klassieke zijspanracer

Ik vond het leuk dat je er was.
We hebben een geweldige dag gehad. We hebben zelf met de Suzuki gereden, de BMW hebben we uitgeleend aan een Engelsman die normaal gesproken in het wk uitkomt. Voor ons was het belangrijk om te zien hoe hij uit de voeten kon met onze brommer en ook zijn mening werd zeer op prijs gesteld. Hij was erg positief en bij de tweede manche was hij net een snipper sneller dan wij op de Suzuki. Bekijk bijlage 1807405
Bekijk bijlage 1807407
Bekijk bijlage 1807408
oh?!
 
jullie hadden het tempo er goed in. De rest van het veld leek meer op chicanes, we vonden het erg gaaf om te zien. Mijn dochter ziet zo’n racespan niet zo zitten. ze vind het bakje niet zo comfortabel als dat van mijn eigen span😂
 
jullie hadden het tempo er goed in. De rest van het veld leek meer op chicanes, we vonden het erg gaaf om te zien. Mijn dochter ziet zo’n racespan niet zo zitten. ze vind het bakje niet zo comfortabel als dat van mijn eigen span😂
Er zijn toch zat meiden die het leuk vinden. Leuk dat jullie het maar de zin gehad hebben.

Nog een nagekomen filmpje van ons en onze gastrijders.
 
Tis te lang stil geweest in dit topic, vandaar dus maar eens een update. Vorig jaar hadden we graag meegedaan met de Camathias cup wedstrijd in Hengelo maar op het laatste moment lag onze onvolprezen KNMV dwars door geen 1 daglicenties meer uit te geven voor dit soort wedstrijden. (Camathias cup is een kampioenschap voor klassieke zijspanracers waar het echt om het hardst gaat en wordt verreden op echte circuits I.t.t. de demo races die we normaal rijden.)
We willen daar toch graag een keer weer rijden en hebben daarom besloten om dit jaar een licentie aan te vragen om zo nog wat meer wedstrijden te kunnen rijden. Wim is bezig een nieuw span neer te zetten maar dat is nog niet af, de eerste 2 wedstrijden rijden we daarom nog met het oude span. We willen toch even een paar plaatjes laten zien van wat veranderingen, we rijden nu met een uitlaatsysteem met lange voorbochten en een 2 in 1 demper, Wim heeft voor het nieuwe span een uitlaatsysteem gemaakt dat veel korter is en waarbij het koppelstuk veel dichter bij de cilinders zit.
Of het voordelen heeft? Geen idee, maar als je het niet probeert weet je het niet. Het past niet op het oude span maar we konden het er wel provisorisch aan hangen, en er komt een prachtige donkere brul uit. En minder luid dan we dan we gedacht hadden gezien het formaat van de demper.
20230408_144257.jpg
20230408_141929.jpg
 
Weer een stapje verder. De uitlaat die we de laatste keer provisorisch op het span van afgelopen jaar hebben geprobeerd hebben we vandaag op het nieuwe span met het 1070 blok gebouwd en proefgedraaid. Met het 1000 cc blok was het geluid al indrukwekkend, met de 1070 is dat nog een stapje meer.
 
Draait lekker vinnig :t

Frame is binnen een week ondertussen ook wat gekleurd zie ik (Of loopt het topic niet helemaal synchroon met de vooruitgang van dit schitterende project? :z )
 
Draait lekker vinnig :t

Frame is binnen een week ondertussen ook wat gekleurd zie ik (Of loopt het topic niet helemaal synchroon met de vooruitgang van dit schitterende project? :z )
Het span uit het vorige bericht is het span waar we de afgelopen jaren mee hebben gereden, die uit het laatste bericht is nieuw. Nog niet mee gereden. We hebben er nu drie. Twee BMW's en een Suzuki.
 
Onderstaand plaatje somt aardig ons weekend in Hengelo op.
IMG-20230506-WA0000.jpg
Veel sleutelen, weinig rijden. In de eerste training ging het helemaal mis toen met een gigantische knal de krukas brak en een ravage aanrichtte in het blok. Gelukkig hadden we wel een tijd gezet zodat we in ieder geval van start mochten. Nadat we het reserveblok hadden ingebouwd merkten we dat het schakelen niet meer zo soepel ging als voorheen met een paar keer flink misschakelen als gevolg. Dat had weer als resultaat dat de uitlaatklep de zuiger een paar keer onzacht is tegengekomen en krom gedrukt werd. Klaar. Positief is wel dat we zeker mee kunnen komen met het tempo dat in de Camathias races gereden wordt. Wordt vervolgd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan