• Beste Bezoeker,

MF heeft een update gehad. Kijk hier voor meer informatie.

Lassen TIG / MIG / Boog / Autogeen (Tips & Truuks) DEEL 2

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.857
88
-----
Bij beide kranen geeft de rechtse meter de liters per minuut weer.
Alleen de manier van weergeven is anders, maar je leest dezelfde grootheid af. Het maakt voor de werking dus niet uit welke je kiest.
Die met de Flowbuis zal misschien iets nauwkeuriger zijn, voor wat het waard is ..

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
505
106
34
Bij beide kranen geeft de rechtse meter de liters per minuut weer.
Alleen de manier van weergeven is anders, maar je leest dezelfde grootheid af. Het maakt voor de werking dus niet uit welke je kiest.
Bedankt!

supervet

Die hard MF'er
15 sep 2003
948
28
41
Heerlen
Ja of hoe noem je ze, proppen?
Maakt niet uit hoe je ze noemt. Ik ga er even van uit dat je daar het begin en eind van een buis mee wil afsluiten om die te vullen met argon als backing gas.

Dan maakt het materiaal ook niet zoveel uit. Kan ook met tape. Tenzij je er heel dicht bij gaat lassen.... dan is tape of kunststof niet zo handig

Later,

Loek

leotje60

MF veteraan
14 sep 2009
2.465
32
62
Leiden
vraagje,
iemand hier die een stalen kast (enigszins demontabel) netjes in elkaar kan lassen?

graag via pm reactie🤙
Je hebt toch zelf een heel mooi lasapparaat??
Nog bedankt trouwens voor je prompte reactie op mijn PB. Laat maar, ik ben al voorzien.

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
505
106
34
Maakt niet uit hoe je ze noemt. Ik ga er even van uit dat je daar het begin en eind van een buis mee wil afsluiten om die te vullen met argon als backing gas.

Dan maakt het materiaal ook niet zoveel uit. Kan ook met tape. Tenzij je er heel dicht bij gaat lassen.... dan is tape of kunststof niet zo handig

Later,

Loek
Zojuist de tip gekregen om aluminium folie erin de proppen. En het is idd om het af te sluiten.

bracco

MF'er
4 feb 2004
215
1
33
apeldoorn
Heeft iemand misschien nog tips voor een 20l argon fles net over de grens bij arnhem? Ik zie op duitse sites al volle 20l flessen voor 150 euro, dat scheelt toch flink met nederland. Iemand daar ervaring mee? Kun je deze flessen naderhand ook gewoon in NL laten vullen?

bluemoon

MF veteraan
25 okt 2009
2.347
254
34
Precies, aluminium tape gebruiken we voor backing gas, dat kan desnoods 5mm naast de las zitten, maakt niks uit

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
11.364
331
59
nijmegen
Heeft iemand misschien nog tips voor een 20l argon fles net over de grens bij arnhem? Ik zie op duitse sites al volle 20l flessen voor 150 euro, dat scheelt toch flink met nederland. Iemand daar ervaring mee? Kun je deze flessen naderhand ook gewoon in NL laten vullen?
Als je toch bij de grens woont, waarom dan hier laten vullen, ik rijd gewoon met mijn koopfles naar kleve, en wissel hem daar bij de bouwmarkt om...
En ja de aansluiting is anders dus koop ook daar gelijk een regelunit, ben je in een keer klaar, kosten op ebay geen drol

bracco

MF'er
4 feb 2004
215
1
33
apeldoorn
Als je toch bij de grens woont, waarom dan hier laten vullen, ik rijd gewoon met mijn koopfles naar kleve, en wissel hem daar bij de bouwmarkt om...
En ja de aansluiting is anders dus koop ook daar gelijk een regelunit, ben je in een keer klaar, kosten op ebay geen drol
Bedankt voor je reactie, dat klinkt goed! Welke bouwmarkt is dat? En weet je misschien ook wat een fles en vulling daar kost?

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
11.364
331
59
nijmegen
Bedankt voor je reactie, dat klinkt goed! Welke bouwmarkt is dat? En weet je misschien ook wat een fles en vulling daar kost?
Hornbach, maar let wel op de Duitsers zijn nogal van de regeltjes, dus een fles die over datum is kun je niets meer mee doen....
Daarnaast, een fles kost rond de 125 euro, en een vulling rond de 40 euro, dus als je eenmaal daar de investering gedaan hebt, krijg je altijd een goedgekeurde fles

bracco

MF'er
4 feb 2004
215
1
33
apeldoorn
Hornbach, maar let wel op de Duitsers zijn nogal van de regeltjes, dus een fles die over datum is kun je niets meer mee doen....
Daarnaast, een fles kost rond de 125 euro, en een vulling rond de 40 euro, dus als je eenmaal daar de investering gedaan hebt, krijg je altijd een goedgekeurde fles
Ik kan op internet geen Hornbach in Kleve vinden, klopt dat?

• Like
Waarderingen: Mr. M

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.786
15
32
026
Is hier iemand die een rolkooi kan namaken?
Moet wel fatsoenlijk worden gelast anders heeft het nog geen functie bij een crash haha.
Heb deze kooi ter beschikking om na te maken

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
505
106
34
Even een Noob vraag.
Ik heb een Lorch 2040 Mig/mag apparaat. En Ik lees overal dat je met een Mig/mag aluminium kan lassen, maar ik kan nergens vinden of het apparaat een andere setting (denk het haast wel) nodig heeft, ofjuist niet....

Iemand van hier die me een antwoord kan geven???

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
7.462
803
Ander draad.
Ander gas.
Andere doorvoerrollen.

En verder weet ik het ook niet:+

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.276
152
50
wezemaal
Doorvoerrollen...... ??
een nylon opspanrol, de ijzeren "beschadigd" de draad waardoor die gaat stroppen in het laspitje. Laspitje best ook iets groter als tov ijzerdraad van dezelfde diameter. en koop een grote voorraad, draad blijft er geregeld in het pitje plakken en "last" zichzelf vast.

• Like
Waarderingen: Tjokke84