KTM vraagt uitstel van betaling aan

Als je bij die fabrieksteams ziet wat er allemaal na een etappe allemaal vervangen word dan denk ik bij mezelf die is zo'n beetje half nieuw in plaats van enkel geserviced/gerepareerd. Buiten de rijkunsten van de rijders heb ik meer respect voor de kistrijders als de fabrieksrijders.
Die hebben enkel tijd en budget voor het echt hoognodige.
 
Ik zou niet weten waarom wij KTM moeten helpen. Ze hebben geld uitgegeven als water. Stefan Pierer heeft zich als een zonnekoning gedragen. Hoe kun je nou binnen een jaar 1,8 miljard uitgeven aan onzinnige zaken, terwijl de verkopen instorten? Grootheidswaanzin. En als de producten nou nog enigszins kwalitief en betrouwbaar waren, en de garantie boven elke twijfel verheven. Maar nee, crosstechniek in blokken die 1,5 ton zonder revisie moeten kunnen halen. Om over het design nog maar te zwijgen.
Ik zie dat je enthousiast bent. :+
 
Ze zoeken investeerders, geen aandeelhouders. De een levert ze geld op, de ander kost ze geld. Tevens als ze meer aandelen gaan uitgeven, dan moeten ze die uit de eigen portfolio halen of nieuwe maken. Maken ze nieuwe worden de andere weer minder waard.

db
Het is kiezen of delen.
Nu is het probleem van KTM, als iedereen met een KTM een klein aandeel heeft gaan er mogelijk een aantal daar van ook investeren.
Je voelt je meer betrokken.
Maar verder niet 100% serieus.
Gewoon een gek idee gedropt midden in de massa.
Maar uit de vergadering komen dan soms de mooiste oplossingen uit de groep. ;)
 
Deels zit er waarheid in. Dat het financieel zo hard achteruit ging is wel degelijk te wijten aan slecht bestuur. Wat betreft de kwaliteit: zeker zuur voor de mensen die het betreft, maar ik denk dat het deels ook flink opgeblazen is. Review bombing is echt wel een ding. Neemt niet weg dat de imagoschade groot is. Om maar even een N=1 te doen: ik heb een aantal keer meegemaakt dat we als groep stil stonden omdat er wéér een Honda tussen zat waar de dynamo/spanningsregelaar van stuk was. Ik zal nooit een Honda kopen 🤡
Reviews niet zozeer, maar de dagelijkse stroom aan foto's van totaal in elkaar gedraaide nokkenassen, de volledige radiostilte vanuit KTM, het uiteindelijk niet erkennen van het gehele probleem (het betrof namelijk overduidelijk niet alleen de 790 van een paar bouwjaren), en het weigeren van een terugroepactie heeft de verkoop in Amerika volledig tot stilstand gebracht.
 
Ik hoop het niet maar ik denk dat dit nog maar het begin is van alle elende die nog gaat komen.
Kijk maar eens naar Honda, wil alleen exclusieve zaken hebben met hun merknaam.
Stellantis, zelfde verhaal. Staan bergen auto's al twee jaar buiten op het terrein onverkocht.
Volkswagen in zwaar weer door fabrieken die dicht moeten...
Ford heeft ook al veel voorraad waar ze niet vanaf komen.
En in de Rotterdamse haven staan nog veel meer import auto's uit bv China zover het oog reikt.

Dus ja KTM heeft het zwaar maar er gaan er nog vele volgen ben ik bang.
 
Ze worden daar na elke etappe zo'n beetje geheel opnieuw opgebouwd.
Plus dat die ook niet die grote hoeveelheden kilometers maken.
Die wisselen zelfs complete motorblokken om de Dakar te kunnen uitrijden,al gebeurt dat ook bij andere merken.
Er is geen enkel verband tussen kwaliteit van de normale motoren en wat een merk als KTM gebruikt om de Dakar te kunnen winnen.
Als ze zouden verbieden om blokken te openen of te vervangen zouden er veel het einde niet halen.
 
Ok, het LC8c-blokje heeft misschien wat te zachte nokkenassen en/of andere euvels.

Maar het LC8-blok is toch echt wel bewezen bomproof, met rijders/fans die er soms tot wel 300.000 km's opgezet hebben, zonder revisie. Het zelfde geldt voor de ééncylinders 690 en 701's; uiterst betrouwbaar en loopt gemakkelijk een ton. Ze kunnen het wel, maar voornamelijk met materiaal waar ook mee geraced is. Jullie weten vast nog dat twins op een gegeven moment omwille van de veiligheid verboden werden in Le Dakar? Zie hier nu een blokje, de LC8c waarmee nog niet/nooit geraced is, dus geen goeie feedback van coureurs, dus de volgende in de rij die mocht gaan testen was de consument. Volgens mij is dit een modus operandi die heel ongelukkig uitgepakt heeft voor KTM. Bij software ontwikkeling kan je volgens mij wel betatesting door gebruikers laten doen of zelfs alfa versies uitbrengen. Dat gat loop je met snelheid wel dicht. Maar bij hardware zoals een motorfiets kan je dat eigenlijk niet maken! Zelf ben ik supertevreden over de Husaberg die ik had met een KTM-blokje. Het kan dus wél!
 
Ach ja propje

Veel positiever gaat het met hem niet worden.

Als het zo bagger was dan verkoop je niet zoveel en bij de buurman is het veel groener.
Heb veel motoren gereden japans nieuw vele jaren bmw en nu Ktm. Het minste problemen met de japaners en toch rijd ik een Ktm..........

Leuk joh kijk je veel minder zuur van teminste wel als ik in de spiegel kijk. 😉
 
Die wisselen zelfs complete motorblokken om de Dakar te kunnen uitrijden,al gebeurt dat ook bij andere merken.
Er is geen enkel verband tussen kwaliteit van de normale motoren en wat een merk als KTM gebruikt om de Dakar te kunnen winnen.
Als ze zouden verbieden om blokken te openen of te vervangen zouden er veel het einde niet halen.
Is dat wel zo ?
Van een motorsport website ,
Zo mag een zuiger in het motorblok slechts een keer vervangen worden. Daarnaast krijgt elke motorrijder maar zes achterbanden tot zijn beschikking voor de gehele rally
 
Gewoon husqvarna gasgas en mv een rotschop geven.
En de chinezen lief aankijken of ze willen sponseren.
Krijg je een soort kotvem.
Ktm met kove
hmmmm alle door jou genoemde merken zou ik eruit donderen, met uitzondering van MV.
Misschien dat Audi wil sponsoren ( net als bij dat andere Italiaanse merk? }) )???
 
Die wisselen zelfs complete motorblokken om de Dakar te kunnen uitrijden,al gebeurt dat ook bij andere merken.
Er is geen enkel verband tussen kwaliteit van de normale motoren en wat een merk als KTM gebruikt om de Dakar te kunnen winnen.
Als ze zouden verbieden om blokken te openen of te vervangen zouden er veel het einde niet halen.
Volgens mij mag je geen blokken wisselen of maar 1x.
Is ook logisch toch als je 75 pk uit een 450 blokje perst.
Ik vindt het knap kist rijder of niet.
Heb eens 850km op m.n 690 gedaan m.n reet voelt het nu nog.
RESPECTA.
 
Ach ja propje

Veel positiever gaat het met hem niet worden.

Als het zo bagger was dan verkoop je niet zoveel en bij de buurman is het veel groener.
Heb veel motoren gereden japans nieuw vele jaren bmw en nu Ktm. Het minste problemen met de japaners en toch rijd ik een Ktm..........

Leuk joh kijk je veel minder zuur van teminste wel als ik in de spiegel kijk. 😉
Ik of proper?
 
Weer een fan erbij :)
Het maakt de tongen wel los.
En ik ben blij met m.n ktm nog steeds.
Betrouwbaar neu denk het niet.
Japanner zal betrouwbaarder zijn.
Maar ktm geeft 3x meer lol.:W
 
Ktm en lol ja vindt van wel de laatste 5 waren ktm op een monkey en harley na dan.
Na de monkey wil ik eigenlijk geen japans meer.
Maar die 6 banden 1 dakar uitrijden dat wist ik niet.
Dacht dat je elke dag wel mocht wisselen.
Weet je het zeker?
1000km op keien is een mich.Dessert wel op hoor.
 
Ik heb het opgezocht ( kan iedereen doen)
In principe mag alles gewisseld, maar dan alleen tussen de race’s ,
tijdens de race mag je alleen geholpen worden door andere rijders
Dus in het paddock mag alles gewisseld
 
Terug
Bovenaan Onderaan