Startonderbreker KTM Superduke 1290

8 aug 2012
15
2
Nijkerk
Beste Allemaal

Mijn naam is Michael en rij met trots een hele mooie Ktm Superduke 1290 uit 2014. Nu heb ik een probleem met de startonderbreker als ik een tijdje gereden heb en soms ook bij koude start gebeurd het dat me motor niet meer start. Ik krijg dan een knipper code in het dashboard en de motor start dan niet meer dus hij draait ook niet rond. Soms als ik dan contact aan en uit doe is het soms opgelost werkt niet altijd helaas. Is er iemand die dit ook gehad heeft of weet iemand zelfs een oplossing ik hoor het graag. De garage weet het ook niet zo goed enige wat ze kunnen doen is het hele contactslot vervangen met alles wat erbij hoort en dit is een duur geintje heel duur. Hopelijk weet iemand wat alvast bedankt.
Groeten Michael
 

Bijlagen

  • 20220509_095055.jpg
    20220509_095055.jpg
    533,9 KB · Weergaven: 29
Ja dat is het probleem helaas hij knippert 6 keer maar kan nergens terug vinden wat het precies inhoud alleen dat het te maken heeft met de startonderbreker.
 
De meesten die soortgelijke problemen hebben, hebben het opgelost met een nieuwe accu, net te weinig kracht erin. Of de accu polen zaten niet goed erop, een beetje vuil er tussen en je krijgt al problemen.
die Dukes blijken echte Accu vreters te zijn, misschien een GEL-accu proberen?
 
Ik durf het niet meer zeggen, maar als de batterij niet helpt.. lichtere olie in het blok, liefst motorex?

Ja ik weet het, het klinkt stom, maar mijn koude startproblemen bleven met nieuwe batterij en waren allemaal opgelost met lichtere olie in de winter.
 
Zit motorex nu in ik hou dat altijd graag wat KTM voorschrijft en wat het gekke is het is niet met koude start het is als ik even gereden heb en dan bijvoorbeeld even ga tanken kom terug bij de motor en dan start die niet en geeft hij die storing. Heel raar. Dus ik ben ook bang dat de accu het niet oplost gok dat ik dan meer problemen had moeten hebben.
 
Bij mijn eigen motor (een wing) ook gehad, als ik minder dan 30 minuten stil stond dan ging ze niet meer aan... dat was toen ook de accu.... zal het dus toch maar proberen.
 
Ik weet niet hoe oud de accu is die in je 1290 zit? Ik heb in mijn 2014SDR 2 jaar geleden een Motobatt geplaatst, dacht iets van €65. Baat het niet dan schaad het niet. Zou dat als eerste proberen als je accu al op leeftijd is.
 
De meesten die soortgelijke problemen hebben, hebben het opgelost met een nieuwe accu, net te weinig kracht erin. Of de accu polen zaten niet goed erop, een beetje vuil er tussen en je krijgt al problemen.
die Dukes blijken echte Accu vreters te zijn, misschien een GEL-accu proberen?
Heb nu wel een gen2, maar hier moest ik wel om de 2 jaar een nieuwe batterij in, nu zit er een Li-ion in, hopelijk gaat die wat langer mee
 
Heb nu wel een gen2, maar hier moest ik wel om de 2 jaar een nieuwe batterij in, nu zit er een Li-ion in, hopelijk gaat die wat langer mee
Ik ben bij mijn motor overgestapt op een gel-accu, die zouden beter tegen te ver ontlading kunnen.. ik heb die nu 3 jaar en werkt nog steeds.
 
Voor degene die op deze post gereageerd hebben of hem volgende vanwege hetzelfde probleem. Ik heb de oorzaak gevonden. Geloof het of niet in de winterstalling periode een quad lock systeem met lader opgebouwd. Nu is deze meteen het probleem van het niet starten op 1 of andere manier stoort het magnetische veld tijdens het laden de start onderbreker van de KTM. Kwam erachter omdat ik er geen last van had als de telefoon niet in de houder zat. Nu als ik het stuur weg draai van de sleutel herkenings ring om het contact slot kan ik zonder probleem starten sindsdien geen last meer gehad. Bedankt een ieder voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan