Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Dag allemaal,
Deze week heb ik een Pegaso Trail van 2008 gekocht. Heb nu van alles en nog wat om op te rijden haha. Maar ik heb Bovag garantie op deze motor en voordat ik aan de bel trek over iets wil ik eerst eens wat ervaren pegaso rijders wat vragen.
Als ik zo'n 3000 toeren in de 2e en 3e versnelling rij dan houdt de motor wat in, het lijkt wel of deze dan smoort. Nu heb ik zelf niet veel ervaring met 1 cilinders (behalve mn brommers van vroeger maar dat is zo lang geleden ;-)), mijn vraag dus of dit normaal is. Omdat ik een V-twin en een 4 cilinder Honda heb kan ik het natuurlijk niet vergelijken maar toch.........

Ik ga overigens toch nog wel terug want er zit wat condens achter het ruitje van mijn dasboard..

Alvast mijn dank voor de antwoorden!

Groetjes
Inge
 
Dat inhouden is "vrij" normaal, doen ze allemaal, tenzij je een Power Commander gebruikt en nog wat andere truukjes uit haalt.
Wat je kan doen zonder deze truukjes, is gewoon het gas open houden. Maar inderdaad die lastwisselingen dat merk je wel.

Aprilia Pegaso 650 Strada/Trail TIPs

Hier kun je onder andere vinden wat je eventueel aan kan passen.

Ook de condens in het dashboard "hoort er bij". Je kan hiervoor een klein gaatje aan de zijkant boren, dan is het ook weg. Ik weet niet of ze ooit een dashboard/tellercluster uitgebracht hebben wat hier geen last van heeft...

De mijne heeft overigens van beide last. Ik stoor me er niet aan en neem het er gewoon bij. Ik ga liever zelf ook niet vanalles weghalen/aanpassen.

Bij mijn vorige Pegaso heb ik overigens wel die "snorkel-mod" gedaan. Dat leverde inderdaad wel enig verschil op. Echter had deze geen lambda sonde (model 2005), en nieuwere types (vanaf 2007?) die hebben dat wel, en dat scheelt ook weer iets (nadelig helaas).
 
Laatst bewerkt:
Hai.
Dank voor je antwoord! Als ik het maar weet dan kan ik er vast wel mee leven. Ik rijd ook in een Alfa 166 dus ik ben wat gewend;-)...........................Italiaans heeft zo'n zijn charmes nietwaar?

Ga je link eens ff doorspitten (gelukkig in het Engels en niet in het Italiaans! :))
 
Laatst bewerkt:
Condens en het inhouden bij lagere toeren is een puur injectie verhaal.
Motoren met meerdere cilinders en injectie hebben hier nagenoeg geen last van.,maar een 1 cilinder veel meer.
Dit omdat het veel lastiger af te stellen is.
Inderdaad met een powercommander kan je dit verhelpen,je kan er ook mee leren leven.
Persoonlijk heb ik wel een powercommander erop gemonteerd,dit omdat ik het storend vond als ik door een b.v. dorpje rij en telkens bij 50 km p u dat aan /uit gevoel heb.

Gaatje boren van 2 mm in dashbord werkt perfect (aan de zijkant,rechts)
En inderdaad,Italiaans heeft zijn charmes,maar ook vraagtekens voor mij.
 
full


full


full



Eindelijk gelukt: Foto,s van mijn Geliefde.ha ha.
Heerlijke motorfiets,die niet zomaar weer weggaat.
Naar eigen smaak aan gepast.
Wil alleen de buddy nog doen.
Misschien een keer een Pegaso meeting organiseren???
 
Mooi ding hoor!
Maar waar heb je zo'n powercommander besteld als ik vragen mag? Ik mag aannemen dat zowel voor de Strada als de Trail dezelfde commander van toepassing is?
Wat ga je doen met de buddy? De mijne heeft een miniscuul gaatje waar ik me best wel aan stoor omdat ik het nu weet, vooralsnog ziet niemand het maar het gaat om mezelf natuurlijk......
Er zijn weinig dingen te krijgen voor deze motor volgens mij, heel anders dan voor mijn andere motoren.....

Die meeting: goed idee! Volgens mij zijn er niet zo heel veel Pegaso's dus zal het mooi kleinschalig worden!
 
De powercommander heb ik bij mijn dealer besteld (AART NOLEN).
Maar deze kan je bij iedere dealer bestellen,je moet wel de PC 3 bestellen en een z.g.n. O2 sensor,deze is gelijk aan die van een Yamaha XTX .
Je kan al deze gegevens terugvinden op de door EXUdus gegeven site.
Wat de buddy betreft zou ik deze graag een beetje willen verhogen en aan andere look willen geven.
Dat wordt waarschijnlijk op een ander jaar,nu eerst maar eens gaan rijden.

Als ik meer reacties krijg op een meeting,wil ik best wel wat organiseren.
Als je zoekt,vooral buirenlandse sites is er best wel wat te koop.
Ik heb b,v een reasrhugger gekocht via Engeland en spiegels van een Tuono.
Zelf de andere duo beugels van RVS gemaakt(til ik hem wat makkelijker op en om.)
 
@ La Belle.
Ik heb me t.o.v jou ff terug getrokken i.v.m je blessure.
Maar je hebt er gelukkig nog zin in.
Zou je een rondje Hoeksche Waard aankunnen???,dan regelen we dat,als het weer wat beter weer wordt.
Je kan hier best wel een leuke rit uitzetten,dus dat moet wel lukken.
Wacht ff af of er nog meer evt. gegadigden zijn.
 
@ PHUNO dat moet (hopelijk) wel lukken rondje Hoekse Waard
Verder met m'n gezondheid gaat nog niet helemaal top (heb ook Fibromyalgie) maar heb inmiddels wel weer gereden :]
Idd nog even meerdere reacties afwachten :Y
 
Mooi weer is wel een vereiste!! En de locatie ook want ben nog niet zo'n verre reiziger haha!
Hmm Aart Nolen, ik weet nu al dat we ver bij elkaar vandaan zitten. Ik woon in de buurt van de TT baan...
 
Kunnen we beter ongeveer in midden van elkaar afspreken
PHUNO en ik wonen omgeving Rotterdam
Bij mij is voor deze meeting mooi weer ook een vereiste :Y
exOdus in welke omgeving woon jij??

Voor nu welterusten all! :W :z
 
Ja dat is een ,,probleem,, als je landelijk iets wil organiseren.
EXOdus woont in de omgeving van Eindhoven,als ik het goed heb,en V8tje in de buurt van Assen.
We zijn in ieder geval al met 4.
Wachten(is toch nog niet echt mooi weer) tot er misschien nog meer reacties komen.
EXodus zo,n 90 km bij ons vandaan La Belle,en V8tje zo,n 188 km.
Dus de kant van V8tje op lijkt me logisch,als we met 4 blijven.

188+90=278:2 = 138km vanuit Rotterdam. kom ik uit bij de Postbank in Arnhem.
Is dat een idee?????
 
Na R1 en GSXR1000 te hebben gereden, werd het voor mij tijd voor iets dat in de stad wat normaler te bereiden is en op lange afstanden niet zo'n pijn in de polsen met zich mee bracht.
Na veel rond kijken kwam ik in mijn smaak uit op de BMW Scarver, Ducati monster en de Aprilia Pegaso.
Het feit dat ik nu hier post, mag mijn keuze wel duidelijk maken.
Ik rij nu heerlijk op mijn 2002 Peg. Zowel door de stad als stukken snelweg.
Momenteel staat hij er nog stock bij maar volgende maand staan de volgende zaken op de planning:
-Laser/GPR uitlaat systeem
-Power commander
-Afstellen bij dynojetvdmeer
-mogelijk kuipdelen mat zwart spuiten.

Als alles gedaan is en er een poetsbeurt verricht is, zal ik ook even fotos posten.
Mocht er dan een rit georganiseerd worden, ben ik daar voor in!
 
