vlak gelijkmatig afschuren.
Daarna met waterproof schuren tot zeer fijn.
Daarna mits je niet kunt polijsten met de rode pot commandant poetsen
dan de groene pot commandant met desnoods een paar druppie's wax vermengen om tot nog een mooier eindresultaat te komen.
Mocht je het deel los mee kunnen nemen kan ik het nog wel polijsten op de polijstbank voor je.
Zijn wat ik er zo van kan bekijken behoorlijk diepe krassen dus niet op een plek blijven schuren anders zie je later oneffenheden als het mooi glanst.
Succes ermee en lukt het niet dan zie ik je wel verschijnen ;)

Alleen kans is groot dat ik ff ga neuzen voor een andere 2ehands als hij er toch uit moet. Zoveel kosten ze niet dan en dan scheelt het een boel werk.
 
Laatst bewerkt:
Dank u!

Word zeker SS (Stainless Steel voor de niet-snappenden) en in principe wil ik ook het liefst Carbon/Kevlar (Vind het bij de Arrow ook erg mooi) maar die staat niet als zodanig te koop alleen bij TTW (TheTuningWorks) dat die nu tijdelijk ipv de carbon geleverd worden.

Wat betreft krassen werd me dit al "wijs gemaakt":Alleen kans is groot dat ik ff ga neuzen voor een andere 2ehands als hij er toch uit moet. Zoveel kosten ze niet dan en dan scheelt het een boel werk.

Vraag gewoon om carbon/kevlar bij JL! In onze OP staat z'n website die ik heb gevonden. :)

Die krassen behandeling is mij teveel werk... :( Ik hou hem wel roestvrij. En als je hem kan verwisselen, is het wel een goede optie! Hij gaat toch uit elkaar.
 
Te regelen bij TTW:
Cougar Red PV's
(Jim Lomas uitlaten met carbon dempers, 665)

Te regelen bij PSTuning:
Cilinderkoppen
Montage cilinderkoppen, PV's en uitlaat
Complete check motor
Afstellen


De uitlaten blijft een twijfelgeval, neig toch wel sterk naar Giannelli ivm het feit dat ene Harada daar mee reed op de grote broer van mijn 250...

Twijfel alom!
 
Post eens wat plaatjes van die Gianelli's, dan help ik je wel beslissen! ;)

Volgens mij maakt het niet heel veel uit wat voor uitlaten je neemt als het gaat om gewoon straat gebruik. RicM heeft mijn ontsteking ook moeten tweaken om de beste curve voor mijn JL's te krijgen. Zijn basis instelling is gebaseerd op Arrow's. Dus als je Gianelli's neemt, zal hij die ook echt wel optimaal kunnen afstellen. Het zal zeker niet meer dan 5pk schelen uiteindelijk. Als het gevoel dezelfde als Harada te hebben is wat je zoekt, waarom dan die niet gewoon nemen? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan