Leeuwarden e.o. deel 2 (Heel Friesland is welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motorstek
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen


mannen vraagje....mijn motor lekt benzine...ik denk uit het benzine kraantje maar kan het ook de carbs zijn? wat te doen? (was vanmorgen hij startte niet en niks, ff snel weer weggezet en de auto gepakt ivm werk. zal er straks beter na kijken) hij valt btw nog onder de garantie maar heb t idee dat de dealer niet weet wat ie doet :/ HELP ik wil graag zaterdag naar nieuwleusen pitstopdagen :(
 
Benzine lekkage is klote en kan een brandje veroorzaken bij een warm blok. Goed controleren voor je weer gaat rijden. Kan een pakking zijn die begint te lekken. Of het kraantje... Je kunt het benzine spoor wel goed volgen waarschijnlijk. Althans dat had ik wel toen.

Als ik jou was zou ik de motor bij de winkel brengen en zeggen dat je eist dat ze hem nu een goed en grondig nakijken.
Dat je hem vrijdag weer komt ophalen en dat je daarna geen ellende meer wilt hebben. Als dit wel zo is dan breng je hem terug.
Omdat je recht hebt op een deugdelijk product.

Deze website geeft duidelijk aan wat je rechten en plichten zijn volgens de wet. Hiermee slingeren bij de dealer....
Daarmee laat je zien dat het nu wel eens menis is.

Ontevredenheid over een aangeschaft vervoermiddel (auto, motor, scooter, fiets) | ConsuWijzer.nl
 
Motorstek
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen


mannen vraagje....mijn motor lekt benzine...ik denk uit het benzine kraantje maar kan het ook de carbs zijn? wat te doen? (was vanmorgen hij startte niet en niks, ff snel weer weggezet en de auto gepakt ivm werk. zal er straks beter na kijken) hij valt btw nog onder de garantie maar heb t idee dat de dealer niet weet wat ie doet :/ HELP ik wil graag zaterdag naar nieuwleusen pitstopdagen :(

Misschien een poreus slangetje? Of een overloop, vlotterbakje blijft vast zitten en stroomt over...

Bij mijn Aprilia had ik de overloop slang in de tank poreus daardoor verloor ik bijna een kwart tank benzine op straat...
 
Zijn er komend weekend nog mensen die gaan rijden? Vrouwtje gaat op vakantie met haar mams en zusje dus heb het rijk alleen ;)

Zaterdag binnendoor naar Ten Kate. Misschien even op de testbank. Daarna richting Assen om nog wat van de Landelijke Motordagen te zien. En dan binnendoor weer terug.
 
Motorstek
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen


mannen vraagje....mijn motor lekt benzine...ik denk uit het benzine kraantje maar kan het ook de carbs zijn? wat te doen? (was vanmorgen hij startte niet en niks, ff snel weer weggezet en de auto gepakt ivm werk. zal er straks beter na kijken) hij valt btw nog onder de garantie maar heb t idee dat de dealer niet weet wat ie doet :/ HELP ik wil graag zaterdag naar nieuwleusen pitstopdagen :(

Kan op zich van alles zijn. Pakking van de vlotterbak lek/versleten (ooit gehad in mijn bromfietstijd). Vlotterbakje die niet goed afsluit waardoor de benzine blijft doorstromen. Poreus slangetje.

Ten aanzien van de dealer: je zou aan jouw dealer kunnen voorstellen om het door een andere dealer te laten repareren en dan de rekening door te sturen. Sommige dealers werken daar voor garantiewerk wel aan mee. Het geeft in ieder geval een signaal af dat je 't nu zat bent :)
 
mannen vraagje....mijn motor lekt benzine...ik denk uit het benzine kraantje maar kan het ook de carbs zijn? wat te doen? (was vanmorgen hij startte niet en niks, ff snel weer weggezet en de auto gepakt ivm werk. zal er straks beter na kijken) hij valt btw nog onder de garantie maar heb t idee dat de dealer niet weet wat ie doet :/ HELP ik wil graag zaterdag naar nieuwleusen pitstopdagen :(

Das baale ik zou hem terug brengen en hun laten kijken. Maar meestal zijn het de vlotters die blijven hangen waardoor de vlotterbak blijft vol lopen en dus gooit hij het eruit via de overloop. Moet je even kijken waar het vandaan komt.
 
ik had het kraantje openstaan.....vanmorgen dichtgedraaid.

de accu aan de lader gehad en hij rijd weer, benzine lekt ook niet meer nu het kraantje dicht zit. moet zowiezo terug naar dealer en reken maar dat hij het te horen krijgt. hij zou er een nieuwe accu in doen! ipv een 2ehandse "/
 
ik had het kraantje openstaan.....vanmorgen dichtgedraaid.

de accu aan de lader gehad en hij rijd weer, benzine lekt ook niet meer nu het kraantje dicht zit. moet zowiezo terug naar dealer en reken maar dat hij het te horen krijgt. hij zou er een nieuwe accu in doen! ipv een 2ehandse "/
Jammer dat allemaal zo gaat/moet bij die man. Een motor is voor plezier en ontspanning, natuurlijk heeft ie ook zn onderhoud nodig maar hier zit je niet op te wachten. Ook jammer om te lezen dat het bij deze dealer nog steeds hetzelfde verhaal is.

Ik zou zeker Bullet zijn advies op volgen, leg alles wat je hebt bij hem op de toonbank en maak op basis van zijn reactie een beslissing.

Succes in iedergeval, hoop dat je zaterdag kunt rijden.
 
vandaag staande gehouden in mijn oude astra, reed naar mijn werk.
was 50 meter van mijn werk af in leeuwarden.

volgens de jonge snuiters ben ik over een verdrijvingsvak gereden bij oudkerk.

ik vroeg of ze dat hadden gezien, nee zeiden ze maar we hebben er melding van gekregen.
kan zijn dat daar dus al een politie stond te laseren of flitsen dat weet ik niet.

vreemde was dat ze alles op een normaal kladje hebben geschreven, geen officieel briefje dus.
heb ook niks gekregen.

maar boete komt wel thuis zeiden ze.

denk dat ik wel in beroep ga.
 
B|
bandlek.JPG


Eenmaal eruit bleek het slechts een klein stukje van een schroef te zijn, band lekte echt heel minimaal, maar het was vrij diep. Met een priem heel gemakkelijk wel helemaal lek gekregen. Nu met een prop erin. :]
Ook de gaskabel beter afgesteld, dit rijdt alweer een stuk beter.


Gerke, vaag verhaal, wel echt over een verdrijvingsvlak gereden? Hopelijk helpt het in beroep gaan.
 
vandaag staande gehouden in mijn oude astra, reed naar mijn werk.
was 50 meter van mijn werk af in leeuwarden.

volgens de jonge snuiters ben ik over een verdrijvingsvak gereden bij oudkerk.

ik vroeg of ze dat hadden gezien, nee zeiden ze maar we hebben er melding van gekregen.
kan zijn dat daar dus al een politie stond te laseren of flitsen dat weet ik niet.

vreemde was dat ze alles op een normaal kladje hebben geschreven, geen officieel briefje dus.
heb ook niks gekregen.

maar boete komt wel thuis zeiden ze.

denk dat ik wel in beroep ga.


toevallig hiermee temaken?

 
nog één nachtje werken en dan weekend....en het wordt gezellig in Dokkum, want er komen maar liefst 30personen naar de Biker-BBQ

th_bbq2.gif


Vrijdag de tent opbouwen
drinks.gif
 
Laatst bewerkt:
Sjonge jonge, wat een klote verhaal Gerke. Ben je ook daadwerkelijk over dat vlak gereden? Na mijn weten (maar zo simpel zal het wel weer niet zijn) hoort een persoon die een overtreding maakt op heterdaad te worden beboet/bekeurt/bestraft.

Heterdaad; gedurende het plegen (van een strafbaar feit),of terstond erna

Ik heb altijd het volgende van heterdaad begrepen: De ambtenaar dient het feit te zien en vervolgens constant bezig te zijn om de "verdachte" aan/staande te houden om deze te bekeuren. Uit jou verhaal maak ik op dat de ambtenaar die jou beboet heeft de melding heeft door gekregen van een collega, in dat geval moet dus de collega die het feit heeft gezien constant bezig zijn geweest om jou te achterhalen tot dat hij de melding door heeft gegeven en de persoon die jou heeft beboet moet vanaf de melding constant bezig zijn geweest om jou te achterhalen en te bekeuren.

Hoeveel tijd/afstand zat er tussen het rijden over het verdrijvingsvlak en het moment dat je aan de kant werd gezet?

Edit: Sorry voor de wazige en soms wat jip en janneke uitleg, heb een borreltje gehad :9
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook in beroep gaan op het moment dat je de boete hebt. Zij moeten eerst maar hard maken dat je ook daadwerkelijk over een verdrijvingsvlak gereden hebt.

Puur vanuit een melding iemand aanhouden maakt het nog geen feit.

Pictures or it never happend!

Ik dacht trouwens dat die lui tegenwoordig van die automatische bonnenprinters bij zich hadden. Kladje schrijven is er naar mijn weten niet meer bij.
 
Laatst bewerkt:
Sjonge jonge, wat een klote verhaal Gerke. Ben je ook daadwerkelijk over dat vlak gereden? Na mijn weten (maar zo simpel zal het wel weer niet zijn) hoort een persoon die een overtreding maakt op heterdaad te worden beboet/bekeurt/bestraft.

Heterdaad; gedurende het plegen (van een strafbaar feit),of terstond erna

Ik heb altijd het volgende van heterdaad begrepen: De ambtenaar dient het feit te zien en vervolgens constant bezig te zijn om de "verdachte" aan/staande te houden om deze te bekeuren. Uit jou verhaal maak ik op dat de ambtenaar die jou beboet heeft de melding heeft door gekregen van een collega, in dat geval moet dus de collega die het feit heeft gezien constant bezig zijn geweest om jou te achterhalen tot dat hij de melding door heeft gegeven en de persoon die jou heeft beboet moet vanaf de melding constant bezig zijn geweest om jou te achterhalen en te bekeuren.

Hoeveel tijd/afstand zat er tussen het rijden over het verdrijvingsvlak en het moment dat je aan de kant werd gezet?

Edit: Sorry voor de wazige en soms wat jip en janneke uitleg, heb een borreltje gehad :9

Ik zal je direct even uit de droom helpen.

Als een collega van de agenten het heeft gezien dan is dat in principe al genoeg voor een bon. In dat geval kun je deze staande houding zien als een mededeling dat je een boete krijgt, de agent die jou de bon overhandigd schrijft uit naam van de collega die het gezien heeft en noteert beide verbalisanten op de bon.

Is de melding gedaan door een burger, bezwaar !!
 
ik zou ook in beroep gaan op het moment dat je de boete hebt. Zij moeten eerst maar hard maken dat je ook daadwerkelijk over een verdrijvingsvlak gereden hebt.

1: Puur vanuit een melding iemand aanhouden maakt het nog geen feit.

2: Pictures or it never happend!

3: Ik dacht trouwens dat die lui tegenwoordig van die automatische bonnenprinters bij zich hadden. Kladje schrijven is er naar mijn weten niet meer bij.

1: Hangt ervanaf wie de waarneming doet

2: B*llsh*t, een waarneming door een agent is voldoende... Geen foto voor nodig

3: Niet alle agenten beschikken over een printer voor de bon en een bon schrijven is geen verplichting maar op zich wel netjes (kost soms wel wat extra tijd voor de betrokkene ivm zoeken naar feitcode en alles netjes binnen de lijntjes te krijgen)

Kort om, ik ben benieuwd naar je bronnen/ervaringen.... Wegmisbruikers/Stop! Politie ??
 
de keren dat ik een boete opliep kreeg ik em toch uit zo'n bonnenprinter. Zal wel te maken hebben met of ze op dat moment ook echt met verkeer bezig zijn of op een melding afgaan of iets dergelijk.

heb geen bronnen. Blijf het gewoon raar vinden dat als oom agent iets constateert dat een ander dat over mag nemen en daarvoor mag schrijven zonder dat er bijv. beeldbewijs of aanhouding ter plekke voor nodig is.

