KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Theoretisch klopt het verhaal dat de SAS is uitgeschakeld maar er blijft wel een doorgang en dus een opening die het knallen veroorzaakt, denk ik :+
Er zijn namelijk verschillende YT filmpjes die met decat en akra map flink knallen uit de uitlaat ondanks dat de SAS door de akra map wordt uitgeschakeld.
Om dus van het knallen af te komen moet of;
- de SAS + toebehoren worden verwijderd.
- de SAS worden afgedopt
 
Theoretisch klopt het verhaal dat de SAS is uitgeschakeld maar er blijft wel een doorgang en dus een opening die het knallen veroorzaakt, denk ik :+
Er zijn namelijk verschillende YT filmpjes die met decat en akra map flink knallen uit de uitlaat ondanks dat de SAS door de akra map wordt uitgeschakeld.
Om dus van het knallen af te komen moet of;
- de SAS + toebehoren worden verwijderd.
- de SAS worden afgedopt

Daar had ik niet aan gedacht!
 
Theoretisch klopt het verhaal dat de SAS is uitgeschakeld maar er blijft wel een doorgang en dus een opening die het knallen veroorzaakt, denk ik :+
Er zijn namelijk verschillende YT filmpjes die met decat en akra map flink knallen uit de uitlaat ondanks dat de SAS door de akra map wordt uitgeschakeld.
Om dus van het knallen af te komen moet of;
- de SAS + toebehoren worden verwijderd.
- de SAS worden afgedopt
Dit is helemaal juist ,zoals ik al zei , aleen de foutmelding wordt weggeschreven .laat je hem zitten blijft de klep open staan vandaar de knikker .
Zelf ervaren met map !
 
Dit is helemaal juist ,zoals ik al zei , aleen de foutmelding wordt weggeschreven .laat je hem zitten blijft de klep open staan vandaar de knikker .
Zelf ervaren met map !
Vraagje welke banden hebben jullie op de Duke?
Had op de 2015 metzler maar met bagage achterop reed hij voor geen meter meer kon dan niet sneller als 170 anders ging ie slaan met het voorwiel.
Toen voorvering iets doorlaten zakken maar dat verbeterde maar weinig.
Graag reactie.
 
49705963_375214466617551_459855259255177216_n.jpg


ik raad deze aan, maar ik denk dat het probleem meer aan je bagage lag als aan je banden.
Beter kun je dan de voorveerspanning achter opschroeven
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen jaar met de Dunlop Sportsmart II Max gereden,volgens mij monteert Ktm deze ook af fabriek op de 1.0. Geen klachten ermee gehad,en een 2.02 gereden op Assen met deze banden.
Nu dit seizoen monteer ik de Dunlop Sportsmart TT,deze schijnt afgezien van de levensduur de overtreffende trap te zijn.
 
Ik ben ook met de duke op vakantie geweest. De 1.0 dan he!
Ik had er de KTM kofferset op maar heb niks aan de veerinstellingen verandert. Ik had de veerinstelling overgenomen van PS motorrad 6-2015.

Tot aan de 220, harder ben ik niet gegaan mijn armen waren toen al een centimeter of 10 langer gelukkig zijn ze nu weer op de normale lengte _O-
Maar van slaan in het stuur had ik geen last.

Het kan ook zijn dat je het stuur wat te krampachtig vast houdt, gewoon lekker losjes vasthouden is het beste.
 

Bijlagen

  • ps motorrad 6-2015.png
    ps motorrad 6-2015.png
    5,5 KB · Weergaven: 26
Heb mezelf en de duke een nieuwjaarscadeautje gedaan. ;-)
 

Bijlagen

  • 610E6609-002A-45C1-9B7A-6144120E2B16.jpeg
    610E6609-002A-45C1-9B7A-6144120E2B16.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 33
Als ik straks de arrows decat er op ga zetten en laat de klepregelmotor zitten en aangesloten en ik haal alleen de kabels er af, werkt dat? of moet de klepregelmotor in z'n geheel worden verwijderd? en waar laat ik dan de connector?
 
Als ik straks de arrows decat er op ga zetten en laat de klepregelmotor zitten en aangesloten en ik haal alleen de kabels er af, werkt dat? of moet de klepregelmotor in z'n geheel worden verwijderd? en waar laat ik dan de connector?

Even de klep vastzetten met borgdraad.
 
Vandaag mijn superduke binnen gekregen. Wat een machine! Iemand wat tips voor bar end spiegels? Heb ze van highsider gekocht maar kan ze niet naar beneden zetten omdat ze anders tegen mijn tank aankomen🤔.
 
CRG bar end mirrors, kun je volgens mij ook naar beneden hangen. Google ze maar eens.
 
Ik heb van iemand persoonlijk gehoord dat idd enkel de onderste kabels verwijderen voldoende is als je de akra map laat inladen. Denk dat de werking van de motor dan volledig wegvalt dus gewoon kan laten zitten. Ben niet 100% zeker of die effectief niet meer werkt maar ben wel 100% van iemand die gewoon de onderste kabels die naar de klep loopt verwijderd heeft en akra map geplaatst heeft, er geen problemen mee heeft.
 
zijn er hier jongens die het complete Akra systeem hebben en de kat er tussen weg hebben gezaagd en daar een extra stuk titanium tussen hebben laten zetten ? en zo ja hoe bevalt dat ?
 
zijn er hier jongens die het complete Akra systeem hebben en de kat er tussen weg hebben gezaagd en daar een extra stuk titanium tussen hebben laten zetten ? en zo ja hoe bevalt dat ?
Dit is geen cat die er tussen zit. Dat is een pre silincer, eventueel zou het wel kunnen. Weet alleen niet of dit standaard verkrijgbaar is.
 
Iemand ervaring met de healtech servo eliminator dongle voor de superduke R? Zou de foutmelding bypassen bij het verwijderen van de servo. Zou plug and play zijn.
 
Ik heb vandaag de arrows er onder gezet en van de servo voor de uitlaatklep de kabels losgehaald.
Ik zocht ook naar een simpele oplossing voor de servo.
Toen kwam ik dit tegen, maar Bodis levert de onderdelen niet los maar alleen als je ook de Bodis decat koopt.

Ook een dongle zou een oplossing zijn, die zijn er zelfs origineel van ktm. Toch heb ik daar niet voor gekozen maar heb ik dit , vind ik persoonlijk een mooiere oplossing maar dat kan iedereen het beste voor zichzelf uitvissen.

De proppen voor in de SAS-plaat heb ik ook gedraaid uit kunststof. Die heb ik er in gedrukt slangetje er weer op, klemmetje er weer op, ook al weer klaar.
Als de servo-blocker binnen is, die er even op prutsen en dan kan de motor naar de dealer voor de akra-map.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de arrows er onder gezet en van de servo voor de uitlaatklep de kabels losgehaald.
Ik zocht ook naar een simpele oplossing voor de servo.
Toen kwam ik dit tegen, maar Bodis levert de onderdelen niet los maar alleen als je ook de Bodis decat koopt.

Ook een dongle zou een oplossing zijn, die zijn er zelfs origineel van ktm. Toch heb ik daar niet voor gekozen maar heb ik dit , vind ik persoonlijk een mooiere oplossing maar dat kan iedereen het beste voor zichzelf uitvissen.

De proppen voor in de SAS-plaat heb ik ook gedraaid uit kunststof. Die heb ik er in gedrukt slangetje er weer op, klemmetje er weer op, ook al weer klaar.
Als het servo-blocker binnen, die er even op prutsen en dan kan de motor naar de dealer voor de akra-map.

Idd had die servo stopper van bodis ook reeds tegen gekomen. Jammer dat ze het idd niet apart verkopen. Met verzending bij zal die stopper die je kocht ook wel 50€ zijn denk ik. Das zelfde prijs als de healtech dongle. Geen idee wat ik liever zou hebben. Hou me op de hoogte hoe het afloopt met je stopper. Zoek ook de simpelste oplossing.
 
Als iemand een brooddoos over heeft dan gebruik ik deze heel graag voor een projectje.
Eens kijken of ik daar dan een open tussendemper van kan maken.

Waarom neem je een servostopper als je er een akramap op gaat zetten? Overbodig!
 
Als iemand een brooddoos over heeft dan gebruik ik deze heel graag voor een projectje.
Eens kijken of ik daar dan een open tussendemper van kan maken.

Waarom neem je een servostopper als je er een akramap op gaat zetten? Overbodig!

Ik moet nog tot aan de dealer kunnen rijden voor de akra map te laden. Of kan het geen kwaad om in limpmode 70km te rijden?
 
Ik heb zo zeker 300km gereden ( met linkpipe en zonder akramak)
The beast Is niet vooruit te branden maar het gaat prima.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan