Twigsterify
MF veteraan
2 1 cilinders 701 en 690.Ok, het LC8c-blokje heeft misschien wat te zachte nokkenassen en/of andere euvels.
Maar het LC8-blok is toch echt wel bewezen bomproof, met rijders/fans die er soms tot wel 300.000 km's opgezet hebben, zonder revisie. Het zelfde geldt voor de ééncylinders 690 en 701's; uiterst betrouwbaar en loopt gemakkelijk een ton. Ze kunnen het wel, maar voornamelijk met materiaal waar ook mee geraced is. Jullie weten vast nog dat twins op een gegeven moment omwille van de veiligheid verboden werden in Le Dakar? Zie hier nu een blokje, de LC8c waarmee nog niet/nooit geraced is, dus geen goeie feedback van coureurs, dus de volgende in de rij die mocht gaan testen was de consument. Volgens mij is dit een modus operandi die heel ongelukkig uitgepakt heeft voor KTM. Bij software ontwikkeling kan je volgens mij wel betatesting door gebruikers laten doen of zelfs alfa versies uitbrengen. Dat gat loop je met snelheid wel dicht. Maar bij hardware zoals een motorfiets kan je dat eigenlijk niet maken! Zelf ben ik supertevreden over de Husaberg die ik had met een KTM-blokje. Het kan dus wél!
690 2016 zuigerveer afgebroken binnen 5000 KM
701 2019 hetzelfde maar dan na 20k KM
Toevallig heeft KTM stil zwijgend zowel de cilinder als zuiger aangepast omdat dit erg vaak voor kwam.
Zelfde geldt voor de Clutch slave cylinder die zonder enige reden faalt. Ken mensen die het na 5km uit de showroom hadden, of pas na 6 jaar rijden.
Ik heb nog nooit een KTM/husqvarna gehad waar ik niet direct iets aan hoefde te doen.
Zowel voor de 690/701 als de 1190 adventure R heb ik genoeg ontwerp fouten mogen oplossen