Arnhem dat zou op zich wel te doen zijn. Ik heb er persoonlijk gezien niet heel veel zin in echt 200 km te moeten reizen... Ik woon inderdaad in Eindhoven.
Ik neem aan dat we ook een toer ritje organiseren?
 
hey , ik heb een vraaje, Net olie wissel enz... laten doen om vrouwtje haar strada klaar te maken voor de trip naar het Gardameer. Nu vertelde de dealer me dat je best de olie kan nakijken.... koude motor starten, enkele minuten laten draaien en dan met draaiende motor het peil controleren... ik deed het alijd met warme moter als we na een rit gestop waren...was niet goed volgens hem...hoe controleren jullie je olie peil... en een verbruik van 0,5 op 10.000km is zeker niet slecht denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ,knipoog naar het superblok van Yamaha.
Veel Yamaha,s gehad,maar deze puur gekocht om zijn uitstraling en rijgedrag.
Dat kunnen die Italianen wel,beter als blokken inelkaar schroeven.,vandaar.
@etv-mille oliepeilen: stukkie rijden ,zo,n 3 km, langs de kant zetten en peilen.
Met oliefilter 2.7 liter.
Eerst 2 liter,dan stukkie rijden en later 0,7 erbij gooien,rijden en peilen.
En rij je altijd eerst goed warm,gaat hij lang mee en weinig olieverbruik.
Vraag gelijk aan het vrouwtje of zij in de toekomst ook geen zin heeft in een Pegaso meeting ,toerritje,
 
Pfff Arnhem....zal er over nadenken hoor!

Maar euh ik heb een vraagje. Ik heb mijn Trail gekocht met originele kofferrekken. De zijkanten heb ik er af gehaald. Voor de topcase niet. Deze was er helaas niet bij. Dus ben ik aan het zoeken gegaan naar een originele koffer. Ik kom uit op 3 exemplaren, te weten: Aprilia Pegaso Strada Trail 650 Accessory - Top/cases, side cases II parts IE 650 2005, 2006, 2007 spares Aprilia Parts UK, Worldwide for Aprilia Scooters & Aprila Motorcycle 1992 to 2013

Maar hoe maak je zo'n ding eigenlijk vast? Enneuh ik kom van deze koffers ook op brommerwinkels terecht:-(............tja het zou ongetwijfeld hetzelfde kunnen zijn natuurlijk.

Maar kunnen de mensen met een topcase mij vertellen hoe het zit met de bevestiging en/of mij van meer info willen voorzien (nr op de koffer misschien en of deze overeenkomt met bovenvermelde?

Dank alvast allemaal!
En we hopen op een beetje zon, dan hebben we mss ook zin om wat verder te rijden ;-)
 
Pfff Arnhem....zal er over nadenken hoor!

Maar euh ik heb een vraagje. Ik heb mijn Trail gekocht met originele kofferrekken. De zijkanten heb ik er af gehaald. Voor de topcase niet. Deze was er helaas niet bij. Dus ben ik aan het zoeken gegaan naar een originele koffer. Ik kom uit op 3 exemplaren, te weten: Aprilia Pegaso Strada Trail 650 Accessory - Top/cases, side cases II parts IE 650 2005, 2006, 2007 spares Aprilia Parts UK, Worldwide for Aprilia Scooters & Aprila Motorcycle 1992 to 2013

Maar hoe maak je zo'n ding eigenlijk vast? Enneuh ik kom van deze koffers ook op brommerwinkels terecht:-(............tja het zou ongetwijfeld hetzelfde kunnen zijn natuurlijk.

Maar kunnen de mensen met een topcase mij vertellen hoe het zit met de bevestiging en/of mij van meer info willen voorzien (nr op de koffer misschien en of deze overeenkomt met bovenvermelde?

Dank alvast allemaal!
En we hopen op een beetje zon, dan hebben we mss ook zin om wat verder te rijden ;-)

Ik heb een strada 2007 met een originele aprilia topkoffer die ik eigenlijk niet gebruik... anders moet je er ns naar kijken of het wat is.

mbt meeting: leuk hoor altijd wel voor te porren

iets anders... ga binnen kort met mn pegaso ca 5000km door oost europa snorren en wil vertrekken op nieuwe bandjes... wie wil zijn bandenervaringen met me delen? Heb er nu sporttec M3 op liggen (metzeler) maar vind de levensduur niet geweldig.
 
Ik neem na 2,5 jaar afscheid van deze topic. Heb gisteren namelijk mijn Pegaso 650 Strada (2006) ingeruild op een RSV 1000 R (2004).

Niet meegenomen zijn:
- originele dempers
- originele achteruitkijkspiegels (rond)

Mochten er geïnteresseerden zijn in deze dempers en/of spiegels, laat het me maar weten! Ik wens jullie net zo veel plezier met jullie Pegaso´s als ik heb gehad met de mijne. Wellicht tot ziens bij een MF of ARA ritje! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan