KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ik ben mijn garage aan het opruimen heb nog war nieuwe originele onderdelen in de aanbieding :

- Originele uitlaat kompleet
- setje handvaten
- Setje knipperlichten
- Compleet SAS systeem
- Rechter spiegel
- COVER FUEL TANK
- Complete nummerplaathouder
- Seat
- Luchtfilter
- voetsteunen bijrijder+SUPPORT REAR

Powerpart :
- PILLION SEAT COVER zwart

Alles tegen aannemelijk bod

Hoi Eric, ik heb je even een PB gestuurd.
 
Kom me weer ff aanmelden hier.
Na een zeer zwaar ongeval in 2016 met mijn toenmalige superduke 1290R , nu weer eigenaar van een nieuwe overjarige 2018.
Vond de 2019 kleuren wel mooi maar scheelde 2k.
Dus gelijk een zooitje accessoires erbij besteld.
Komt de 2e week 2019 naar mij toe.
 
Kom me even voorstellen. Ben Ferdinand en over een paar weken de eigenaar van een nieuwe superduke R. Zit in het zelfde schuitje als Brander vond de 2019 kleuren niet zo mooi, met wat mooie opties erbij een mooie deal kunnen maken bij de dealer voor een 2018 model. Alleen nog een r&g kentekenplaat houder en dan is die compleet😁.
 

Bijlagen

  • AEBC8E50-7FE2-4E73-9DD5-4A9E3C4EA5FC.jpeg
    AEBC8E50-7FE2-4E73-9DD5-4A9E3C4EA5FC.jpeg
    225,3 KB · Weergaven: 89
Kom me even voorstellen. Ben Ferdinand en over een paar weken de eigenaar van een nieuwe superduke R. Zit in het zelfde schuitje als Brander vond de 2019 kleuren niet zo mooi, met wat mooie opties erbij een mooie deal kunnen maken bij de dealer voor een 2018 model. Alleen nog een r&g kentekenplaat houder en dan is die compleet😁.
heb het qs pakket en handvat verwarming.
Verder Akra demper , zadel , afdekkapje en de r&g kenteken plaathouder.
Verder nog wat klein spul.
Speciaal niet voor het fullsysteem gekozen ivm buitenland.
Klinkt wel super.
Ook gefeliciteerd Ferdinand.
 
heb het qs pakket en handvat verwarming.
Verder Akra demper , zadel , afdekkapje en de r&g kenteken plaathouder.
Verder nog wat klein spul.
Speciaal niet voor het fullsysteem gekozen ivm buitenland.
Klinkt wel super.
Ook gefeliciteerd Ferdinand.

Jij ook nog gefeliciteerd! Heb het performance pack, track pack en ook handvatverwarming. Ergo seat etc ook nog. Na lang twijfelen of ik het vol systeem ging nemen toch maar de knoop doorgehakt en het toch gedaan. Heb hiervoor een s1000rr gehad met vol systeem (hier kon geen DB killer in) en dat was echt asociaal hard. Vind hierbij het vol systeem met DB killer erin gelukkig mee vallen. Dus hoop dat onze blauwe vrienden dat ook vinden, in Duitsland en Nederland 😬
 
Kom me even voorstellen. Ben Ferdinand en over een paar weken de eigenaar van een nieuwe superduke R. Zit in het zelfde schuitje als Brander vond de 2019 kleuren niet zo mooi, met wat mooie opties erbij een mooie deal kunnen maken bij de dealer voor een 2018 model. Alleen nog een r&g kentekenplaat houder en dan is die compleet😁.

Als ik het goed heb staat ie daar binnen bij Motor2000, klopt dat?

Heb de mijne ook bij hen in onderhoud, rij jij ook rond in de buurt van zeeland?
 
Als ik het goed heb staat ie daar binnen bij Motor2000, klopt dat?

Heb de mijne ook bij hen in onderhoud, rij jij ook rond in de buurt van zeeland?

Jaa dat klopt! Heb hem inderdaad bij motor2000 besteld. Vind het zelf echt een top zaak👍. Ja zeker, woon zelf in zeeuws-vlaanderen. Halfuurtje van motor2000.
 
Ik rij te weinig in zeeuws vlaanderen, toch mooi toeren. Ik woon zelf in zuid beveland.
Komende lente gaat er ook een volledig systeem onder, zal dan wel eens een foto zetten
 
Aan de “overkant” kan je ook mooi toeren, zo langs de Deltawerken kom ik ook wel eens.

Vind zelf dat met het volledig systeem de motor wel af is (kwa looks/sound). De rs22 van austin racing is ook een geweldig systeem maar net iets te gek kwa geluid...
 
Aan de “overkant” kan je ook mooi toeren, zo langs de Deltawerken kom ik ook wel eens.

Vind zelf dat met het volledig systeem de motor wel af is (kwa looks/sound). De rs22 van austin racing is ook een geweldig systeem maar net iets te gek kwa geluid...

Zo zat ik er ook in, daarom houdt ik mijzelf de worst maar voor dat ik deze lente het volledige systeem laat zetten. Op mn vorige duke had ik de akra slip on. Een mooie eindpijp, maar qua geluidzit er niet veel verschil in met de standaard pijp.
 
Klopt Robert, demper ziet er leuk uit maar komt het geluid niet echt uit wat eruit hoort te komen van een dikke v-twin😬.

Iemand nog wat tips voor wat oranje accenten rempot dekseltjes, val bescherming etc? Buitenom de powerparts natuurlijk.
 
Klopt Robert, demper ziet er leuk uit maar komt het geluid niet echt uit wat eruit hoort te komen van een dikke v-twin😬.

Iemand nog wat tips voor wat oranje accenten rempot dekseltjes, val bescherming etc? Buitenom de powerparts natuurlijk.
Ga zelfs eerdaags ff carbon shoppen van de link uit de beginpost op page 1.
Iemand hier ervaring mee ?
 
Ga zelfs eerdaags ff carbon shoppen van de link uit de beginpost op page 1.
Iemand hier ervaring mee ?
Net even gekeken op de site, zag dat ze niet echt “glossy” carbon hadden. Alleen maar mat. Racefoxx heeft ook mooi spul, alleen jammer dat ze geen Carbon engine covers hebben...
 
Zijn er hier misschien personen die ervaring hebben met de austin racing gp1r slip on? Met en zonder db killer en of de motor een tune nodig heeft? Heb nu de akra slip on...
Je achterwiel komt dan wel mooi vrij😁
 
Laatst bewerkt:
Jij ook nog gefeliciteerd! Heb het performance pack, track pack en ook handvatverwarming. Ergo seat etc ook nog. Na lang twijfelen of ik het vol systeem ging nemen toch maar de knoop doorgehakt en het toch gedaan. Heb hiervoor een s1000rr gehad met vol systeem (hier kon geen DB killer in) en dat was echt asociaal hard. Vind hierbij het vol systeem met DB killer erin gelukkig mee vallen. Dus hoop dat onze blauwe vrienden dat ook vinden, in Duitsland en Nederland 😬

Begrijp dat ze zeker in Duitsland het geluid in de gaten houden. Heb zelf een Jekill&Hide uitlaat, waarbij je het geluid kunt regelen. Daarmee is het in open stand oppassen in Duitsland, zet het dan ook op half open stand. Het zal allemaal wel legaal zijn, maar wil de rompslomp er om heen niet hebben. Het geluid wat in open stand gemaakt wordt is me ook al meer als luid genoeg, ook voor de omgeving, en dan zit de cat er nog tussen.

Heb ook met 1290 met AR slip-on gereden. Die zijn luider, zeg maar een harder geluid, heeft een mindere zware brom als de Akra of J&H.
 
Leuk concept van j en h.
Heb je wat meer info? Foto en ervaringen enzo.
Hoe snel is het geluid zachter? ;)
 
Leuk concept van j en h.
Heb je wat meer info? Foto en ervaringen enzo.
Hoe snel is het geluid zachter? ;)
J&H zitten een dorpje naast me, het is wel echt een verschil van dag en nacht, met zo’n klep open of dicht.. Is het trouwens merkbaar in het rijden als je met open of gesloten systeem rijdt?
 
J&H zitten een dorpje naast me, het is wel echt een verschil van dag en nacht, met zo’n klep open of dicht.. Is het trouwens merkbaar in het rijden als je met open of gesloten systeem rijdt?
Is alleen bijna net zo duur als een full akra systeem.
 
Leuk concept van j en h.
Heb je wat meer info? Foto en ervaringen enzo.
Hoe snel is het geluid zachter? ;)

Het geluid veranderd in 1-2 seconden, dat gaat dus snel genoeg om te schakelen als het nodig moet zijn 8-)

En ja, het verschil is erg duidelijk. Helaas niet goed te horen als je het opneemt met telefoon. Er zijn drie standen; klep dicht, klep half open, klep volledig open.

Klep dicht is waar de motor mee start, om zo mogelijk te maken met wat minder geluid te vertrekken. Het geluid is dan gelijk of minder luid als origineel.

Klep half open begint de donkere brom al wat meer te komen, waarbij je de motor zelf ook nog goed kunt horen. Dit is bijvoorbeeld een stand die je voor lange stukken kunt gebruiken.

Klep volledig open zorgt voor een diepe donkere brom. Het geluid is niet zo zeer erg hard, het is geen AR racing geluid, maar het versterkt vooral de donkere brom van de v-twin motor. Dat is ook het doel van J&H, niet zo zeer harder, maar dieper geluid, passend bij de v-twin. In elk geval ga ik de CAT er niet onder uit halen, dan is het over de top qua geluid.

Bij klep volledig open loopt de motor iets soepeler. Vergelijk het met een warme motor of een goed mee gereden warme motor, dan loopt het ook allemaal net wat lekkerder. Wellicht heeft de volledige Akra setup wel meer vermogen, in combinatie met CAT vervanger.

Het is een prijzige uitlaat voor een slip-on, EUR 1.975,- , maar het is dan ook meer dan een demper. De klep wordt via een hoog kwalitatief knopje op het stuur elektronisch aangestuurd en bij bepaalde toerentallen (toerentallen waarbij het aantal dB volgens de wet gemeten moet worden) wordt de klep automatisch gesloten om te voldoen aan de wet. Een volledige Akra kost EUR 2.478,-. Maar dan heb je geen keuze en altijd veel geluid.
 
Het is een leuk idee maar het ziet eruit als een aangepaste Bosch demper (die ook een klep heeft, handmatig dat wel)
92975_Capture_dc_cran_2014_07_17_15.43.14.jpg


Zeker als je de tussendemper laat zitten is het een totaal nutteloos knopje voor 1500 extra
 
Terug
Bovenaan Onderaan