Als ik door rood rij en ik wordt 10 min. later aangehouden met het verhaal dat een collega verderop dat gezien heeft en dat daar nog ff een bonnetje voor uitgeschreven gaat worden zonder dat daar bewijs voor geleverd wordt dan mag dat dus gewoon?

Vind ik raar.

recht is krom en wat eenmaal krom is wordt niet zomaar weer recht
 
vedrijvingsvlak bij oudkerk hectometer 63,2 of zoiets werd er gezegd.

en ik heb op de terugweg gekeken, en er is daar een verdrijvingsvlak met dat hectometer nummer.

agenten hadden politiekleding aan, en reden in een donker blauwe golf 5 tdi 2.0
bordje volg politie op hoedenplank

mijn gegevens werden gevraagd zoals adres en kenteken en geschreven op een normaal kladboekje wat je in een winkel kan kopen, geen officieel briefje of bonnetje dus, heb ook geen bewijsje of bonnetje gekregen.

ze hebben het zelf dus niet gezien, maar waarschijnlijk gehoord van een collega of burger.

toen ze voor het verkeerslicht stonden te wachten op rood in leeuwarden 50 meter van mijn werk, kwam ik er aan rijden, dus ook niet zo dat ze vlak voor me hebben gereden ofzo.

tussen de "overtreding" oudkerk en aanhoudplek leeuwarden zit 20km ( 20 min rijden ongeveer )

ik zeg niet dat ik het verdrivingsvlak niet geraakt heb, zou best kunnen dus.
maar ik kan het me niet herinneren.

misschien dat ik daar net op die plek een auto heb ingehaald, zou kunnen, weet het niet.
als dat zo is dan ben ik natuurlijk wel fout.

maar vond de hele situatie daarna wel wat raar.
 
Laatst bewerkt:
:? @Vosjuh, zoals ik al zei "Zo simpel zal het wel niet zijn". Maar een overtreding moet volgens mij ten alle tijde op heterdaad, natuurlijk kan de melding worden doorgegeven aan een collega die er vervolgens direct mee bezig gaat... Maar 20 minuten daartussen...!?
 
Gewoon blijven ontkennen dat je daar geweest bent, je kon er niet geweest zijn want je kwam bij de kapper vandaan.

Agenten mogen gewoon schrijven onder het motto van een LAFJE, flitsservice staat vol met dit soort gevallen. Ambtseed = Altijd de waarheid...

De agent laten verklaren dat hij een foutje heeft gemaakt met constatering van het feit gaat je niet lukken. Probeer het op een onjuiste rijder/kenteken te gooien.
 
:? @Vosjuh, zoals ik al zei "Zo simpel zal het wel niet zijn". Maar een overtreding moet volgens mij ten alle tijde op heterdaad, natuurlijk kan de melding worden doorgegeven aan een collega die er vervolgens direct mee bezig gaat... Maar 20 minuten daartussen...!?

De waarneming vindt plaats op 'heterdaad', in veel gevallen mag een boete ook op kenteken worden uitgeschreven en is een staande houding niet verplicht. Hetgeen wat jullie bedoelen met heterdaad is van toepassing op misdrijven.
 
Of we het met z'n allen nou leuk vinden of niet, Vosjuh heeft gelijk.

Sterker nog als een agent op zijn vrije zondagmorgen chagrijnig onderweg is naar zijn schoonfamilie en hij ziet jou een dergelijke overtreding begaan kan hij je kenteken/plaats/tijd noteren en het, wanneer hij maandag weer achter z'n bureau zit, rustig even uitwerken en de bekeuring de deur uit doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan