KTM RFS 4 takt topic

@ Nack
Betrouwbaarheid inderdaad. Maar ben er van overtuigd dat KTM met een jaar of 2 de kinderziekte ook wel uit het nieuwe blok zal hebben.

Vandaag nog pakketje binnen gekregen, voor de komende 10000 km oliefilters.

21042009184.jpg
 
Hey Mannen,

Ik ben al enige tijd aan het denken om de overstap te maken van mijn 690sm uit 2007 naar een 525 EXC.

Ik wil de 525 graag rijden met motard wielen en een extra set enduro wielen om ook eens te proeven aan een enduro rit. (iets wat ik al heeeeeeeel lang wil doen)

Nou ontstaat de twijfel over het feit:

De 690 inruilen (wat is de inruil waarde van de 690?) of particulier verkopen.

Ik kan geen 525 vinden bij een dealer die al op SM wielen staat. Ik denk namelijk dat een setje enduro wielen bij kopen goedkoper zal zijn als een set 2e hands SM wielen.
 
Hey Mannen,

Ik ben al enige tijd aan het denken om de overstap te maken van mijn 690sm uit 2007 naar een 525 EXC.

Ik wil de 525 graag rijden met motard wielen en een extra set enduro wielen om ook eens te proeven aan een enduro rit. (iets wat ik al heeeeeeeel lang wil doen)

Nou ontstaat de twijfel over het feit:

De 690 inruilen (wat is de inruil waarde van de 690?) of particulier verkopen.

Ik kan geen 525 vinden bij een dealer die al op SM wielen staat. Ik denk namelijk dat een setje enduro wielen bij kopen goedkoper zal zijn als een set 2e hands SM wielen.

ik zou eerst particulier proberen te verkopen,krijg je vaak meer voor als bij een dealer,ook is het makkelijker een motor te kopen zonder dat je wat hebt in te ruilen,kun je toch wat meer handelen.
aan de andere kant is inruilen misschien veiliger naar mijn mening,geen vreemd volk over de vloer of mensen die langs willen komen het adres vragen en toch niet langs komen,maar hebben dus wel je adres en weten wat er staat.
in ieder geval een goede keuze zon "oude" vertrouwde 525exc,heb er veel plezier van gehad zonder veel onkosten.
 
Ik weet dat ik wat meer zou kunnen verdienen als ik de motor particulier verkoop.
Ik heb echter weinig zin in het "gehannes" aan mijn voordeur.

Naar naast zet ik dat ding echt niet op MP. dan is ie zo weg als ze weten waar die staat.
Ik ben bereid er op toe te leggen en bij een dealer in te ruilen.

Weet je nog wat zaken waar ik zeker eens moet gaan kijken. Liefst in het zuiden van het land.
 
Ik weet dat ik wat meer zou kunnen verdienen als ik de motor particulier verkoop.
Ik heb echter weinig zin in het "gehannes" aan mijn voordeur.

Naar naast zet ik dat ding echt niet op MP. dan is ie zo weg als ze weten waar die staat.
Ik ben bereid er op toe te leggen en bij een dealer in te ruilen.

Weet je nog wat zaken waar ik zeker eens moet gaan kijken. Liefst in het zuiden van het land.

zuiden helaas niet,ik kom uit het oosten des lands en hier heb je :paashuis motoren,wpm motors en iets verder brouwer motors.
hebben alle 3 een site en alle 3 ktm dealer is misschien toch de moeite waard om ff te checken,zo heel groot is nederland ook weer niet.
ik zelf heb afgelopen jaar een ktm bij wpm gekocht,goede service ook al heb ik daar een yamaha achter gelaten. :9
ik had namelijk ook geen behoefte aan "vreemd volk" over de vloer.
paashuis heeft er ook altijd een hoop staan,heb er nog nooit een motor gekocht maar kom er regelmatig voor onderdelen (woon er nog geen km vanaf),is nu ook husaberg dealer.
 
zuiden helaas niet,ik kom uit het oosten des lands en hier heb je :paashuis motoren,wpm motors en iets verder brouwer motors.
hebben alle 3 een site en alle 3 ktm dealer is misschien toch de moeite waard om ff te checken,zo heel groot is nederland ook weer niet.
ik zelf heb afgelopen jaar een ktm bij wpm gekocht,goede service ook al heb ik daar een yamaha achter gelaten. :9
ik had namelijk ook geen behoefte aan "vreemd volk" over de vloer.
paashuis heeft er ook altijd een hoop staan,heb er nog nooit een motor gekocht maar kom er regelmatig voor onderdelen (woon er nog geen km vanaf),is nu ook husaberg dealer.


Bedankt voor de info!
 
Ik weet dat ik wat meer zou kunnen verdienen als ik de motor particulier verkoop.
Ik heb echter weinig zin in het "gehannes" aan mijn voordeur.

Naar naast zet ik dat ding echt niet op MP. dan is ie zo weg als ze weten waar die staat.
Ik ben bereid er op toe te leggen en bij een dealer in te ruilen.

Weet je nog wat zaken waar ik zeker eens moet gaan kijken. Liefst in het zuiden van het land.

Hier in Baarle-Nassau zit Dipi-motors, die is ktm dealer voor zover ik weet.
 
Hier in Baarle-Nassau zit Dipi-motors, die is ktm dealer voor zover ik weet.

En die hebben 1 monteur (de enige ook) die echt helemaal geen reet van zowel ktm als husqvarna weet, volgens mij is die eigenlijk bakker ofzo |(
In het zuiden moet je al jaren bij Eddy lemmens zijn. Dat is een beetje botte boer, maar daar weten ze wel echt alles van ktm en zijn prijzen zijn goed.
 
Wat Dipi Motors betreft heb ik geen goede ervaringen. eens een keer binnen geweest om 7000 euro achter te laten.

Werd daar zo goed behandeld dat ik na 4 minuten weer buiten stond met een volle portemonnee.

Ben wel eens bij Lemmens geweest. Ach je moet je weg weten met meneer L. Altijd wel goed geholpen daar.
 
En die hebben 1 monteur (de enige ook) die echt helemaal geen reet van zowel ktm als husqvarna weet, volgens mij is die eigenlijk bakker ofzo |(
In het zuiden moet je al jaren bij Eddy lemmens zijn. Dat is een beetje botte boer, maar daar weten ze wel echt alles van ktm en zijn prijzen zijn goed.

Ik ben ooit een keer geweest voor een flesje olie geloof ik, verder geen ervaringen mee :P

Wat Dipi Motors betreft heb ik geen goede ervaringen. eens een keer binnen geweest om 7000 euro achter te laten.

Werd daar zo goed behandeld dat ik na 4 minuten weer buiten stond met een volle portemonnee.

Ben wel eens bij Lemmens geweest. Ach je moet je weg weten met meneer L. Altijd wel goed geholpen daar.

Ok, ken de zaak verder niet, maar dan weet ik in ieder geval waar ik niet moet gaan ;)
 
Na laaaang wachten, en de motor overal tegenaan zetten :+ eindelijk mn standaard binnen. Wel een duur geintje voor een stukkie metaal met een veertje, 100 eppo en moest bij de pakjesman nog 30 euro afrekenen -O- Maar dan ben je wel van die slappe originele standaard af!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Waar heb je deze gekocht ? In Nederland zitten niet veel trailtech dealers ?
 
Jep, rfs zit in de exc's van 2007 en ouder. Dat nieuwe blok (heeft meerdere type's geloof ik) heeft nog wat meer kinderziekte's er in zitten.
 
Hoe bedoel je ouder? Dat ze ouder zijn dan de rc's weet ik. Ze zitten in de exc's van 2007 en ouder. Ik geloof dat de sx, of sxsen het nieuwe type blok er al in 2007 onder hadden zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dat nieuwe blok is niet betrouwbaar? Vroeg ma al af of waarom die 530's naar verhouding goedkoop en veel worden aangeboden dat kun dus met onderhoud te maken hebben?
 
je zegt dat de rfs vanaf 2007 is, denk eerder vanaf 200 ofzo


2007 en daarvoor,dus tot en met 2007.
de sx kreeg in 2007 al het nieuwe type blok,de enduro's liggen vaak 1 jaar achter kwa model en blokken.
de exc 2011 hebben ook nog steeds het "oude" model terwijl de sx compleet verniewd is.

en "makrolon"
echt kinderziektes kun je het niet meer noemen,die blokken hebben ze er al vanaf 2008 onder hangen,zou nu toch wel een keer goed moeten wezen,hoor trouwens alleen dat de 530 problemen heeft zonder aanpassingen.
 
je zegt dat de rfs vanaf 2007 is, denk eerder vanaf 200 ofzo
Nee, ik zeg dat de rfs van 2007 en ouder is, dus t/m 2007 heeft rfs.

@ Hissink
Waarom zet je mn nick tussen aanhanlingstekens? :+

Ik weet het verder ook niet precies, heb me nooit zo verdiept in die blokken. Lees alleen hier en daar wel eens wat. Maar dat is ook enkel over de oudere xc modellen. Dus hoe het nu met de 2010/2011 moddel zit heb ik geen idee van.
 
En die hebben 1 monteur (de enige ook) die echt helemaal geen reet van zowel ktm als husqvarna weet, volgens mij is die eigenlijk bakker ofzo |(
In het zuiden moet je al jaren bij Eddy lemmens zijn. Dat is een beetje botte boer, maar daar weten ze wel echt alles van ktm en zijn prijzen zijn goed.

heb bij lemmens geen goede ervaringen en vele met mij, hij is ook husaberg dealer maar modificatie onderdelen zoals klepveren etc kan hij niet eens bestellen, dan komt die met een lullig antwoord dat de importeur zegt dat dat niet hoeft :?
 
in hoeverre zijn de exc blokken van de rfs dan gelijk (onderling) door de jaren heen?

ik ben zelf bezig om de versnellingsbak te vervangen en dan is het handig om te weten naar welke andere blokken ik kan kijken voor passende onderdelen.

2003 525 exc
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan