KTM vraagt uitstel van betaling aan

Ok, het LC8c-blokje heeft misschien wat te zachte nokkenassen en/of andere euvels.

Maar het LC8-blok is toch echt wel bewezen bomproof, met rijders/fans die er soms tot wel 300.000 km's opgezet hebben, zonder revisie. Het zelfde geldt voor de ééncylinders 690 en 701's; uiterst betrouwbaar en loopt gemakkelijk een ton. Ze kunnen het wel, maar voornamelijk met materiaal waar ook mee geraced is. Jullie weten vast nog dat twins op een gegeven moment omwille van de veiligheid verboden werden in Le Dakar? Zie hier nu een blokje, de LC8c waarmee nog niet/nooit geraced is, dus geen goeie feedback van coureurs, dus de volgende in de rij die mocht gaan testen was de consument. Volgens mij is dit een modus operandi die heel ongelukkig uitgepakt heeft voor KTM. Bij software ontwikkeling kan je volgens mij wel betatesting door gebruikers laten doen of zelfs alfa versies uitbrengen. Dat gat loop je met snelheid wel dicht. Maar bij hardware zoals een motorfiets kan je dat eigenlijk niet maken! Zelf ben ik supertevreden over de Husaberg die ik had met een KTM-blokje. Het kan dus wél!
2 1 cilinders 701 en 690.
690 2016 zuigerveer afgebroken binnen 5000 KM
701 2019 hetzelfde maar dan na 20k KM
Toevallig heeft KTM stil zwijgend zowel de cilinder als zuiger aangepast omdat dit erg vaak voor kwam.
Zelfde geldt voor de Clutch slave cylinder die zonder enige reden faalt. Ken mensen die het na 5km uit de showroom hadden, of pas na 6 jaar rijden.
Ik heb nog nooit een KTM/husqvarna gehad waar ik niet direct iets aan hoefde te doen.
Zowel voor de 690/701 als de 1190 adventure R heb ik genoeg ontwerp fouten mogen oplossen
 
690 na 40k olieschraapveer gebroken.
Nu m.n 500exc een O ring van de koppeling.
 
Dan mag ik tot nu toe niet klagen met de 390 Duke. Het enige dat niet echt lekker werkt is het richtingaanwijzerschakelaartje. De 690 Duke gaat pas in het voorjaar ingebruik, maar bij de eerste eigenaar is er niets noemenswaardigs stuk gegaan. 🤞🏻
 
Knipperlichten na elke vakantie kaduuk of kwijt.
Contactslot ook maar weggehaald geeft alleen maar storing o ja km teller werkt ook al jaartje niet meer.
Wat is het toch een fijn apparaat.
Moet bekennen dat ik hem al half jr niet heb aangeraakt ;(
20240605_121813.webp

Komt wel weer als het wat warmer is
 
Knipperlichten na elke vakantie kaduuk of kwijt.
Contactslot ook maar weggehaald geeft alleen maar storing o ja km teller werkt ook al jaartje niet meer.
Wat is het toch een fijn apparaat.
Moet bekennen dat ik hem al half jr niet heb aangeraakt ;(
Bekijk bijlage 2086604
Komt wel weer als het wat warmer is
Gave bunker / schuilkelder. Waar is dat ?
 
Ik koop al jaren bijna elk jaar weer een nieuwe en ik rijdt 20.000 km per jaar. 8/10 motoren waren KTM met alle soorten blokken die ze gemaakt hebben, maar heb ook andere merken in huis en ik vind de KTM’s niet noemenswaardig onbetrouwbaarder dan Yamaha’s, Guzzi’s, Triumphs en Kawasaki’s. Honda is ander verhaal. Over het algemeen heb ik op de KTM’s de meeste lol en daar gaat het om.
Duurste euvel dat ik heb gehad was het sneuvelen van de electronische cartridges van de 1290 SAS (maar garantie). Mechanisch heb ik nog nooit iets gehad en heb ze soms tot 65.000 km gereden.

Het zal mij dus niet zo intereseren wat de keyboard ridders van KTM’s betrouwbaarheid vinden. Ik heb mijn eigen ervaring.
 
Ik koop al jaren bijna elk jaar weer een nieuwe en ik rijdt 20.000 km per jaar. 8/10 motoren waren KTM met alle soorten blokken die ze gemaakt hebben, maar heb ook andere merken in huis en ik vind de KTM’s niet noemenswaardig onbetrouwbaarder dan Yamaha’s, Guzzi’s, Triumphs en Kawasaki’s. Honda is ander verhaal. Over het algemeen heb ik op de KTM’s de meeste lol en daar gaat het om.
Duurste euvel dat ik heb gehad was het sneuvelen van de electronische cartridges van de 1290 SAS (maar garantie). Mechanisch heb ik nog nooit iets gehad en heb ze soms tot 65.000 km gereden.

Het zal mij dus niet zo intereseren wat de keyboard ridders van KTM’s betrouwbaarheid vinden. Ik heb mijn eigen ervaring.
Zou die 990 trackbike iets voor jou zijn?
 
Maar dat lost niks op, want ze monteren dezelfde inferieure troep.

2019 790 17600km: Nokkenasschade. KTM monteerde onder coulance nieuwe cilinderkop, nokkenassen en slepers.

3200km later:

Bekijk bijlage 2086650
Slechte zaak…..hardingsproces/oliesmering dus niet in orde.

De 890 hier heeft te weinig gelopen dus daar zijn de deksels er nog niet afgeweest…..
 
nou als ik een probleem heb, dat wordt "opgelost" en binnen no time hetzelfde probleem weer zou ik ook weinig goede woorden over hebben voor die fabrikant
 
Nee hij wil zijn gelijk bevestigd hebben dan doe je het op die manier.

Toch propje

Je moet niet bij mij zijn, maar bij je favoriete fabrikant.
Dat een blok zwakke punten / kinderziektes heeft, kan gebeuren.
Dat het na bijna 6 jaar nog steeds ongewijzigd de showrooms verlaat, is laakbaar.
Dat vervangingsonderdelen na bijna 6 jaar nog steeds hetzelfde mankement hebben, is onbegrijpelijk.
Dat bezitters vervolgens de dupe zijn, want geen vertrouwen meer in de fiets, geen terugroepactie, dus waardevermindering, is gewoon klote.

Maar KTM gaat als onderdeel van de redding zwaar inzetten op kostenbesparingen op in te kopen onderdelen. Dus het komt vast goed.

Sterkte er mee, en hou de kop in het zand!
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet bij mij zijn, maar bij je favoriete fabrikant.
Dat een blok zwakke punten / kinderziektes heeft, kan gebeuren.
Dat het bijna 6 jaar nog steeds ongewijzigd de showrooms verlaat, is laakbaar.
Dat vervangingsonderdelen na bijna 6 jaar nog steeds hetzelfde mankement hebben, is onbegrijpelijk.
Dat bezitters vervolgens de dupe zijn, want geen vertrouwen meer in de fiets, geen terugroepactie, dus waardevermindering, is gewoon klote.

Maar KTM gaat als onderdeel van de redding zwaar inzetten op kostenbesparingen op in te kopen onderdelen. Dus het komt vast goed.

Sterkte er mee, en hou de kop in het zand!
Tja, er is overal ‘wat’…soms heb je pech

Ik heb nu sinds een jaar een bmw, ik zie wel hoever ik ermee kom….zelfs met gratis pechhulp erbij…._O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan