Met telefoon achter het stuur

Iedereen zou dat gewoon normaal moeten kunnen doen een ander op gedrag aanspreken zonder dat daar gevolgen of geïrriteerde reacties tegen over staan. Dat zou het een stuk fijner maken in de maatschappij ;)
Niemand is perfect iedereen kan fouten maken , even handje opsteken en weer door :W:t

Toen de grenzeloze bemoeizucht van zowel de overheid als de gemiddelde Nederlander nog niet zo extreem waren als nu was het stukken prettiger leven in Nederland.
Nog ff en we zitten op het niveau van china :r :(
 
Ik vind het wel leuk hoe dit verschillende reacties op wekt. Ik ga me proberen niet druk te maken er om en verder hopen dat ze op een ander knallen ipv mij met hun telefoon in hun hand. Om nou mensen staande te houden vind ik ook wat extreem 🤣
 
Toen de grenzeloze bemoeizucht van zowel de overheid als de gemiddelde Nederlander nog niet zo extreem waren als nu was het stukken prettiger leven in Nederland.
Nog ff en we zitten op het niveau van china :r :(
Bellen tijdens het rijden is als dronken zijn, ik zou soms ook graag zien dat de politie daar wat meer aandacht aan besteed. Helaas kun je daar niks zelf aan doen, behalve opletten dat de beller of dronkaard jouw niet kan aanrijden.
 
Bellen tijdens het rijden is als dronken zijn, ik zou soms ook graag zien dat de politie daar wat meer aandacht aan besteed. Helaas kun je daar niks zelf aan doen, behalve opletten dat de beller of dronkaard jouw niet kan aanrijden.
Plus dat een beetje teveel herrie met je motor maken duurder is dan dronken rijden of met je telefoon in je klauw... ik kan dat niet begrijpen
 
Ik vind het wel leuk hoe dit verschillende reacties op wekt. Ik ga me proberen niet druk te maken er om en verder hopen dat ze op een ander knallen ipv mij met hun telefoon in hun hand. Om nou mensen staande te houden vind ik ook wat extreem 🤣
Hoho, staandehouden mag dan weer niet hè. Aanhouden mag wel, in de boeien dus.
 
Laatst bewerkt:
Hoho, staandehouden mag dan weer niet hè. Aanhouden, in de boeien dus.
Aanklampen mag

Citicens Arrest.

Ik surf wel eens voor de grap over regio15, schrikbarend hoeveel ongelukken "op onverklaarbare wijze van de weg geraakt" er op staan. Enkelzijdige ongevallen...
 
Op grond van wat is dat verboden?

Het is pas verboden als je daardoor gevaarlijk gaat rijden, dan art 5 volgens mij. Alhoewel dat volgens mij ook is dat je niet daadwerkelijk het verkeer in hoeft te brengen maar ook kunt brengen.
 
Ik zelf kom ook uit de omgeving van Haarlem en ik was daar maandag lekker de stad aan het verkennen op mijn nieuwe motortje.

Rond het Patronaat en binnen een tijdsbestek van 10 minuten moest ik een stuk of 8x vol in de ankers (nee ik reed niet te hard) maar dat waren 3 auto's die op een hun telefoon zaten en uit een uitrit kwamen, nog 2 auto's die mij wel aankeken maar blijkbaar dwars door mij heen keken. 3x voetganger die opeens door rood rende waarvan er 2 met hun telefoon aan hun oor en naar rechts kijkend (ja ze kenen echt de andere kant op dan waar het verkeer vandaan komt) op het laatste moment overstaken. Toen dacht ik... een luide pijp is nog zo'n gek idee niet!!

Anyways ik ben beginnend motorrijder maar wel 11 jaar in het bezit van mijn autorijbewijs.
Maar ik ervaar gewoon van die dagen waarop iedereen totaal met iets anders bezig lijkt te zijn. Je maakt of niks mee of juist meerdere dingen op een dag. Gelukkig ben je er altijd op voorbereid en de enigste schade is een toeter in hun oor en een middelvinger in hun gezicht als blijkt dat ze er gewoon hun schouders voor ophalen en they dont give a F...
Want dat vind ik misschien nog wel erger want ik kom vaak situaties tegen waarin de ander gewoon schijt of haast heeft en mij bijna opzettelijk in gevaar lijkt te brengen. Als iemand schrikt en zegt sorry dan gaat er een duim omhoog, zo niet dan de finger lol...
 
Ik heb ook regelmatig dat ik mensen al slingerend over de snelweg met hun telefoon bezig zie.
Meestal ga ik er wel even naast rijden en steek ik een belerend vingertje op, ik moet zeggen dat de meeste mensen dan ook echt wel even schuldbewust kijken en hun verontschuldigingen maken.
Ik doe dit echt niet bij iedereen maar wel bij mensen die dus echt duidelijk bijvoorbeeld van hun baan afwijken en wel heel erg niet met rijden bezig zijn. Ik hoop stiekem dat het in ieder geval voor even helpt in de bewustwording.
 
Bij ontdekking van een strafbaarfeit op heeterdaad is een ieder bevoegd de verdachte aan te houden, art 53 WvStrafvordering . Dus leef je uit.
Alleen is een mobiele telefoon vasthouden een gedraging en geen overtreding, waardoor je niet van een verdachte spreekt, maar een betrokkene en dus niet kunt overgaan op aanhouden.
 
Het zou leuke momenten opleveren als iedereen dat zou doen :9
Ik kan me nog wel herinneren dat dit regelmatig gebeurde toen de maximum snelheid werd teruggebracht van onbeperkt naar 100 op de snelweg. Heel wat vechtpartijen geweest toen, want metname Duitsers konden daar maar niet aan wennen.
 
Laatst bewerkt:
Bellen tijdens het rijden is als dronken zijn, ik zou soms ook graag zien dat de politie daar wat meer aandacht aan besteed. Helaas kun je daar niks zelf aan doen, behalve opletten dat de beller of dronkaard jouw niet kan aanrijden.
Nee, bellen in de auto is gewoon toegestaan, mits handsfree. Het is als met een inzittende praten.
Het is verboden een elektronisch apparaat in je had te houden. Telefoon, rekenmachine, navigatie, digitaal fototoestel mag je niet in je hand houden. Of je het gebruikt maakt niet uit.
Een make-up spiegeltje en een lippenstift mag je wel in je hand houden, maar ik denk dat het gebruik een art 5 oplevert.
 
Ik heb ook regelmatig dat ik mensen al slingerend over de snelweg met hun telefoon bezig zie.
Meestal ga ik er wel even naast rijden en steek ik een belerend vingertje op, ik moet zeggen dat de meeste mensen dan ook echt wel even schuldbewust kijken en hun verontschuldigingen maken.
Ik doe dit echt niet bij iedereen maar wel bij mensen die dus echt duidelijk bijvoorbeeld van hun baan afwijken en wel heel erg niet met rijden bezig zijn. Ik hoop stiekem dat het in ieder geval voor even helpt in de bewustwording.
☝️+1
Dat wil ik ook nog wel eens doen. Dan maar even de moraalridder…
 
Hoi allen,

Ik rij geregeld in Haarlem en omstreken, veel zie ik automobilisten die hun telefoon in hun hand houden tijdens het rijden. Hierdoor ben ik al meerdere keren flink afgesneden omdat ze gewoon niet opletten. Als ik naar Amsterdam rij en terug kan ik niet meer op 2 handen tellen hoeveel mensen ik met hun telefoon zie. Uit ervaring helpt aanspreken niet... Dan ben ik weer de boze motorrijder er krijg ik de classic middelfinger naar me toe. Omdat het mij zo vreselijk veel frustratie opwekt wil ik er wat mee als ik mensen met hun telefoon in hun handen zie (zonder schelden, spiegels erafslaan enzo haha). Wat zou een goede aanpak zijn? Het filmen en naar de politie sturen doen ze weinig mee denk ik...
Enige wat helpt is een keer diep ademhalen en rekening houden dat ze je nog minder zien dan anderen. Verder kun je er toch niks tegen doen.
 
Ik zelf kom ook uit de omgeving van Haarlem en ik was daar maandag lekker de stad aan het verkennen op mijn nieuwe motortje.

Rond het Patronaat en binnen een tijdsbestek van 10 minuten moest ik een stuk of 8x vol in de ankers (nee ik reed niet te hard) maar dat waren 3 auto's die op een hun telefoon zaten en uit een uitrit kwamen, nog 2 auto's die mij wel aankeken maar blijkbaar dwars door mij heen keken. 3x voetganger die opeens door rood rende waarvan er 2 met hun telefoon aan hun oor en naar rechts kijkend (ja ze kenen echt de andere kant op dan waar het verkeer vandaan komt) op het laatste moment overstaken. Toen dacht ik... een luide pijp is nog zo'n gek idee niet!!

Anyways ik ben beginnend motorrijder maar wel 11 jaar in het bezit van mijn autorijbewijs.
Maar ik ervaar gewoon van die dagen waarop iedereen totaal met iets anders bezig lijkt te zijn. Je maakt of niks mee of juist meerdere dingen op een dag. Gelukkig ben je er altijd op voorbereid en de enigste schade is een toeter in hun oor en een middelvinger in hun gezicht als blijkt dat ze er gewoon hun schouders voor ophalen en they dont give a F...
Want dat vind ik misschien nog wel erger want ik kom vaak situaties tegen waarin de ander gewoon schijt of haast heeft en mij bijna opzettelijk in gevaar lijkt te brengen. Als iemand schrikt en zegt sorry dan gaat er een duim omhoog, zo niet dan de finger lol...

Een luide pijp is de zwarte piet van motorrijdend Nederland.
Die nieuwe motorrijder is woke, en nu moeten we allemaal aan de standaard voldoen.
De fluisterstille standaard want owee owee als we op een teentje trappen.
Tussen een idiote harde uitlaat en fluisterstil zit een hele wereld, die straks de dupe is van het politiek correcte ( wan ) gedrag van een stel idioten.
 
Een luide pijp is de zwarte piet van motorrijdend Nederland.
Die nieuwe motorrijder is woke, en nu moeten we allemaal aan de standaard voldoen.
De fluisterstille standaard want owee owee als we op een teentje trappen.
Tussen een idiote harde uitlaat en fluisterstil zit een hele wereld, die straks de dupe is van het politiek correcte ( wan ) gedrag van een stel idioten.
Nee, dat is het niet. De luide pijp is meer de loodverf van motorrijdend Nederland. Iedereen op een handjevol kukidenters en aso's zijn het erover eens dat er andere, betere en veiligere oplossingen zijn.
 
Een luide pijp is de zwarte piet van motorrijdend Nederland.
Die nieuwe motorrijder is woke, en nu moeten we allemaal aan de standaard voldoen.
De fluisterstille standaard want owee owee als we op een teentje trappen.
Tussen een idiote harde uitlaat en fluisterstil zit een hele wereld, die straks de dupe is van het politiek correcte ( wan ) gedrag van een stel idioten.
In mijn mening moeten mensen die een luide uitlaat nodig hebben nodig leren rijden. Ja, je moet wel eens opletten voor anderen, maar als ik hoor dat mensen 8x op de rem moeten stampen, nee, dat heb ik nooit meer. Wel hoor ik dat soort verhalen van mensen die net hun rijbewijs hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan