KTM RFS 4 takt topic

heb bij lemmens geen goede ervaringen en vele met mij, hij is ook husaberg dealer maar modificatie onderdelen zoals klepveren etc kan hij niet eens bestellen, dan komt die met een lullig antwoord dat de importeur zegt dat dat niet hoeft :?

De importeur is Brouwer, daar hebben mensen ook 'wisselende' ervaringen mee.
 
Daar wilde ik ook gaan kijken, staat die goed te boek? Als je daar bijvoorbeeld een 2008 450 of 530 koopt zijn die al gemodificeerd? En de tweetakten zijn wel degelijk?
 
Zojuist bij Lemmens geweest en prima geholpen.

Hij geeft even veel voor mijn motor als andere dealers..

Wel zit ik met het volgende;

Aangezien ik zéér weinig offroad ervaring heb twijfel of ik wel voor een 525 uit bijv. 2006 moet gaan. Aangezien deze tussen de 4500 en 5250 zitten. Ik wil er namelijk ook een set SM wielen bij.

Een 525 van 2003 is aanzienlijk goedkoper. (model wijziging??)

Kan iemand mij van wat info voorzien van de verschillen?
 
Nee, ik zeg dat de rfs van 2007 en ouder is, dus t/m 2007 heeft rfs.

@ Hissink
Waarom zet je mn nick tussen aanhanlingstekens? :+

Ik weet het verder ook niet precies, heb me nooit zo verdiept in die blokken. Lees alleen hier en daar wel eens wat. Maar dat is ook enkel over de oudere xc modellen. Dus hoe het nu met de 2010/2011 moddel zit heb ik geen idee van.

denk dezelfde reden dat jij @ voor mijn naam zet. ;)
 
in hoeverre zijn de exc blokken van de rfs dan gelijk (onderling) door de jaren heen?

ik ben zelf bezig om de versnellingsbak te vervangen en dan is het handig om te weten naar welke andere blokken ik kan kijken voor passende onderdelen.

2003 525 exc

ik weet het niet helemaal 100% zeker maar volgens mij zijn de blokken vanaf 2000 (520) niet zo heel veel veranderd tot en met 2007,helemaal zeker weet ik dit niet.
vaak alleen maar kleine aanpassingen,beste is om even een ktm dealer te contacteren.
 
Daar wilde ik ook gaan kijken, staat die goed te boek? Als je daar bijvoorbeeld een 2008 450 of 530 koopt zijn die al gemodificeerd? En de tweetakten zijn wel degelijk?

de ktm 2-takten zijn goed en oersterk,zeker als je een redelijk jonge hebt,heb wel vernomen dat de iets oudere modellen de rest eromheen wat te wensen overlaat.
de blokken zijn gewoon super van de exc 2-takten.
heb sinds kort ook een 2-takt ktm ,wel een sx.
er had hier iemand op het forum eerder al een heel stuk geschreven over zijn 530 2008 in sm trim en wat er allemaal mis mee was en wat er in de latere modellen gewijzigd is,hij had er toch behoorlijk wat pech mee gehad,slechte orginele zuigers/veren???? denk dat je het beste even het gote ktm topic kunt bekijken en doorspitten.
ken er zelf ook een aantal die er veel problemen mee hebben gehad,de 450 hoor ik weinig slechts over.
de 525 series zijn echt super,heb er nog steeds spijt van dat ik deze heb weggedaan '(
(komt een 2004 husky te570 voor terug voor de otr ritten :X ,ding stond al een heel aantal jaren bij de ktm dealer in een hoekje en wil niemand hebben _O- kan hem mooi voorheel weinig meenemen,heeft amper gelopen)
 
jullie mening?

ik ben bezig om het blok van mijn exc 525 te voorzien van een andere versnellingsbak.
heb het hele ding al uit elkaar liggen en krijg hopelijk deze week de vervangende onderdelen binnen.
nu het volgende, natuurlijk moeten er nieuwe pakkingen in en een hoop boutjes moeten voorzien worden van loctite.
maar het gaat me vooral om het volgende: omdat alles vast gezet moet worden met een bepaalde kracht en er nog wat specifieke dingen zijn waarop gelet moet worden , is het niet verstandiger om dit door de erkende KTM specialist te laten doen?
 
Wat je zelf wil natuurlijk, ook hoeveel geld je te besteden hebt en hoeveel vertrouwen je in jezelf hebt. Persoonlijk zou ik het zelf doen. Met behulp van een werkplaatshandboek en het wereld wijde web.
 
Ik ben op zoek naar de lamp van een 525 uit 2005 (dus de lamp met de punt aan de onderzijde), en de zwarte lamphouder.

Van mijn lamp is aan de achterzijde een plastic deeltje afgebroken waar de zwarte lamphouder achter zou moeten haken. Ook de lamphouder mist een stukje.

Wie kan me aan deze onderdelen helpen?
 
Ik ben op zoek naar de lamp van een 525 uit 2005 (dus de lamp met de punt aan de onderzijde), en de zwarte lamphouder.

Van mijn lamp is aan de achterzijde een plastic deeltje afgebroken waar de zwarte lamphouder achter zou moeten haken. Ook de lamphouder mist een stukje.

Wie kan me aan deze onderdelen helpen?

elke ktm dealer kan deze wel voor je bestellen of hebben ze wel op voorraad liggen.
je kunt het plastic werk los van je lamp bestellen.
 
Polleke, plaats eens een foto van je 525! En wat vind je dr van, voldoet ie aan je verwachtingen?
 
vertrouwen in mij zelf heb ik wel (al eens de complete bak van een magna vervangen) ik vraag mezelf vooral af in hoe verre specialistische kennis en gereedschap nodig is dat het voor mij het waard is om het uit te besteden. vanwege het ready to race preciesie werk van ktm.

markolon bedankt voor de input :)
 
Aah ok, volgens mij moet je met een wphb en internet een eind komen. Als je er een beetje inzicht in hebt dan. Maargoed, weet niet hoeveel waarde je aan mijn mening moet hechten want ik heb zon blok nog nooit los gehad.

Staan nog ergens wat filmpjes op t internet over revisie van het rfs blok, zal ze even zoeken!
 
elke ktm dealer kan deze wel voor je bestellen of hebben ze wel op voorraad liggen.
je kunt het plastic werk los van je lamp bestellen.


Ja dat ik juist het probleem, die lamp + lamphouder kost 90 euro!
Wat ik alleen nodig heb is de lamp en het onderdeel rechts van het lampje
Ik heb het dus over nummer 1.
055031405.gif


Dit is hem.
DSC04649.JPG


En WHAAAAAAAAAAAAAAW wat een machine zeg. :Y :Y

Heb al veel motoren gereden, maar dit is echt een ervaring. Ik kan ook niet wachten om eens echt met dat ding het zand in te gaan.
 
bij mijn blok zat het allemaal veeel vasterdert. gelukkig een luchtsleutel bij de hand.
volgende keer kan ik hem ook zo snel uit elkaar laten vallen :+

maar eerst weer in elkaar dus B|
 
Na laaaang wachten, en de motor overal tegenaan zetten :+ eindelijk mn standaard binnen. Wel een duur geintje voor een stukkie metaal met een veertje, 100 eppo en moest bij de pakjesman nog 30 euro afrekenen -O- Maar dan ben je wel van die slappe originele standaard af!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb vandaag ook zo'n trailtech pootje besteld, toch wel handiger dan steeds een boom opzoeken. Ik heb hem gewoon in Nederland besteld omdat ik niet van lang wachten hou en omdat bestellen op eBay ook nog eens duurder is icm de invoerkosten.
 
Ja dat ik juist het probleem, die lamp + lamphouder kost 90 euro!
Wat ik alleen nodig heb is de lamp en het onderdeel rechts van het lampje
Ik heb het dus over nummer 1.
[afbeelding]

Dit is hem.
[afbeelding]

En WHAAAAAAAAAAAAAAW wat een machine zeg. :Y :Y

Heb al veel motoren gereden, maar dit is echt een ervaring. Ik kan ook niet wachten om eens echt met dat ding het zand in te gaan.
Haha, mooizo! In t zand komt ie nog beter tot zn recht.

@ Smr74
Wat heb je dr nu voor betaald dan?
 
Zo goedkoop ja? Das de complete trialtech standaard met bevestiging? Niet duur, volgens mij had ik er een stuk meer voor betaald...
 
Terug
Bovenaan Onderaan