Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Ik neig sterk naar het eerste, maar heb er zelf geen kennis van.
Kameraad heeft enkel de bobine vervangen.
Dan is het inderdaad bijzonder opmerkelijk dat de dealer vrijwel geen compressie meet. (decompressie nog ingeschakeld?) Maarja, daar doe je nu niks meer aan. Veel plezier met je TransAlp!
 
Dan is het inderdaad bijzonder opmerkelijk dat de dealer vrijwel geen compressie meet. (decompressie nog ingeschakeld?) Maarja, daar doe je nu niks meer aan. Veel plezier met je TransAlp!
Denk de auto decompressie idd. Doorgaans weinig vertrouwen in dealers wat diagnoses aangaat...
 
Hallo allemaal,

Dit is een al wat ouder topic maar ik post het toch maar.

Ik ben een wat oudere her-opstapper die na zo'n 20 jaar niet gereden te hebben een Aprilia Pegaso 650 i.e. heeft gekocht. En die wilde
ik hier graag even laten zien. Mochter er nog leden zijn dietips en trucs hebben voor onderhoud of rijden dan hoor ik die graag. 👍

1686199465867.png
 
En hallo, ik schijn hier nu ook wat te zoeken te hebben. Afgelopen maandag deze gekocht en ik ben er best tevreden over 🙂
Ik werk sinds kort in Den Haag, dat zegt genoeg denk ik. Dus deze maar in huis gehaald. Hij zal in de winter moeten bikkelen, maar dat moet gewoon kunnen.
IMG-20230904-WA0001.jpeg
 
Is het niet! Nog beter, als je het mij vraagt.
2002, net over de 18k en voor een heel lieve prijs. Ik was eerst op zoek naar een nieuwere generatie, maar werd hetzij niet goed geholpen door de betreffende dealer, hetzij had (een andere) ronduit slechte recensies. Deze heb ik van een particulier gekocht en is gewoon dik in orde.
Voor wat ik er mee wil is dit genoeg, totdat ik meer te besteden heb (en dan begint de ellende opnieuw). Gewoon woon werk, file en stad, in weer en wind. En voor de afstand hoeft het ook niet meer te zijn. Waarschijnlijk zijn de handkappen ook meer dan genoeg tegen de vrieskou, ik ben ter plaatse voordat mijn vingers er af vriezen.

Helemaal dikke prima dus :Y
 
Oh en ik zal toch wel regelmatig 98 tanken hoor. Voor wat dit gebruikt ten opzichte van mijn auto blijf ik nog steeds ver onder budget.
 
Oh en ik zal toch wel regelmatig 98 tanken hoor. Voor wat dit gebruikt ten opzichte van mijn auto blijf ik nog steeds ver onder budget.
Nergens voor nodig.
De carburateur versie lust ook gewoon prima E10, m'n maatje doet er niks anders in. Wat alleen soms voorkomt is dat een vlotternaald die al stervende is met E10 net over het randje gaat, maar die had je anders binnen een half jaartje ook wel gehad.

Bij injectie is het al helemaal geen probleem. Deze blokken hebben geen klopsensor en lage compressie dus tussen octaangetal 95 en 98 merken ze niks. Alleen als je bijvoorbeeld een half jaar niet gaat rijden zou ik zorgen dat je er iets zonder ethanol in krijgt.
 
En precies nu staat er een Factory op Marktplaats :+ Da's erg jammer, maar vooruit. Die kan dan naar een ander.
 
Hoe zetten jullie bagage vast? Ik heb nu een bandje door de handgrepen heen getrokken, maar verder is er niet veel houvast.
 
Mijn habitat is tussen twee rijen auto's, dus als ik er iets aan kan doen steekt er zo min mogelijk uit. Beginnend bij zijkoffers (big no) en een topkoffer vind ik ook teveel (little no). Ik wacht nog op een tas met wat mooie straps (ik heb toch geen passagiers), maar die moeten wel ergens aan bevestigd kunnen worden.

Bovendien en los van dat alles, wat is het nut van zo'n rekje als je er niks aan vast kunt maken?
 
Zijkoffers dacht ik al, maar een topkoffer is super praktisch.

Wij doen op dat soort rekjes vaak alles vastzetten met van die kleine sjorbandjes. Heeft wel een paar serieuze nadelen, maar bijvoorbeeld onze enduro's hebben geen optie tot topkoffer en soms moet er wel wat mee.
Spanbanden op zachte bagage zitten super vast, bij vertrek... de lading vervormt/verschuift iets en je kunt opnieuw beginnen. Met nattigheid vervormd het nog meer.
Ook blijft het gewoon een geknooi.

Er zijn topkoffer rek tassen met vaste sjorbandjes die naar je passagierssteps enz gaan. Maar echt 100% passen doet het nooit echt lekker. Die met een harde schaal zijn al wat beter, maar dan moet je langzaam aan wel gaan nadenken wat nog het verschil is met een koffer die toch nog praktischer is.

Verder is een topkoffer rek ook vaak platter dan een origineel rekje. Dus ook al zit je koffer er niet op is het praktisch dat je bijvoorbeeld tijdens fun touren met je motor maatjes je je bakkie pleur ergens anders neer kunt zetten dan oo de grond waar "die ene kluns" hem toch weer omschopt.
 
Toch een nieuwe vraag. Hoe smeren jullie de ketting? Allemaal met een paddockstand?

Net als met 't bagagerek is er niet echt veel houvast voor andere opties. En bobbins kun je ook niet kwijt...
 
Toch een nieuwe vraag. Hoe smeren jullie de ketting? Allemaal met een paddockstand?

Net als met 't bagagerek is er niet echt veel houvast voor andere opties. En bobbins kun je ook niet kwijt...
Ik heb een stokje op maat gezaagd dat ik rechtsachter onder het uiteinde van de achterbrug parkeer terwijl de motor op z'n zijstandaard staat. Dat stokje is precies lang genoeg dat het achterwiel een halve centimeter boven de grond komt te hangen. Je kunt dan op je gemak de ketting smeren terwijl je beide handen vrij hebt. Werkt perfect, weegt niks en kost niks :t
 
Kijk, dat zijn crea's *D

Zoiets had ik voor mijn vorige motor ook, dus ook geprobeerd... om er achter te komen dat 't heel instabiel was en eigenlijk gewoon nergens paste. Dus heb je een foto? Ben heel benieuwd.
 
@Lemmy
Bijgaand een plaatje. Het was gewoon een stukje bezemsteel. Heb aan weerszijde een metalen klem erop gedaan zodat het hout niet kan splijten onder belasting. Ook heb ik 1 zijde schuin afgezaagd om zoveel mogelijk contactoppervlak te creëren.
DSC_1486.JPG


Op deze foto staat ie bijna verticaal omdat het 18" achterwiel nu gemonteerd is. Ik heb het stokje oorspronkelijk voor een 17" wiel gemaakt, maar het werkt gelukkig met beide wielen.
DSC_1487.JPG
 
Hallo allemaal,

Mijn ex Tuscany Tibet Pegaso wordt momenteel opgeknapt door de maat die m heeft overgenomen. Blokje ligt momenteel open om de lekke koppakking te vervangen en nog wat zaken te doen.

Nu is hij opzoek naar een koplamp voor een 2003 model pegaso. Heeft iemand nog iets liggen?

Plaatje bij het praatje:
IMG_20210410_222215_197.jpeg


Motor komt trouwens binnenkort opgeknapt en wel, dus met een verse pakkingset (kop,voet, kleppendeksel), nieuwe zuigerveren, gruwelijk dure nieuwe inlaatrubbers en hopelijk een nieuwe koplamp te koop.
 
Nog een beter idee en ik heb nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.

Vandaag met 't ding naar 'het mannetje' geweest om 'm even te laten checken en goedkeuren. Niet dat 'ie veel nodig heeft, maar gewoon... een kennismakingsgesprekje, bandjes checken, ketting meteen een drupje en een tikje met de inbus, dat werk. Kettingsetje speuren voor het voorjaar en een paar vragen van mijn kant, waaronder het smeren. Ik heb ook al gespeeld met het idee van een smeersysteem, maar toen kwam het briljante voorstel

"Waarom monteer je geen middenbok?"

De vraag is eerder "waarom heb ik daar nooit eerder aan gedacht?" |(
Dus, die komt tzt nu mijn kant op :+
 
Nog een beter idee en ik heb nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.

Vandaag met 't ding naar 'het mannetje' geweest om 'm even te laten checken en goedkeuren. Niet dat 'ie veel nodig heeft, maar gewoon... een kennismakingsgesprekje, bandjes checken, ketting meteen een drupje en een tikje met de inbus, dat werk. Kettingsetje speuren voor het voorjaar en een paar vragen van mijn kant, waaronder het smeren. Ik heb ook al gespeeld met het idee van een smeersysteem, maar toen kwam het briljante voorstel

"Waarom monteer je geen middenbok?"

De vraag is eerder "waarom heb ik daar nooit eerder aan gedacht?" |(
Dus, die komt tzt nu mijn kant op :+
Zijn die er voor het 1e model 650?

M'n maat heeft z'n zijstandaard stuk en wil graag die vervangen hebben of een middenbok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan